@ Rob
Volgens mij is het zeker geen Adonidia merrillii . Daar heb ik zaailingen van 1 jaar en 3 jaar van en afgezien van het feit dat de 3* jarigen veel kleiner zijn dan de onbekenden (die ook 3 jaar zijn) verschillen ze totaal van elkaar : stam van Ad.m. is niet roodachtig, is niet gespikkeld , bladstelen zijn veel kleiner, bladeren zijn niet afgebeten en geen ramenta op de onderzijde.
De onbekenden doen het goed terwijl ik bij de Adonidia de indruk heb dat de bladpunten verdorren en het een moeilijkere palm is dan mijn onbekende. Ze worden beiden onder dezelfde omstandigheden groot gebracht.
@ Richard
De foto van de Ptychosperma waitianum lijkt er wel sprekend op. Maar als ik dan op Pacsoa kijk heeft deze rode nieuwe bladeren en deze bladeren zijn veel korter dan bij mijn onbekende
@ Han
Een P.Mc Arthur lijkt mij in dit stadium ook onwaarschijnlijk, maar ik sluit niets uit. Dan zou hij, als hij tenminste even snel is met clusteren als een Dypsis lutescens (mijn 3 jarigen doen dit al volop) toch al tekenen van een tweede stam moeten vertonen. Heb jij toevallig geen foto van een jonge Mc Arthur, om de stammen eens te vergelijken ?
Tijd brengt raad
Dank aan allen die opzoekingswerk deden. Ik hou jullie op de hoogte. Of beter nog : ik breng er eentje mee naar Canna Banana eind oktober. Kunnen we de hoofden eens bij elkaar steken.
Wilfried