Deze hoogte zal je niet halen, maar dezelfde soort na 7 jaar (links exemplaar, en voor het eerste jaar vruchten) en 4 jaar (rechts exemplaar)

Het onderste gele blad op jouw palm, mag je gerust afknippen.

![]() | 31 bedankjes |
![]() | 7 bedankjes |
margaretha schreef:Iemand een idee hoe deze plant zich vermeerderd en de naam van de plant
![]() | 31 bedankjes |
videomaster schreef:margaretha schreef:Iemand een idee hoe deze plant zich vermeerderd en de naam van de plant
Dat zijn spinlelies (hymenocallis caribaea). Voor zover ik weet, vermeerdering via de nieuwe knolletjes die aangemaakt worden. Aan de verwelkte bloemen hangt wel iets dat op zaad trekt, maar nog nooit uitgeprobeerd.... Thais onkruid noemen we dat hier.Ik zal het filmke ook hier nog eens plaatsen... het trekt in elk geval de bijtjes aan.
[youtube]<object width="500" height="405"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9WQeQeioLdU&hl=nl_NL&fs=1&rel=0&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9WQeQeioLdU&hl=nl_NL&fs=1&rel=0&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="405"></embed></object>[/youtube]
![]() | 7 bedankjes |
margaretha schreef:
Dank je wel voor het leuke filmpje.
Met een beetje mazzel zit ik eind September weer in Indonesia en neem ik nog wat van die knollen mee.
Misschien weten andere hoe deze te planten om tot groei te krijgen.
Gr Margaretha
![]() | 112 bedankjes |
amourath schreef:margaretha schreef:
Dank je wel voor het leuke filmpje.
Met een beetje mazzel zit ik eind September weer in Indonesia en neem ik nog wat van die knollen mee.
Misschien weten andere hoe deze te planten om tot groei te krijgen.
Gr Margaretha
Hymenocallis? Easy, gewoon in de grond duwen!![]()
Ik heb er knollen van gekocht vorig jaar (gewoon hier in het tuincentrum) en ze geplant in het voorjaar in de tuin, en in de zomer kreeg ik de bloemen. Ze houden het wel niet zo lang uit hoor, ne enkele dagen is het al uit met de pret maar iedere stengel kreeg meerdere bloemen dus het viel wel mee. Na de bloei beginnen de blaadjes plots te groeien.
![]() | 7 bedankjes |
Keer terug naar Plantenidentificatie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast