Pachira aquatica?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Pachira aquatica?

Berichtdoor madelief op 28 maart 2010 23:25

wie weet of dit de juiste benaming is voor deze boom met deze vrucht. Hij groeit in Thailand
image-upload-12-727164.jpg
dit is de boom
image-upload-12-727164.jpg (25.01 KiB) 2522 keer bekeken
Bijlagen
image-upload-3-797335.jpg
en dit is de vrucht
image-upload-3-797335.jpg (19.8 KiB) 2522 keer bekeken
madelief
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 maart 2010 23:13
0 bedankjes

Re: Pachira aquatica?

Berichtdoor videomaster op 29 maart 2010 02:46

De Latijnse benaming die je geeft is een Watercacao, maar stemt naar mijn idee niet overeen met de geplaatste foto's, en is tevens niet van origine uit Thailand. Thaise benaming: ศุภโชค
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Pachira aquatica?

Berichtdoor videomaster op 30 maart 2010 02:16

madelief schreef:Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, moet nog even wennen hoe het in elkaar zit met al die rubrieken.
De naam watercacao is mogelijk niet juist . Mijn vraag is wat is dit dan wel voor 'n plant/boom. Mijn buren hebben deze foto genomen in Thailand waar ze gewoon in de natuur staan. De vrucht is wel erg groot. Op het forum van 'n andere site (forum.tuinadvies.be) hebben zij mij naar deze site verwezen.
Welke benaming komt wel overeen met de foto's. Vriendelijke groet,
Madelief.


Een citaat dat ik via mail kreeg.... je mag je antwoorden gerust hier plaatsen Madelief, zo kan iedereen naar een oplossing zoeken.

Nu, Thailand is een danig groot land (op zijn langs 1800 kilometer) moest ik al weten waar in Thailand de foto's genomen zijn ben ik al een stuk verder. Je schrijft "de vrucht is wel erg groot".... ok, maar hoe groot dan wel? Zelf woon ik 6 jaar in Thailand en heb de vrucht/boom nog niet gezien. Mijn vrouw is Thaise.... en weet het raar genoeg ook niet. Aan het aanhangsel te zien van de vrucht, blijf ik nog steeds bij mijn eerste gedacht... een soort van Cashewnoot.
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Pachira aquatica?

Berichtdoor p e t e r op 30 maart 2010 23:09

Op het forum van 'n andere site (forum.tuinadvies.be) hebben zij mij naar deze site verwezen.


Ik had rechtstreeks naar jouw verwezen videomaster, vandaar waarschijnlijk de mail.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes


Keer terug naar Plantenidentificatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten