Cocos palm

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: Cocos palm

Berichtdoor videomaster op 06 mei 2010 02:39

Als ik de foto bekijk, is er niets mis met die palm, normaal groeiproces, zo staan ze bij ons ook in het begin. (noten een half jaar geleden geplant)

Afbeelding

Afbeelding

Deze hoogte zal je niet halen, maar dezelfde soort na 7 jaar (links exemplaar, en voor het eerste jaar vruchten) en 4 jaar (rechts exemplaar)

Afbeelding

Het onderste gele blad op jouw palm, mag je gerust afknippen.

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Cocos palm

Berichtdoor margaretha op 06 mei 2010 20:44

Super, blij dat de palm nog gezond oogt.
Half mei zet ik hem weer buiten, tot eind september.
Op een beschutte plaats tegen de muur. Hoop dat hij het zo blijft doen.
Prachtige foto's vooral die middelste heeft m'n interesse.
De groene bladeren op de achtergrond waar die uitgebloeide witte bloem in zit.
Na de bloei vormt deze zware bollen.
Ik heb al meerdere malen geprobeert deze te zaaien.
Zonder succes.
Iemand een idee hoe deze plant zich vermeerderd en de naam van de plant?

Gr Margaretha
margaretha
 
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 mei 2010 14:41
7 bedankjes

Re: Cocos palm

Berichtdoor videomaster op 07 mei 2010 02:21

margaretha schreef:Iemand een idee hoe deze plant zich vermeerderd en de naam van de plant


Dat zijn spinlelies (hymenocallis caribaea). Voor zover ik weet, vermeerdering via de nieuwe knolletjes die aangemaakt worden. Aan de verwelkte bloemen hangt wel iets dat op zaad trekt, maar nog nooit uitgeprobeerd.... Thais onkruid noemen we dat hier. :) Ik zal het filmke ook hier nog eens plaatsen... het trekt in elk geval de bijtjes aan.

[youtube]<object width="500" height="405"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9WQeQeioLdU&hl=nl_NL&fs=1&rel=0&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9WQeQeioLdU&hl=nl_NL&fs=1&rel=0&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="405"></embed></object>[/youtube]
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Cocos palm

Berichtdoor margaretha op 07 mei 2010 14:11

videomaster schreef:
margaretha schreef:Iemand een idee hoe deze plant zich vermeerderd en de naam van de plant


Dat zijn spinlelies (hymenocallis caribaea). Voor zover ik weet, vermeerdering via de nieuwe knolletjes die aangemaakt worden. Aan de verwelkte bloemen hangt wel iets dat op zaad trekt, maar nog nooit uitgeprobeerd.... Thais onkruid noemen we dat hier. :) Ik zal het filmke ook hier nog eens plaatsen... het trekt in elk geval de bijtjes aan.

[youtube]<object width="500" height="405"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9WQeQeioLdU&hl=nl_NL&fs=1&rel=0&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9WQeQeioLdU&hl=nl_NL&fs=1&rel=0&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="405"></embed></object>[/youtube]


Dank je wel voor het leuke filmpje.
Met een beetje mazzel zit ik eind September weer in Indonesia en neem ik nog wat van die knollen mee.
Misschien weten andere hoe deze te planten om tot groei te krijgen.

Gr Margaretha
margaretha
 
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 mei 2010 14:41
7 bedankjes

Re: Cocos palm

Berichtdoor amourath op 07 mei 2010 15:38

margaretha schreef:
Dank je wel voor het leuke filmpje.
Met een beetje mazzel zit ik eind September weer in Indonesia en neem ik nog wat van die knollen mee.
Misschien weten andere hoe deze te planten om tot groei te krijgen.

Gr Margaretha


Hymenocallis? Easy, gewoon in de grond duwen! :mrgreen:
Ik heb er knollen van gekocht vorig jaar (gewoon hier in het tuincentrum) en ze geplant in het voorjaar in de tuin, en in de zomer kreeg ik de bloemen. Ze houden het wel niet zo lang uit hoor, ne enkele dagen is het al uit met de pret maar iedere stengel kreeg meerdere bloemen dus het viel wel mee. Na de bloei beginnen de blaadjes plots te groeien.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Cocos palm

Berichtdoor margaretha op 07 mei 2010 16:15

amourath schreef:
margaretha schreef:
Dank je wel voor het leuke filmpje.
Met een beetje mazzel zit ik eind September weer in Indonesia en neem ik nog wat van die knollen mee.
Misschien weten andere hoe deze te planten om tot groei te krijgen.

Gr Margaretha


Hymenocallis? Easy, gewoon in de grond duwen! :mrgreen:
Ik heb er knollen van gekocht vorig jaar (gewoon hier in het tuincentrum) en ze geplant in het voorjaar in de tuin, en in de zomer kreeg ik de bloemen. Ze houden het wel niet zo lang uit hoor, ne enkele dagen is het al uit met de pret maar iedere stengel kreeg meerdere bloemen dus het viel wel mee. Na de bloei beginnen de blaadjes plots te groeien.


Dank je ,
Ga ik proberen, denk dat ik het knolletje te lang heb laten liggen voor het de grond in ging.

Gr Margaretha
margaretha
 
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 mei 2010 14:41
7 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantenidentificatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten