Zaden uit Zuid Afrika

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Zaden uit Zuid Afrika

Berichtdoor Wimkoh op 25 mei 2010 01:42

Dag mensen,

Ik weet dat ik eigenlijk dit bericht op een ander forum onderwerp zou moeten plaatsen maar ik dacht ik heb HIER nu zoveel geschreven over de zaden die ik heb meegenomen uit Zuid Afrika dat het berichtje nu ook hier wel op zijn plaats is.

Zoals jullie allemaal nu wel begrepen hebben heb ik veel zaden meegenomen. Ik heb al veel geruild maar van de planten die ik hier aan de orde heb gebracht heb ik nog zaden over. Mijn tuintje is maar 40 m2 groot dus het zal niet allemaal in mijn tuin passen.

Dus mensen als iemand belangstelling heeft dan laat het mij even weten.

Ben zelf nog op zoek naar verse sporen van boomvarens en zaden of wortels van canna's dus misschien kun je me daar blij mee maken.

Zal dit berichtje ook nog even op de goede plaats zetten.

En als laatste zou ik niemand van jullie aanraden om naar Zuid Afrika te gaan. Ik denk namelijk dat jullie daar helemaal "gek" worden, zoveel mooie bloemen en planten en het staat overal. En ik was daar nog wel in de herfst toen de meeste bloemen al uitgebloeid waren. Neen, dit was maar gekheid
ZUID AFRIKA super mooi land met super mooie planten.

En ik wil alvast iedereen bedanken voor de reacties op mijn voorgaande berichten.

Groet WIM
Wimkoh

33 bedankjes

Re: Zaden uit Zuid Afrika

Berichtdoor amourath op 25 mei 2010 08:26

Wimkoh schreef:En als laatste zou ik niemand van jullie aanraden om naar Zuid Afrika te gaan. Ik denk namelijk dat jullie daar helemaal "gek" worden, zoveel mooie bloemen en planten en het staat overal. En ik was daar nog wel in de herfst toen de meeste bloemen al uitgebloeid waren. Neen, dit was maar gekheid

Dat beloofd... ik ga naar buurland Namibië, en in de lente... zal ik een extra koffer meenemen dan? :lol:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Wimkoh op 25 mei 2010 10:13

Amourath,

Ja, kun je doen. Maar kun je daar ook kopen. Maar pas op met eventueel beschermde bloemen en planten. En je zit natuurlijk met de douane in Nederland.

Namibië ken ik niet persoonlijk maar het is een heel ander land dan Zuid Afrika, meer woestijn en veel armoediger. Niet zo "hypermodern" als Zuid Afrika. Ik heb trouwens de zogenaamde "tuinenroute" gevolgd in Z.A. En wat bedoel je met de lente. Onze lente of de lente in Namibië ?

Leuke site met info over Namibië:
http://www.landenweb.nl/forum/view/id/114/d/Namibië%3B%20info

Lijkt me ook wel een mooi land, lekker ruig.

Tip: Je zou wat pennen mee kunnen nemen voor schoolkinderen, zijn ze soms heel blij mee. En anders de ouders wel 8-)

amourath schreef:
Wimkoh schreef:En als laatste zou ik niemand van jullie aanraden om naar Zuid Afrika te gaan. Ik denk namelijk dat jullie daar helemaal "gek" worden, zoveel mooie bloemen en planten en het staat overal. En ik was daar nog wel in de herfst toen de meeste bloemen al uitgebloeid waren. Neen, dit was maar gekheid

Dat beloofd... ik ga naar buurland Namibië, en in de lente... zal ik een extra koffer meenemen dan? :lol:
Wimkoh

33 bedankjes

Berichtdoor amourath op 25 mei 2010 10:20

Wimkoh schreef:Ja, kun je doen. Maar kun je daar ook kopen. Maar pas op met eventueel beschermde bloemen en planten. En je zit natuurlijk met de douane in Nederland.

Ik heb Nederland niet nodig hoor, ik vertrek vanaf Düsseldorf (Brussel kon ook maar 2 keer overstappen zag ik dan ook weer niet zitten).

Wimkoh schreef:Namibië ken ik niet persoonlijk maar het is een heel ander land dan Zuid Afrika, meer woestijn en veel armoediger. Niet zo "hypermodern" als Zuid Afrika. Ik heb trouwens de zogenaamde "tuinenroute" gevolgd in Z.A. En wat bedoel je met de lente. Onze lente of de lente in Namibië ?

Zuid-Afrika spreekt me minder aan door de vele criminaliteit, de verhalen die ik al gehoord heb...brrrr.
Ik ga ook voor de natuur, modern hebben we hier thuis al genoeg :) De woestijn ginder is prachtig!
Ik bedoel de lente ginder, onze herfst dus. Er zullen dan wel een pak minder zaden zijn maar goed, overal de bloei zien lijkt me ook super!
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Wimkoh op 25 mei 2010 14:32

Nou de criminaliteit valt best mee. Je kunt alleen 's avonds niet door de steden gaan lopen. NERGENS, zelfs niet via een donkere straat naar het hotel. Alles met de taxi. En in de buurt van Johannesburg zijn straten waar je ook niet moet komen. Ook kun je daar niet op eigen gelegenheid met een auto reizen. Toen ik daar was heb ik wel eens wat daar over gehoord maar niet iets persoonlijk meegemaakt. Het land is wel ongeveer zo groot als Europa !

Maar je moet ook niet te koop lopen met gouden sieraden om je nek. Dat is een waarde voor die mensen waar ze een heel jaar voor moeten werken.

Zou dus die spullen maar thuis laten. :) Ook in Namibië zou ik dat niet doen. En ik heb inmiddels al wat gelezen over dat land. Inderdaad super mooi land. En wat de Duitse douane betreft ken je de Duitse "grundlichkeit"? In Nederland kun je je nog ergens uitpraten, daar hebben ze gewoon het wetboek in de hand. Bij wijze van spreken dan. Ik woon zelf al mijn hele leven nog vlak aan die grens. "Ich habe es nicht gewusst" kennen ze daar niet ! Als ik van vakantie in Duitsland moet landen (omdat het goedkoper is :lol: ) dan neem ik NIETS extra's mee.

Misschien een Tip: als je in Namibië bent probeer je met iemand in contact te komen, die je dan bv zaden van bepaalde planten laat verzenden naar Nederland. Bekenden heb ik nu ook in ZA.

Wens je een super mooie vakantie toe.

Ben wel benieuwd wat daar allemaal groeit en bloeit.

amourath schreef:
Wimkoh schreef:Ja, kun je doen. Maar kun je daar ook kopen. Maar pas op met eventueel beschermde bloemen en planten. En je zit natuurlijk met de douane in Nederland.

Ik heb Nederland niet nodig hoor, ik vertrek vanaf Düsseldorf (Brussel kon ook maar 2 keer overstappen zag ik dan ook weer niet zitten).

Wimkoh schreef:Namibië ken ik niet persoonlijk maar het is een heel ander land dan Zuid Afrika, meer woestijn en veel armoediger. Niet zo "hypermodern" als Zuid Afrika. Ik heb trouwens de zogenaamde "tuinenroute" gevolgd in Z.A. En wat bedoel je met de lente. Onze lente of de lente in Namibië ?

Zuid-Afrika spreekt me minder aan door de vele criminaliteit, de verhalen die ik al gehoord heb...brrrr.
Ik ga ook voor de natuur, modern hebben we hier thuis al genoeg :) De woestijn ginder is prachtig!
Ik bedoel de lente ginder, onze herfst dus. Er zullen dan wel een pak minder zaden zijn maar goed, overal de bloei zien lijkt me ook super!
Wimkoh

33 bedankjes

Berichtdoor erna op 25 mei 2010 15:32

Hallo,
Zou het dan niet mogelijk zijn om de zaden dan zelf in een omslag te steken en op te sturen naar je thuisadres ? Dan liggen die al mooi op jou te wachten als je thuis komt na reis...
groetjes en veel plezier op reis,

Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor amourath op 25 mei 2010 15:42

Wimkoh schreef:Nou de criminaliteit valt best mee. Je kunt alleen 's avonds niet door de steden gaan lopen. NERGENS, zelfs niet via een donkere straat naar het hotel. Alles met de taxi. En in de buurt van Johannesburg zijn straten waar je ook niet moet komen. Ook kun je daar niet op eigen gelegenheid met een auto reizen.

Dat vind ik niet 'meevallen', donkere steegjes zoek ik niet op maar als je zelf al niet met de auto kan rijden... dat gaan we in Namibië wél doen dus.
Mijn baas heeft 2 vakantiewoningen in Zuid-Afrika en die komt regelmatig met verhalen af waar je toch even van slikt... ik zou me daar totaal niet veilig voelen.

Wimkoh schreef:Maar je moet ook niet te koop lopen met gouden sieraden om je nek. Dat is een waarde voor die mensen waar ze een heel jaar voor moeten werken.
Zou dus die spullen maar thuis laten. :)

Doe ik ook niet hoor, maar wij gaan ginder fotograferen en hebben voor enkele duizende euro's lenzen en camera's bij... die zijn dan wel verzekerd, ik wil toch geen mes tussen m'n ribben gepord krijgen. Daarom heb ik ook een vlucht via Düsseldorf gekozen, ik wou absoluut Johannesburg vermijden.

Soit, jij hebt er duidelijk geen last van gehad én een schitterende vakantie gehad :)
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 26 mei 2010 00:09

Ik had vorig jaar 3kg zaden mee van Z.A en Namibië. Gewoon in de koffer gestopt en in Schiphol geland.

Nergens geen problemen gehad.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Wimkoh op 26 mei 2010 00:28

Ik had een koffer (grote handbagage) vol met zaden.

En heb daar ook geen probleem mee gehad.

Maar als je "eruit" gehaald wordt krijg je wel problemen.
Wimkoh

33 bedankjes

Berichtdoor amourath op 26 mei 2010 08:45

Zoveel zaden ga ik niet meenemen (zeg ik nu eh... :lol: ) en wat ik meeneem gaat zeker in het ruim, niet in handbagage... want onze handbagage wordt er ALTIJD uitgepikt, altijd openmaken...
We hebben enkele lenzen bij die eruit ziet als een bazooka, dat zal wel de reden zijn :? Voor alle lenzen hebben we ook steeds de aankooppapieren bij en certificaten, om te bewijzen dat het écht lenzen zijn (en dus geen bazooka's :mrgreen: ) Meestal willen ze die gewoon eens zien hoor, verder niks :roll:

Er komt tegen dan normaal ook een 500mm bij dus het wordt enkel erger... om jullie een idee te geven... dit is een 500mm:
Afbeelding
amourath

112 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Plantenidentificatie