Hippeastrum papilio

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Hippeastrum papilio

Berichtdoor draco op 02 feb 2020 16:32

Ik stuitte afgelopen week bij de dorpsbloemist op een bijzondere amaryllis soort of varieteit. Ik denk dat het de Hippeastrum papilio is ? Wat is de beste verzorging om de knol over te houden en volgend jaar weer in bloei te krijgen ?
Bijlagen
DSCN7635.jpeg
DSCN7635.jpeg (85.62 KiB) 1446 keer bekeken
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Re: Hippeastrum papilio

Berichtdoor batdah op 02 feb 2020 21:00

Vertroetel deze na de bloei....belangrijk is mesten gedurende de zomer en het blad ondersteunen zodat het niet knakt...et blad wordt wel een meter lang...

Eind oktober snijdt je het blad af en bewaar je de bol koel en kurkdroog voor minstens 6 weken..vervolgens de bol in lauw water leggen zodat ze zich vol kan zuigenen.daarna opnieuw oppotten en met bodemwarmte forceren zonder nog water te geven totdat de bloemsteel handbreedte uit de bol is..
Ga je meteen watergeven dan krijg je eerst blad en het risico dat de bloemsteel blijft steken...hoe langer droog hoe langer de bloemsteel...

Ik heb honderden van die bollen geforceerd....ik koop er ieder jaar wel een stuk of 10....
Ooit hield ik ze over maar ik had er op een bepaald moment wel 60 of 70,...toen heb ik ze allemaal dood laten vriezen...

Ps ik heb ze nu in de tuin geplant waar ze blijven...dat kan hier namenlijk..wij snijden de bloemen af voor in de vaas...
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes


Keer terug naar Plantenidentificatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron