Ik had het 9 jaar geleden zelf willen doen maar met de 3 delige ladder tegen de stam op weg naar boven begon de ladder te zwiepen en begon mijn maag te draaien! Ik maakte een verstandig besluit n/l. dat ik afzag van mijn eigen snoeiplan!
Echter wat toen de hoofdreden was tot snoeien waren mijn buren die steen en been klaagde en zelf van het dak van hun loods gingen zagen aan mijn boom, gelukkig ging een vallende afgezaagde tak die op de rand van het dak viel al draaiend door zijn loodsraam, toen zag ook hij er verder vanaf

Ik heb professionals ingeschakeld om deze klus te klaren, een bekende hovenier van dit forum en zijn kompaan, de laatste was de boomaap! Zoals ik dat noem.
Het was een lust voor het oog hoe deze lui de klus klaarde

Ik had de serre en tuinhuis afgedekt met houten platen en het dak van de loodsbuur, want owee toch geen schade aan zijn dak he

Op het laats bleef de hoogste stam waar alles in balans werd gehouden deel voor deel gesloopt en de stukken perfekt afgegooid in de lege vijver, alles ging perfekt.
Hier een aantal foto's , de eerste van 2 weken geleden toen nog alles wit in de sneeuw , ik mis mijn boom wel, deze bepaalde het zichtplaatje van mijn tuin,

En nu maar hopen dat die weer mooi gaat uitlopen. Gelukkig zijn alle omringende jonge bomen onbeschadigt gebleven want ik heb schaduw nodig voor mijn boomvarens!