mijn huis en tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: mijn huis en tuin

Berichtdoor Ragecrusher op 21 mei 2026 11:52

Sluit ik mij bij aan. 50 shades of green. ;)
Heb het geluk gehad in levende lijve al te kunnen zien en heeft mij heel wat inspiratie gegeven voor mijn eigen tuin.
Ragecrusher
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 19 mei 2012 21:19
Woonplaats: Denderleeuw, Oost-Vlaanderen, België
14 bedankjes

Re: mijn huis en tuin

Berichtdoor Tom1986 op 21 mei 2026 16:20

nice!
Tom1986
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 22 mei 2019 06:36
Woonplaats: Helden
37 bedankjes

Re: mijn huis en tuin

Berichtdoor Mate op 22 mei 2026 09:25

Super mooie plek Edo :applaus: :applaus:
Je plantjes staan er prachtig bij :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 3127
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
370 bedankjes

Re: mijn huis en tuin

Berichtdoor Eduard op 23 jun 2026 12:09

Zomer update met bloei! Ja voor de hitte golf die al een tijdje bezig is en richting 40ºC gaat vanaf morgen' nog even een fris groene bloei tuin! Ik weet niet hoe het volgende week uitziet :fluiten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10509
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
1038 bedankjes

Re: mijn huis en tuin

Berichtdoor palmgek op 24 jun 2026 02:57

Prachtige weelderige groene doorkijkjes uit je tuin, Ed :thumb_up:
Ik zie dat de canariensis weer iets is opgebonden. Is dat om de doorgang vrij te houden?
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3761
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
463 bedankjes

Re: mijn huis en tuin

Berichtdoor Eduard op 24 jun 2026 10:59

Dank je :thumb_up: ja de canariensis was qua omvang een beest geworden ik kwam er niet meer door. Afgelopen jaar kreeg ik hem niet meer opgebonden en moest ik 15 veren weghalen [die inmiddels ook wel aan het verkleuren waren] en kreeg ik met veel moeite nog net de tentconstructie erom heen! Ik houd de ringen er omheen omdat we door moeten kunnen lopen, eigenlijk niet de goede plek :fluiten: en had er niet aan moeten beginnen met het vele werk wat je hebt dit soort palmen door de winter te krijgen :roll:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10509
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
1038 bedankjes

Re: mijn huis en tuin

Berichtdoor draco op 24 jun 2026 13:21

Het is nog steeds de vertrouwde groene weelde Eduard. Hoe houd je het zo lang vol?
Bloeit daar nu ook een boerenjasmijn (Phyladelphus coronarius)? Ik heb een jonge struik en moet bedenken hoe ik die het beste kan fatsoeneren en wanneer? Ik heb de keuze gemaakt om de verzameling kuipplanten sterk terug te brengen. Buiten heb ik nog in kuip Chamaedorea hooperiana, Chamaerops Cerifera en Phoenix roebelenii. Binnenshuis staan niet-alledaagse kamerpalmen (Chrysolidocarpus leptocheilos, Ravenea glauca en Syagrus weddelliana). Mijn focus buiten is de inmiddels volwassen tuin onderhouden. Dat houdt voornamelijk in snoeien of het rooien van bomen die teveel licht wegnemen. Dat laat ik zonodig een hovenier doen. Met daarnaast als speciale liefhebberij bijzondere varensoorten in potten met name Blechnums.

Groet,
Han

p.s. Exoten inpakken was nooit mijn ding. Door de snelle klimaatverandering is dat steeds minder nodig.
Rhapidophylum hystrix staat hiet al jaren in de tuin maar ook Chamaedorea glauca sinds 2024. Er staat een kleine Chamaerops in de tuin. De ruim 40 jaar oude Cerifera wil ik dat niet aandoen vanwege het risico op speerrot.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6929
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
719 bedankjes

Re: mijn huis en tuin

Berichtdoor Eduard op 24 jun 2026 18:33

Dank je Han :thumb_up: Dat risico van wat langer buiten laten staan had ik ook genomen afgelopen Herfst /winter met speerrot tot gevolg bij sommige palmen! Een vroege nachtvost half November veroorzaakte dit. De speren kon ik vorige maand eruit trekken... We worden ouder en dan acsepteer je wat sneller sommig verlies, ik lig er ook niet meer van wakker! En neem alles voor wat het is... Zolang ik de kuipen nog met de steekwagen verplaatsen kan blijven we het doen, als de planten te groot worden gaan ze naar een goede bevriende afnemer ;)
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10509
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
1038 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten