Een nieuw stukje paradijs op aarde.

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Een nieuw stukje paradijs op aarde.

Berichtdoor Inazuma op 13 jun 2010 10:22

Is er een speciale reden voor deze "kuis" Videomaster?

Ik denk daaraan naast een fraaier uitzicht ook aan minder kans aan slangen in de eigen tuin?
Inazuma

24 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 13 jun 2010 11:46

Inazuma schreef:Ik denk daaraan naast een fraaier uitzicht ook aan minder kans aan slangen in de eigen tuin?

Een fraaier zicht is het volgens mij niet (althans vanuit de bovenetage niet). Kans op minder slangen in eigen tuin was één van mijn denkbeelden, een tweede was dat er minder ongewenste zaden (lees onkruid) uit die wildernis mijn tuinen terecht komen.

Nu, op dit ogenblik is het een redelijk grote opgave, maar zal toch jaarlijks moeten bijgewerkt worden.
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor bommetje op 13 jun 2010 12:46

Het zijn wel harde werkers die thaise werlui!!!
bommetje

26 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 05 jul 2010 02:03

Onze ouders zijn veilig en wel aangekomen in hun stukje paradijs op aarde.

Er wordt een klein feestje gebouwd voor de vaste werkploeg om hen te bedanken voor de geleverde arbeid. Vooraleer we daar mogen aan beginnen dienen de geesten van de grond gunstig gestemd worden door enkele offers. Schoonvader neemt de taak op zich om de ceremonie te leiden.... zo gaat dat hier.

Vermits de tuinen dooreen lopen, was één geesteshuis voldoende en kunnen we het onze een tweede maal voor deze plechtigheid gebruiken.

Afbeelding

Afbeelding

Nadien werdt er echter in de tweede tuin een symbolisch altaar gezet om de geesten van de uit de kluiten gewassen bomen die we verplaatst hebben gunstig te stemmen.

Afbeelding

Afbeelding

Onder deze geesten schijnt een roker te zitten....Afbeelding

Afbeelding

De vaste tuinmannen en vrouwen bereiden ondertussen de typisch Isaanse maaltijd.

Afbeelding

En is het tijd om gelukwensen over te brengen door middel van de zeven-kleurige geluksbandjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ten lange laatste en na danig wat geestrijke drank, kwam forumlid Wayan94 die toevallig in de buurt was, nog op de proppen met een "Welcome to Thailand" taart.

Afbeelding

En het duurde tot in de late uurtjes.... Afbeelding
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor erna op 05 jul 2010 09:00

Hallo,

Veel geluk aan je ouders in hun nieuwe thuis !
Het moet wel fantastisch zijn om naast je zoon te wonen, in zo'n omgeving !
Je moeder ziet er heel gelukkig uit, ik hoop dat je beide ouders nog lang kunnen genieten van hun huis en mooie tuin !

van harte,
Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor amourath op 05 jul 2010 09:06

Ik zou ook gelukkig zijn in zo'n omgeving :) Ik hoop dat ze snel wat kunnen wennen aan het nieuwe klimaat, ze zullen de kou van het thuisland niet missen veronderstel ik...

Leuke foto's, die sigaretjes zijn grappig!
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 05 jul 2010 17:00

Lijkt me een gezellige bedoening (a)

Onder deze geesten schijnt een roker te zitten....

:lol: Dan zie je juist wat rook in z'n longen zweven (en na een tijdje twee zwarte plekken) :)
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 05 jul 2010 17:16

Ziet er goed uit! ;)

Even een vraagje, is er wel genoeg medisch zorg in de buurt als het nodig moest zijn?
Je ouders zijn de jongste niet meer, stel dat er iets gebeurd? Lig je daar niet van wakker?

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 27 aug 2010 03:33

KevinC schreef:Even een vraagje, is er wel genoeg medisch zorg in de buurt als het nodig moest zijn?
Je ouders zijn de jongste niet meer, stel dat er iets gebeurd? Lig je daar niet van wakker?

Hospitalen genoeg hier.... 't is dan ook een universiteitsstad. Als we op het rijstveld zitten is het een andere zaak... 100 km rijden is de boodschap dan.

Een stukje paradijs op aarde werd voor mijn ouders snel omgetoverd naar een stuk hel op aarde..... Afbeelding

Na bijna twee maanden in de nieuwe woning te wonen kwamen er problemen met water dat niet wegtrok bij het douchen, wasmachine enz. De bouwheer is hier danig in de fout gegaan.... alles netjes aangesloten, maar een kleinigheidje vergeten. de aansluiting tussen van de septische tank naar de riolering lag er niet Afbeelding De netjes aangelegde tuin werd al snel omgetoverd naar een slagveld.

Afbeelding Afbeelding

De graafwerken komen uiteindelijk op de straatkant uit, waar vastgesteld wordt dat er toch reeds een riolering zat... Afbeelding

Afbeelding

Alle onnodige graafwerk, dat ondertussen wegens overvloedige regen een modderpoel geworden was, dus voor niets en moest in feite maar enkel de verbinding tussen de septische tank en de rioleringsbuis gemaakt worden.

Afbeelding

Een week later, en na enkele maal met mijn vuist op het bureel van ons office geslagen te hebben was alles terug aangesloten en kon men beginnen met nieuw gras te leggen.

Afbeelding

Maak het maar mee.... Afbeelding
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 27 aug 2010 06:07

Oei oei oei wat erg zo'n blunder met zo'n ravage als gevolg een
geluk dat het daar wat beter weer is en de tuin dus ook snel zal herstellen maar ja je hebt de miserie dan toch weeral gratis bijgekregn . Misschien rookte ze toch liever sigaren in plaats van sigaretjes .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video