Wat late winter (Lees: vroege lente) foto's.
Clematis armandii wordt een vroegertje, mooie uitlopers her en der van 30-40 cm al.

Tetrapanax, kleintje heeft zijn blad behouden en net zoals vele opmerkten aan de groei. Vorig jaar door de droogte niets gedaan, mag dit jaar het gat in die border gaan opvullen.

Albizia is ook al wakker

Echeveria zijn lekker blijven zitten, zo ook de rest van de Agaven.

Dahlia imperalis restant na te zijn ontworteld en vervolgens te zijn onthoofd. Het restant leeft uiteraard dus ik zou voor de voorsprong kunnen kiezen indien de zachte temperaturen aanhouden. Ik denk echter toch dat ik hem binnenkort eruit haal en opnieuw oppot.

Oogsttijd

Ondanks natuurlijke selectie de afgelopen winters, blijft de tijdelijke Trachycarpus zaailingen bak goed gevuld.

Cypres vind ik ook een aanrader voor de exotentuin, naast dat hij hier winterhard is gebleken, altijd groen, en volledig afgeladen met "vruchten". Zag ook dat de gehele boom alweer vol zit met "knopjes".

Nooit echt een Fatsia-fan geweest, maar nu toch wel tevreden hem geplaatst te hebben. Wintergroen en wat kleur in een periode met weinig kleur.

Voordeel van een zachte winter is dat ik dit jaar kan besparen op zomergoed, sterker nog met enig geluk bloeien de geraniums binnen enkele weken. Knoppen zitten immers al klaar.