De tuin van Exotic Life

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor GeL op 17 feb 2014 20:45

'... Het is nu als kantoorpikkie dan ook tanden bijten...'

Lol, net daarom dat ik al jaren van thuis werk. Het heeft zo zijn voordelen en natuurlijk wel een pak nadelen. Ik reis bijna net zoveel als Rob, maar als ik terug kom zit ik met mijn neus op de tuin...en mijn vingers in de grond :happy_thai: . Het is wel iedere keer een beetje sterven als ik voor een week naar het buitenland moet, Rob kan er ook over meespreken ;)

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 17 feb 2014 21:02

GeL schreef:'... Het is nu als kantoorpikkie dan ook tanden bijten...'

Lol, net daarom dat ik al jaren van thuis werk. Het heeft zo zijn voordelen en natuurlijk wel een pak nadelen. Ik reis bijna net zoveel als Rob, maar als ik terug kom zit ik met mijn neus op de tuin...en mijn vingers in de grond :happy_thai: . Het is wel iedere keer een beetje sterven als ik voor een week naar het buitenland moet, Rob kan er ook over meespreken ;)

Gr,
Michel

Ik moet daar nog "even" een goede balans in gaan vinden. Het reizen heeft ook wat, voor het werk een paar weken terug naar Singapore geweest en dat beviel me uitstekend. Binnenkort loopt het contract af waar ik nu werk, wanneer is nu nog even onduidelijk, maar daarna vertrek ik naar Australië. Daarna toch nog maar eens goed bekijken naar wat voor een soort baan ik op zoek ga, wil en kan, want ik vraag me af of ik een hele zomer zonder afwisseling van bijvoorbeeld reizen achter het glas had overleefd. ;)
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 17 feb 2014 21:29

Wat late winter (Lees: vroege lente) foto's.

Clematis armandii wordt een vroegertje, mooie uitlopers her en der van 30-40 cm al.
Afbeelding

Tetrapanax, kleintje heeft zijn blad behouden en net zoals vele opmerkten aan de groei. Vorig jaar door de droogte niets gedaan, mag dit jaar het gat in die border gaan opvullen.
Afbeelding

Albizia is ook al wakker
Afbeelding

Echeveria zijn lekker blijven zitten, zo ook de rest van de Agaven.
Afbeelding

Dahlia imperalis restant na te zijn ontworteld en vervolgens te zijn onthoofd. Het restant leeft uiteraard dus ik zou voor de voorsprong kunnen kiezen indien de zachte temperaturen aanhouden. Ik denk echter toch dat ik hem binnenkort eruit haal en opnieuw oppot.
Afbeelding

Oogsttijd
Afbeelding

Ondanks natuurlijke selectie de afgelopen winters, blijft de tijdelijke Trachycarpus zaailingen bak goed gevuld.
Afbeelding

Cypres vind ik ook een aanrader voor de exotentuin, naast dat hij hier winterhard is gebleken, altijd groen, en volledig afgeladen met "vruchten". Zag ook dat de gehele boom alweer vol zit met "knopjes".
Afbeelding

Nooit echt een Fatsia-fan geweest, maar nu toch wel tevreden hem geplaatst te hebben. Wintergroen en wat kleur in een periode met weinig kleur.
Afbeelding

Voordeel van een zachte winter is dat ik dit jaar kan besparen op zomergoed, sterker nog met enig geluk bloeien de geraniums binnen enkele weken. Knoppen zitten immers al klaar. :)
Afbeelding
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 17 feb 2014 23:15

Mooi Robbin!!
Vooral de boom Dalia vind ik indrukwekkend, deze ken ik nog niet ;)

De border met de agave moet hij heel erg denken aan een stukje Mexico, leuk sfeetje!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor GeL op 18 feb 2014 09:05

't Is inderdaad al echt lente. De knoppen van de pyrus pyrifolia "Nashi" beginnen hier al open te gaan. Ook de Prunus dulcis (amandel) laat zich niet onbetuigd. Hopelijk geen vorst wanneer ze echt in bloei staan.

Van de Dahlia imperialis heb ik er hier ook 2 in volle grond, die hebben de vorige winters zonder problemen overleefd. Net zoals bij jou stonden die vol met honderden bloemen maar helaas dacht een stormpje daar anders over. De grootste bereikte een hoogte van bijna 4 meter, wel een indrukwekkende plant die veel ruimte nodig heeft.

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 18 feb 2014 10:51

Ik kan regelmatig vroeg in het voorjaar opkomende planten fotograferen, maar als ik U foto's bekijk woon je toch in een nog warmere zone dan ik hier :thumb_up:
Ik geniet van deze mooie foto's, eindelijk eens een zachte winter (tot nu toe) sinds ik met exoten bezig ben :D

Vrgr,
Jean-Marie
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 21 feb 2014 01:23

Geweldig om je twee pareltjes nog een keer te kunnen zien Robbin :thumb_up: (ik kom niet op facebook) Ook al de rest is prachtig om te zien. En zie ik daar nu een Ensete ? Wist niet dat je toch nog banaantjes probeerde, en de Maurellii doet/deed het goed zie ik. Al een serieus beest 8-)
En als ik je plannen hoor dan hoop ik voor jou dat je heel veel geluk hebt ;)
Thx voor de foto's :thai:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 13 maart 2014 21:05

Waterboyke schreef:Geweldig om je twee pareltjes nog een keer te kunnen zien Robbin :thumb_up: (ik kom niet op facebook) Ook al de rest is prachtig om te zien. En zie ik daar nu een Ensete ? Wist niet dat je toch nog banaantjes probeerde, en de Maurellii doet/deed het goed zie ik. Al een serieus beest 8-)
En als ik je plannen hoor dan hoop ik voor jou dat je heel veel geluk hebt ;)
Thx voor de foto's :thai:

Ik heb die toen kunnen overnemen (groot) van een iemand, weet eigenlijk niet of die hier ook lid is. Helaas zijn ze wel degelijk kleiner geworden ondanks de vele watergift en bemesting, in voor hier vorig jaar bijzonder droog jaar tot zeker het einde van de zomer. Helemaal geen banaan in de tuin krijg ik niet over het hart, dus dan maar zo en genoegen nemen met dit formaat, veel groter wordt hij immers niet.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 13 maart 2014 21:10

Voor de liefhebbers. Klaar voor groeiseizoen nummer 10 al heeft het duidelijk afgelopen winter niet stil gestaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overigens 8 zichtbare bloemen, maar er zat nog wat verstopt in de kern. Naar mijn mening mogen die bloemen nog wat verder ontwikkelen (lees; minder gedrongen) om echt volwaardige mediterrane eigenschappen te gaan vertonen.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Jerone op 13 maart 2014 21:30

Exotic Life schreef:Voor de liefhebbers.

hmm, volgens mij zit hier niemand die ik weet dat geen liefhebber van dit kan zijn :D :D

Super tuin!
Jerone

4 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video