De tuin van shusui

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De tuin van shusui

Berichtdoor shusui op 17 jul 2012 18:54

@ J-M :Heb je deze Asclepia ook staan ? Ik weet niet welke soort het is, volgens mij niet syriaca want ik heb er hier nog nooit zaaddozen op gehad. Ze ruiken heerlijk trouwens die bloemen!

Wat de pink China bloem betreft: buiten heb ik wel nog nooit zo'n grote en openstaande bloemen gehad. Daar blijven ze altijd kleiner en bijna volledig gesloten.
Ik denk dat het komt omdat het al een heel grote plant is , en omdat hij binnen staat dat hij zo mooi bloeit.

@ Bart: Erg he! Hoe klein zijn uw kleinste blaadjes nu ? ;) :lol:
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor shusui op 17 jul 2012 18:57

Merci Dimi, je mag zeker dat adres geven, mss hebben ze nog andere (goedkopere) producten ook?
Want 50€/ m³ x 20m³ is me wel een beetje veel van het goede :?
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 17 jul 2012 19:03

Klikkerdeklik

Maja, 20m³ :shock: :lol: ten word het inderdaad wa duur... :?
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 17 jul 2012 19:08

Ik vind dat van Dimi ook al de moeite even 275€ schors in de tuin :fluiten:
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 17 jul 2012 19:09

Ik leg elk jaar een dun laagje van 25€/m ( die kleine 3 weet ik nie staan :lol: )
Moet toch steeds graven en dan versmos je weer veel
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 17 jul 2012 19:17

Mooie foto's Sven! :)

Waterboyke schreef:Overmorgen komen ze hier 5m³ boomschors droppen, 55€/m³ valt toch goe mee niet ? Firma is van de Limburg dus vlak bij jou Sven en er was ook nog goedkopere van 49€/m³ Levering is tijdelijk gratis vanaf 5m³
Indien intresse dan geef ik de link wel ;)

Hier ben Frans Agro in Putte heb je verschillende soorten boomschors, gaande van 30euro/m3 tot 60euro per m3.

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 17 jul 2012 19:22

@Bart, Ja ok, da's ook al een redelijk bedrag ja maar als je die hoeveelheid moet gaan kopen in de winkel mee zakken betaald ge zeker 3 keer zoveel ! En da's ook mor éénmalig hé, volgende jaren moet ik steeds mor wa zakken kopen om hier en daar weer wa bij te vullen. Nu is da omda ik net ne grote border heb aangelegt tees jaar en het onkruid is achterlijk aant groeien, tis bekan gelijk bij mijnen buurman :evil:
Trouwens kleine 3 = 'alt gr' & '3' indrukke ;) jaja, ge gaat nog leren waarvoor dienen 'alt gr' dient :lol:

@Kevin, ik weet ook nog een adres zijn voor goedkoper mor die leveren pas vanaf 10m³ en niet in heel België. Tis wel grote/grove schors da'k wil hebben en die is alt duurder... Toch bedankt voor de tip, heeft die ne site ? Edit: al gevonden ! ;)
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 17 jul 2012 19:34

shusui schreef:@ J-M :Heb je deze Asclepia ook staan ? Ik weet niet welke soort het is, volgens mij niet syriaca want ik heb er hier nog nooit zaaddozen op gehad. Ze ruiken heerlijk trouwens die bloemen!

Ik heb de zaden van een forumlid gekregen (ThomasC). Voor zover ik weet zou het de Asclepia Syriaca moeten zijn.
Het zijn nog maar zaailingen van een 10-tal cm, waarvan ik nu een 6-tal in volle grond heb geplaatst.
Dus moet ik afwachten wat het resultaat zal zijn. In ieder geval mocht deze groeien, bloeien zal ik je wel op de hoogte houden.
En mocht je, al was het maar 1'tje kunnen missen,van jouw Aslepia, steeds welkom. Zal ik alvast bij het lukken van de mijne ook voor jou opzij plaatsen. Ik kan ook wel een zaailing meenemen naar de BBQ van Canna Bananna mocht je ginds gaan ;)

Grtz, J-M
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor shusui op 18 jul 2012 00:23

@ J-M : normaal kom ik wel naar de BBQ, maar ik zal zeker wat later zijn (hoop dat er nog wat over is dan :lol: ) Ik zal een scheut uitdoen en oppotten, dan kunnen we ruilen.

@ Kevin: daar had ik ook al gegeken, maar is nog duur in grote hoeveelheden he, en dat is het me niet waard.

Ik kan ergens mooie compost krijgen (is echt goede , waar geen onkruidzaad meer in zit) aan 6€ / m³ en ze kunnen 20m³ brengen voor 70€. Ma iedereen raad me dat af omdat er onkruid er net beter op zou groeien. Iemand ervaring met compost als bodembedekking ?

Het zou in elk geval wel heel goed zijn om de grond te verbeteren, en vooral luchtiger te maken.

Gr,
Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 18 jul 2012 15:44

Die compost zal wel goed zijn voor je grond, dat wel Sven maar je onkruid gaat daar gewoon door groeien denk ik en nog serieus ook. Is wel goedkoop, leveren die in heel België ?
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video