Ben weer begonnen met een deel van mijn tuin te ontginnen [bosje] maar eerst een foto van de waterbanaan,[Typhonodorum lindleyanum ] deze staat nu 6 weken buiten maar doet het niet zo goed als in de veranda, het blad wordt steeds kleiner, had gehoopt op bloei en zaad, na volgende week gaat die weer naar binnen, nu is die bijna 2 meer hoog en stoort die niet meer met lopen!

En ja hier een foto vanaf de tuin van de buren genomen van het laatste stukje wilde tuin, het allerlaatste stukje blijft de rest gaat op de schop, daar waar de washingtonia staat komt de nieuwe palmborder zodat er wat plek komt op het terras, daar moet ik teveel omzetten als we er een keer willen zitten! heb ook een aantal gekregen trachy's van forumvrienden die nu een mooie maat hebben en de volle grond in gaan,

de coniferenhaag is helaas op sommige plekken gesneuveld door droogte in combinatie met kattenpies [die zitten daar veel] de haag is van de buren maar zij verzorgen helaas niets, het gras wordt afgedaan door een hulpzame vriend van hun, had graag het laatse stuk willen kopen maar dat willen ze niet. ze hebben niets met tuin en komen er nooit!

Hier hoe het aan mijn kant uitzag [inmiddels is alles weg] er stonden 14pieken van die kruipyucca en hele hoop varens en veel jonge boompjes,

De es stam komt weer vrij, deze wordt wel ieder 4 jaar geknot, dit is vroeg in het voorjaar al gebeurd,

En de uitgegraven gleuf voor de plaatfundering voor de border steentjes,

De voorbereiding voor het storten van de funderingsplaat voorzien van wat betonijzers,

Dit is klaar morgen ga ik de steentjes in cement zetten, het vervolg komt dan later,

Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC