Hou je de bodem van de strelitzia gewoon lichtvochtig van de Strelitzia? Hier nog geen bloei gezien maar misschien is de grond te droog. Ik vrees als ze te vochtig staan dat ze last krijgen van spint.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Wordt hier in koele slaapkamer overwinterd dus krijgt maar weinig water. Eigenlijk een hele makkelijke plant, doe er niks aan en bloeit iedere winter tot in het voorjaar Ook nooit last gehad van beestjes. Weet dat ze wel gevoellig zijn voor wolluis.
Groeten, Richard
Não faz mal!
2022 minimum 24,7 - maximum 33,6 2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Vandaag bezig geweest in de winterstalling. Omdat het nogal vol staat kan ik lang niet overal bij om dagelijks water te geven. Door de ruimte zo nu en dan gedeeltelijk leeg te ruimen en de planten te verplaatsen kan ik het toch redelijk bijhouden. Het staat er allemaal nog redelijk bij, al zeg ik het zelf En gelukkig heeft de meerderheid weinig water nodig bij deze temperaturen. Ook heb ik vandaag de meyer lemons geoogst van mijn plantje
Groeten, Richard
Não faz mal!
2022 minimum 24,7 - maximum 33,6 2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Mooie oogst! Gezellige kamer. Zet er een ligstoel in en ik zou er uren kunnen vertoeven. Het is dat ik niet alleen woon anders zag mijn woonkamer er ook zo uit.