Fort den Haak - Vrouwenpolder (ZL)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Fort den Haak - Vrouwenpolder (ZL)

Berichtdoor StefanH op 18 dec 2013 21:34

Om deze donkere dagen wat op te fleuren een fotoserie van Fort den Haak uit 2012. Ondanks de kortstondige, maar stevige, winter stond het er toen nog aardig bij. Althans, op de bekende schadegevallen na. Ik moet zeggen dat met name de yucca's, agaven, cycassen en de Washingtonia er prima bijstonden. Helaas dit jaar vergeten langs te gaan...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op aanvraag ook wat mindere foto's van schadegevallen. Maar ik wilde het in deze donkere tijden wat vrolijk houden. 8-)
Groeten,
Stefan
StefanH
 
Berichten: 287
Geregistreerd: 05 feb 2013 14:37
28 bedankjes

Re: Fort den Haak - Vrouwenpolder (ZL)

Berichtdoor Remy op 22 dec 2013 12:46

Het wordt echt eens tijd dat ik in de zomer een bezoekje ga brengen aan deze tuin. Het ziet er mooi uit!
Avatar gebruiker
Remy
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 14 jul 2012 02:12
Woonplaats: Hoogerheide
82 bedankjes

Re: Fort den Haak - Vrouwenpolder (ZL)

Berichtdoor StefanH op 28 aug 2014 00:37

Dit jaar weer een bezoek gebracht aan de tuin. Het staat er beter bij dan in 2012, maar nog steeds staan er enkele (half)dode palmen. Leuk is dat de Brahea armata goed herstellende is, dat de grote Butia nog steeds leeft (enkele sprietjes...), de winterschade bij de Chamaeropsen bijna verdwenen is en de Washingtonia nu toch al zo'n 1,5 meter stam heeft. Minpuntje is dat er enigszins sprake is van achterstallig onderhoud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten,
Stefan
StefanH
 
Berichten: 287
Geregistreerd: 05 feb 2013 14:37
28 bedankjes

Re: Fort den Haak - Vrouwenpolder (ZL)

Berichtdoor ick op 28 aug 2014 11:38

Leuk om weer eens nieuwe foto's van deze tuin te zien! Dank!
De tuin ziet er -op een aantal plekken- beter uit dan ik had verwacht. Ik ben er 2 jaar geleden geweest in mei en toen ben ik best geschrokken toen ik alle 'sterfgevallen' van de winter ervoor zag...
Nu zijn sommige palmen toch weer opgekrabbeld.

groet, rick
ick
 
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 sep 2010 15:34
Woonplaats: NL-Utrecht
71 bedankjes

Re: Fort den Haak - Vrouwenpolder (ZL)

Berichtdoor Remy op 27 aug 2016 10:03

Even dit topic ophoog schoppen. Ik ben hier gisteren nog langs geweest en heb wat gefilmd.
Tuin stond er aardig bij, erg droog, dat wel... Volgens de eigenaar hebben een aantal palmen en een kurkeik een paar jaar geleden, door extreem weer, een tijdje in het zoute water gestaan en zijn daardoor zwaar aangetast of compleet verloren gegaan.
De mimosa's en eucalyptussen (vrij recent aangeplant) doen het echter wel uitstekend! Blijft een leuke tuin om jaarlijks te bezoeken, wij hebben het gecombineerd met een bezoekje aan het nabij gelegen strand ;)


Avatar gebruiker
Remy
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 14 jul 2012 02:12
Woonplaats: Hoogerheide
82 bedankjes

Re: Fort den Haak - Vrouwenpolder (ZL)

Berichtdoor ick op 29 aug 2016 13:24

Dank voor deze update!
Leuk om te zien hoe het evolueert.
Ik vind het op veel plekken toch wel een enigszins trieste aanblik hebben, het laat duidelijk zien wat er zonder bescherming (?) overleeft in het mildste stukje NL, maar veel planten zien er niet heel gelukkig uit...
Hoewel sommige planten het verbazingwekkend goed doen, zoals de Pinus pinea, die zien er allemaal goed uit!

Ik denk dat ik toch maar blijf beschermen... ;-)

groet, rick
ick
 
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 sep 2010 15:34
Woonplaats: NL-Utrecht
71 bedankjes


Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 114 gasten