3 nieuwe aanwinsten

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: 3 nieuwe aanwinsten

Berichtdoor Christophe op 23 maart 2010 20:04

christophe laat er voor mij dan ook maar eentje opzij zetten mvg shorty

:lol: Ik heb hem net even gebeld, en hij dacht dat hij er nog net ééntje had. Als hij er nog een heeft, zal hij deze opzij zetten voor je ;)

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: 3 nieuwe aanwinsten

Berichtdoor Pietn op 26 maart 2010 12:04

Heb men Takil ook enkele dagen geleden buiten uitgeplant ben benieuwd of ie het goed gaat doen (a)
Bijlagen
Foto's-0016.jpg
Foto's-0016.jpg (171.28 KiB) 2527 keer bekeken
Pietn
 
Berichten: 396
Geregistreerd: 19 mei 2009 23:37
Woonplaats: Marke
7 bedankjes

Re: 3 nieuwe aanwinsten

Berichtdoor KRISTOFD op 26 maart 2010 19:56

Hallo,

Ik heb mij dezelfde planten gekocht oa Phoenix Canariensis 2stuks en ik moet zeggen heb slechte ervaring
met planten die van de Floralux komen, volgens mij zijn al die planten serre kweek. Toch voor dit geld
zijn ze het proberen waard.
Als je van de streek bent moet je eens langsgaan bij Fc planten in Ardooie. Ik heb daar al enkele planten gekocht en ze zien er niet alleen een stuk steviger uit ze zijn dat ook en dit voor een mooie
prijs.

Groeten
KRISTOFD
 
Berichten: 112
Geregistreerd: 20 maart 2010 16:48
Woonplaats: Kortrijk (West-Vlaanderen)
8 bedankjes

Re: 3 nieuwe aanwinsten

Berichtdoor amourath op 26 maart 2010 21:33

KRISTOFD schreef: ik moet zeggen heb slechte ervaring
met planten die van de Floralux komen


Wat dan bijvoorbeeld?

Zo goed als al mijn planten komen van daar (en dat zijn er toch al redelijk wat :mrgreen: ) en ik heb eigenlijk nog nooit negatieve ervaringen gehad... altijd mooie planten voor prijzen waar je soms van achterover valt!
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: 3 nieuwe aanwinsten

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 27 maart 2010 04:35

Bij mij hier ook, het meeste komt ook van daar omdat daar idd veel echt goede koopjes zijn te doen en toch ook mooie planten hoor als je goed zoekt, meestal wel serreplantjes idd maar dat heb je bijna overal wel hoor. Je moet wel wat afweten van palmen en goed kijken naar wat je koopt, veel spul dat in harde klei staat dat dus meestal slecht afloopt, alle trachy's daar zitten in die oranje klei, check het maar als je nog eens gaat, heb me in 2008 is ééntje gekocht maar die heeft nooit gegroeid en is nu in de hemel, als je deze zag zou je denken van dat is nog eens een gezonde en prachtige trachy !! (Wil gerust foto posten als bewijs)
Goed kijken en controleren is dus de boodschap, en niet alleen bij floralux, ik doe dit altijd waar ik ook ben ! Kijken naar de kluit, hoe groot die is ten opzichte van de plant, de toestand van de wortels, mooi wit of uitgedroogt (dood), zijn er wel wortels, in wat voor grond zit die, steek je vinger is in het zand, meestal zit de klei verstopt onder een laagje potgrond !! Checken van de speer en toestand van de bladeren, dichtgevouwde bladeren is niet goed enz...Genoeg om na te kijken, dus niet alleen zoeken naar de dikste stam ! :P
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: 3 nieuwe aanwinsten

Berichtdoor KRISTOFD op 27 maart 2010 17:11

vorig jaar heb ik Phoenix canariensis gekocht 2 stuks samen met een Dasylirion na 2 weken hadden
ze al speerrot nochtans het was reeds mei en dan zal het zeker niet aan het weer liggen. maar het is zoals waterboyke zegt goed kijken en geluk hebben. Maar ik moet wel zeggen ze hebben inderdaad
mooie planten staan voor niet veel geld. Ik zal zeker volgende maand nog eens terug gaan ze zijn het proberen waard. Ik heb ook palmen van de Floralux die het wel goed doen maar ze hebben het toch moeilijker dan andere om zonder veel schade de winter door te komen en dan spreek ik over de Trahycarpus en Chamaerops.
Ik ben ook nog maar een goeie 2 jaar bezig en moet nog veel leren.
KRISTOFD
 
Berichten: 112
Geregistreerd: 20 maart 2010 16:48
Woonplaats: Kortrijk (West-Vlaanderen)
8 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: johny, Pita en 41 gasten