De tuin van Exotic Life

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor Exotic Life op 13 feb 2024 11:46

Axel Amsterdam schreef:Prachtig Robbin, die verstopte volcano? achterin ziet er ook top uit. Denk ik de grootste die ik gezien heb in NL


Is een normale humilis welke eveneens zijn 20e groeiseizoen in gaat.
Heb wel de cerifera en vulcano in de tuin geplant staan waarvan de vulcano duidelijk het minst hard groeien. Chamaerops durf ik hier eigenlijk net zo wintervast te noemen als menig Trachycarpus variant.

Ik dien de volgende keer nog eens te kijken maar er worden al jaren zaden gevormd die dan vervolgens in de winter eraf vallen. Dit keer lijkt het anders aangezien ze tot mooi formaat zijn gegroeid en zijn begonnen te rijpen.

Nu alleen nog de Washy in bloei maar op basis van exemplaren in de UK dient mijn exemplaar nog wat groter te zijn hiervoor helaas.
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor Exotic Life op 13 feb 2024 11:51

Mate schreef:Ge-wel-dig Robbin :thai:
Die "stam" is echt hard gegaan de laatste jaren :applaus:


Klopt. Dat viel mij recent ook op toen ik door wat oude foto's heen aan het scrollen was. Waar de palm in eerste instantie altijd breed uit groeide lijkt de laatste jaren het accent vooral te liggen op de hoogte ingaan.
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 139 gasten