De tuin van Exotic Life

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De tuin van Exotic Life in 2010

Berichtdoor Exotic Life op 22 jul 2010 11:37

Tosaman schreef:Mooi Robbin. Ik zie dat die robusta niet ver van de muur geplant is. Beschadigen de bladeren dan niet, of is dat houten rek speciaal om beschadiging te voorkomen? Nogmaals petje af.


Een wat late reactie, maar het hout is daar niet voor hoor. De palm was velen malen kleiner toen deze werd aangeplant, en hier groeide voorheen als opzetje richting de groene draden een passiflora op. Helaas is deze vorige winter gesneuveld, was al een oudje en de volledige stam was boven de grond alle kanten open gebarsten. Dit moment staat er weer een nieuwe, maar dat gaat wel weer eventjes duren voordat deze zo massaal als de vorige was, die produceerde echt trossen passievruchten tegelijk.

De palm drukt zich eigen zowiezo wat van de muur, en de bladeren richting de muur vallen er eigenlijk tegenaan. De schade valt enorm mee door het schuren, en waarschijnlijk valt het geen eens op mocht het er zitten door het vele groen. Het is mij nog nooit opgevallen in ieder geval. :)

Ga naar deze link als je wilt zien hoe klein deze was toen, deze werd aangeplant.

viewtopic.php?f=53&t=1295

Robbin
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life in 2010

Berichtdoor Exotic Life op 22 jul 2010 12:01

Enkele nieuwe foto's genomen de afgelopen dagen van sommige planten in volle bloei op het moment.

Nerium oleander "Soleil levant"
Afbeelding

Agapanthus, welke variateit weet ik niet meer. Overwinterd zonder enige vorm van bedekking prima hier.
Afbeelding

Lantana
Afbeelding

De vorige passiflora is afgelopen winter gestorven, een nieuwe is aangeplant en geeft ook alweer zijn eerste bloemen. Op 1 of andere manier waardeer ik deze kimmer ala slinger.. :)
Afbeelding

Mandevilla
Afbeelding

Een wat normale eenjarige, maar misstaat naar mijn mening zeker niet in de mediterrane tuin. De hanggeraniums, deze staan in geplant in een grote houten bak van stijgerplanken waar sinds dit voorjaar ook de druif op stam van mijn ouders in staat, en de geraniums als "onderbegroeing" dienen.
Afbeelding

Druiven zelf ;)
Afbeelding

De kleinste fortunei, apart lichtinval. Produceert overigens grote bladeren tegen de verhouding van zijn eigenlijk grote in, maar maakt hem daarom niet minder mooi.
Afbeelding

Bloeiende lavendel onder de nieuwe olijf die dit jaar is geplant, de olijf kwam zonder enige schade in pot door, dus een prima exemplaar.
Afbeelding

Hierboven staan nog enkele foto's van het nestje in de Trachycarpus inclusief moeder vogel, afgelopen woensdag besloten de jonkies uit te vliegen. Terwijl het in sommige delen van het land noodweer was, bleef het hier slechts bij lichte regen dus achteraf mooi moment uitgekozen. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat was het weer voor even. :)
Laatst bijgewerkt door Exotic Life op 21 aug 2010 20:23, in totaal 1 keer bewerkt.
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life in 2010

Berichtdoor Exotic Life op 22 jul 2010 12:02

Krijg overigens ook geen genoeg van dit shot.

Afbeelding
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life in 2010

Berichtdoor Christophe op 22 jul 2010 21:41

Prachtige foto's Robbin! Echt mooi! :shock: :D
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life in 2010

Berichtdoor Exotic Life op 24 jul 2010 22:38

Bedankt Christophe! :)
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life in 2010

Berichtdoor erna op 25 jul 2010 08:29

Echt prachtige foto's ! Vooral met het vogeltje vind ik bijzonder mooi. De planten natuurlijk ook !

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life in 2010

Berichtdoor Exotic Life op 03 aug 2010 20:11

Bedankt Erna. Betreft de vogel, deze mama merel zit nu denk ik al jaren in onze tuin. Zeer brutaal vogeltje eigenlijk, en totaal niet angst voor mij of de rest hier in het huis. Dit jaar had hij dus ze huisvesting van de coniferen heg gepromoveerd naar de Trachycarpus kroon, vogel met smaak dus :lol:
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life in 2010

Berichtdoor Exotic Life op 21 aug 2010 20:23

Hier nog wat foto's uit de tuin, verlopig de laatste, niet zozeer van bloemen dit keer maar gewoon wat foto's tussendoor.... Vandaag gemaakt :)

De Washingtonia robusta, zie op blad 1 van dit topic hoe hij er na de winter uitzag. Zo goed als alle bladeren die je daar ziet hangen heb ik pas geleden verwijderd, zodat alle winterschade weg was. Even uit me hoofd zit hij nu op zo'n 15 bladeren dit seizoen, alles wat je op de onderstaande foto ziet. Het middelste blad dat is ontvouwd, zat maandag nog volledig gesloten groeit op dit moment zo goed als een blad per week.

Afbeelding

Omdat ik er geen genoeg van kan krijgen, nog 1 keer een close up van de Washingtonia..
Afbeelding

Mijn cycasjes :)
Afbeelding

Lantana close up.
Afbeelding

Border view.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een zeer rode musa sikkimensis "Bengal tiger", bijna het gehele blad aan boven en onderkant is wijnrood, helaas wel wat moeilijk te zien op de foto.
Afbeelding

Het kleinste palmpje in volle grond..
Afbeelding

Phoenix canariensis, met vlek in de foto... :roll:
Afbeelding

Zaadvorming Phormium
Afbeelding

Op naar deel 2...
Laatst bijgewerkt door Exotic Life op 21 aug 2010 20:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life in 2010

Berichtdoor verstreken op 21 aug 2010 20:32

Amaai super mooi zeg die palmen, wel straf van da vogelke :P
blijven al je palmen buiten overwinteren?

pepe
verstreken
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 14 aug 2010 20:41
Woonplaats: TEL 0474577481
0 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life in 2010

Berichtdoor Exotic Life op 21 aug 2010 20:37

Deel 2...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Mijn Parajubaea torally var. torally, na meerdere slechte ervaringen gehoord te hebben, heb ik toch maar besloten om hem in kuip te houden. Volgend voorjaar wordt de palm gewoon verpot en zal hij als kuippalm door het leven gaan.

Afbeelding

Agave americana "variegata"
Afbeelding

Lagerstroemia indica, vol in knop, hopelijk nog in bloei.
Afbeelding

Deze kant van de tuin is veel doodgevroren, en dat is voor volgend voorjaar aan de beurt.
Afbeelding
Afbeelding

Waaronder deze C. humilis "Cerifera" die zijn speer verloor maar weer terug op sterkte aan het komen is.
Afbeelding

Laatste paar nog..
Laatst bijgewerkt door Exotic Life op 21 aug 2010 20:40, in totaal 1 keer bewerkt.
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten