Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Eduard op 04 jun 2010 23:25

Hoi, Ik heb ook altijd aan een zijde van die buren gehad die iedere keer weer jaren gingen verbouwen of het oude golfplaatdak zo nodig met de hogedrukspuit moesten afspuiten! Zodat al die smurrie over mijn tuinplanten en struiken zat, zij je wat dan was je een zeikerd! Ik doe mijn werk thuis, ontwerpen, maar kon dat jaren niet doen door het monotone geluid de hele dag lang!
Nu zijn er buren die de loods hebben afgebroken, en zijn er minder activiteiten en gelukkig als hobby reizen met de camper hebben, zodat ik enkele weken rust heb :roll:
Gr. Eduard.
Laatst bijgewerkt door Eduard op 23 sep 2010 22:32, in totaal 1 keer bewerkt.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10318
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1001 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 25 aug 2010 18:19

Afgelopen weekend hier een party gehouden en daarom enkele lichtslangen tussen de planten gegooid. Het resultaat daarvan was wel mooi dus daarom even een klein voorproefje ! Voor de zomerfoto's van de tuin 2010 wacht ik nog steeds op de zomer !! :roll: Dus nog even geduld hebben !!
Nacht fotootjes van de grote maurelli & groene ventricosum !

Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn zowat de best gelukte foto's, ik heb nog een cameraatje van helemaal in het begin, meer dan 10 jaar oud, dus daarmee is het moeilijk om goede foto's in het donker te nemen ! :oops: :)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor djoeke op 25 aug 2010 20:08

Ziet er goed uit en wat een dikzak die maurelli .
Die slechte kwaliteit geeft niet hoor , zaterdag zie ik ze toch in't echt :lol:
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor KevinC op 25 aug 2010 20:12

Mooi Dimi! ;)

Grts
Groetjes,
Kevin
KevinC
 
Berichten: 1691
Geregistreerd: 27 sep 2009 18:30
Woonplaats: Keerbergen
60 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 26 apr 2011 00:17

Hoi vrienden, eindelijk nog eens een update van mijn foto-topic zoals beloofd !! En wat voor één, check hieronder maar ! :lol:

Ondertussen zijn we al een heel eind in 2011 en heb ik al veel werk verricht in mijn tuin. Dit wil ik natuurlijk met jullie allemaal delen dus laat ons beginnen bij het begin…
Ik had besloten om dit jaar elektriciteit in de tuin aan te leggen. Dankzij het zachte voorjaar ben ik vroeg kunnen beginnen met graven. Foto’s zijn leuker dus... ;)
Hieronder een foto tijdens de graafwerken op 17 Februari 2011...

Afbeelding

Als de bekabeling helemaal ligt en getest is kan alles worden ingegraven. Ondertussen waren we al een maandje verder en scheen het zonnetje elke dag. Leuk, maar niet zo leuk als je moet graven tegen de zuidmuur :? Hieronder de foto’s...

Afbeelding

Het worteldoek word mee verticaal in de gracht geplaatst om het vele hardnekkige onkruid van men buurman tegen te houden dat steeds onder de schutting doorgroeit !

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eerste helft tegen de schutting gedaan, op naar de tweede helft… zweten hoor, het was er toen al 25°C tegen de muur !!

Afbeelding

Geraak al dat zand maar eens kwijt zonder de al aangeplante planten te bedolven...

Afbeelding
Afbeelding

Was ik blij dat die kant klaar was !! :) Tussendoor deed ik natuurlijk ook nog ander werk en konden bijvoorbeeld verschillende beschermingen weggenomen worden...
Hieronder de Gunnera manicata net vanonder de bladeren vandaan op 17 Maart 2011 en hij had er toen precies al erg zin in !! ;-)

Afbeelding

Ook de Brahea armata weer voor de derde keer op rij ongeschonden net uit de bescherming op 20 Maart 2011, blij dat die weer kan ademen...

Afbeelding

Nadat de elektriciteit aan de schutting eindelijk was ingegraven kon ik starten met het afwerken van de grote border. Omdat ik met cirkels werk en dus alles afgerond is moest ik op zoek naar een buigzame afboording. Ook door de toch grote oppervlakte mocht het niet te duur worden en kwam ik uit op zo van die hardhouten rolletjes, ook wil ik veel met hout gaan werken in de tuin dus ook daarom mijn keuze. Ik hoor jullie al schreeuwen voor foto’s... :mrgreen:

Afbeelding

Wat later een stukje verder en een overzichtsfotootje...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog een stukje verder...

Afbeelding
Afbeelding

Hieronder een foto van de werf ondertussen, grote tuin en toch kun je nergens makkelijk door... :P

Afbeelding

En dan is eindelijk die border volledig klaar geraakt vandaag op 25 April 2011...

Afbeelding

Zoals jullie misschien ook zien zit er soms veel tijd tussen de foto’s, dit komt omdat ik niet steeds kan doorwerken en ook omdat ik ook nog andere dingen gedaan heb zoals hetgene waar we met zen allen steeds naar uitkijken in het voorjaar, namelijk aanplanten !! :mrgreen:
Samen met Kevin heb ik een paar weken geleden een grote Brahea armata gekocht en ik ook nog een redelijke Trachycarpus fortunei.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze moeten ook in de grond dus hieronder weer een foto verslagje ;)
Eerst een goed plekje bepalen voor de armata...

Afbeelding

Dan begin je een groot gat te graven...

Afbeelding
Afbeelding

Als het gat klaar is hou je wat zand dat eruit komt bij de hand...

Afbeelding
Afbeelding

Dan plaats ik dikke isomo-platen langs de kanten, de onderkant blijft open zodat de wortels vrij spel hebben in de diepte. Dit is een trukje dat ik gebruik bij al men gevoelige palmen. Het beschermt de wortels van de vorst van rondom liggende grond en isoleert de warmte in de grond komende van de lichtslang die op de grond in het hok van de palm ligt !

Afbeelding

Dan vul je dat gat voor een groot deel terug op met een goede grondmix...

Afbeelding

En dan kan eindelijk de boom erin...

Afbeelding

Mooie dikke witte wortels klaar om de wereldbol te verkennen...

Afbeelding

Mooi in het midden plaatsen en kijken dat die recht staat en op de juiste hoogte...

Afbeelding

En dan verder vullen met de goed doorlatende grondmix...

Afbeelding

Na veel water geven en enkele dagen is alles goed gezakt en kan ook hier de afwerking starten...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als het gezaaide gras mooi gegroeid is zal ik nog wel foto’s plaatsen maar het resultaat is al mooi al zeg ik het zelf :-D
Ook de Trachy werd aangeplant nadat ik een plaatsje gevonden had...

Afbeelding
Afbeelding

Zo’n stevige jongen heeft natuurlijk wat steun nodig dus goed vast gelegd zodat die een storm aankan... ;)

Afbeelding

En vandaag zag ik dat die een bloemknop heeft zitten...

Afbeelding

Zodra die bloem eruit is ga ik deze wel snoeien zodat die daar geen energie meer insteekt.
Misschien hebben jullie het ook wel al gelezen van mijn gratis Chamaerops humilis (a) Zoniet lees dan even dit topic --> viewtopic.php?f=63&t=3370&start=30
Super mooie en gezonde humilis, gered van de composthoop !

Afbeelding

Natuurlijk kreeg die ook een vast plaatsje waar die heel blij mee zal zijn...

Afbeelding

En wat zag ik een paar dagen later...

Afbeelding

Massa’s bloemen ! Iemand al een idee of het een mannetje of vrouwtje is :onzeker: Ook deze bloemen ga ik snoeien zodra dat mogelijk is...
Nog een fotootje van vandaag...

Afbeelding

En dan hieronder ook nog enkele algemene foto’s op vandaag 25 April 2011 genomen !!
Mijn grote Ensete ventricosum Maurelli, start aan zijn derde jaar en krijgt nu eens het warmste plekje in de tuin zodat die zal knallen...

Afbeelding

Hieronder mijn Tetrapanax papyrifera steroidal giant die al enorm gegroeit is dit jaar. Hij heeft er veel zin in denk ik ! ;)

Afbeelding

Mijn resultaat met de eerste Washingtonia robusta na eerste winter in volle grond, volledig badloos maar geen speerrot ! :thumb_up:

Afbeelding

Zoals je kan zien heb ik een zeer warme tuin... 8-)

Afbeelding

En als jullie zich afvragen waarom er nu nog steeds zo’n groot hok in het midden van de tuin staat zoals jullie wel al zullen gezien hebben op voorgaande foto’s. Dat is het hok van mijn Phoenix canariënsis. Deze heeft zijn derde ijswinter achter de rug en weer zonder speerrot !! :thumb_up: Helaas heeft die deze winter wel al de bladeren verloren door schimmel door verstikking. :roll: Vanaf volgend jaar ga ik bij deze palm met zo een blazertje werken omdat een opgebonden kruin toch te verstikkend werkt bij de Phoenix als deze nog eens is ingepakt met vliesdoek e.d. Door het hok te laten staan, geopend aan één zijde natuurlijk, warmt het heel snel op als de zon erop schijnt. Hierdoor probeer ik hem sneller te laten herstellen en het groeiseizoen voor hem te verlengen als je begrijpt wat ik bedoel ?! En het lukt goed want hij gaat al als een speer !! Hieronder zoals die er zielig uitzag op 24 Maart 2011...

Afbeelding

Precies één maand later zoals die er nu bij staat...

Afbeelding

Het lijkt op speerrot maar geloof me, hij heeft nog nooit speerrot gehad ! Het bruine is de grens tot waar de schimmel het blad had aangetast.
Zo, dat zijn heel wat foto’s en heel wat typwerk...
Ik hoop dat jullie het een leuke update vinden ?! :mrgreen:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 26 apr 2011 00:28

Oeps :oops:
De belangrijkste foto nog vergeten...
Een overzichtsfoto van de tuin hoe deze er op dit moment bij staat op 25 April 2011 !! :thumb_up:

Afbeelding

;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor djoeke op 26 apr 2011 05:51

Woow :o tof dimi echt knap :thumb_up: als ik mag kom ik deze zomer nog wel eens langs
ben echt al benieuwd hoe alles er dan gaat uitzien .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor erna op 26 apr 2011 07:37

Hallo Dimi,

Een hele verandering sinds vorig jaar ! en heel mooi geworden !

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor palmgek op 26 apr 2011 07:59

Mooie grote en diepe tuin zeg! En heel mooi gedaan :thumb_up: Ook de houten border omranding heb je zeer strak geplaatst. Ik weet uit ervaring dat het niet altijd even gemakkelijk is om deze mooi vloeiend te maken.
Hopelijk hersteld je Phoenix snel ;) Dan hoef je in ieder geval nietmeer tegen dat tentje in het midden van je tuin te kijken....

Groeten, Richard
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3685
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor plasta op 26 apr 2011 09:57

Weer een paradijsje erbij, mooi gedaan.

Raymond
Avatar gebruiker
plasta
 
Berichten: 2789
Geregistreerd: 09 maart 2010 14:00
Woonplaats: Geleen (Limburg Nl)
146 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 59 gasten

cron