Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Jozef op 09 dec 2015 20:43

Dimi met een serieus lief (mooi uitgedrukt) groeit er behalve de tuin nog meer moois bij jou. Heet ze toevallig ook nog Jane? Dat zou mooi bij je jungle passen. ;)
De washingtonia 5 meter hoog? En dan bouw je in je eentje een bescherming?
Hoe doe je dat dan?
Gr. Jozef
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor fernman op 09 dec 2015 20:57

Gewoonweg TOP-planten in een TOP-tuin !!! Proficiat!!!
Groeten
Mario M.
fernman
 
Berichten: 414
Geregistreerd: 02 nov 2012 13:09
Woonplaats: Kempen-Belgie
34 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 10 dec 2015 09:10

Haha, ik verklap nog niks. Ben wel eens benieuwd naar jullie fantasie...Alvast leuke ideeën :mrgreen:

Men meisje is heel blij met de prachtige tuin en stoort zich zeker helemaal niet aan men hobby en alle planten in huis of hokken die gebouwd moeten worden enz... Ze is blij voor mij dat ik zoveel genot heb van men hobby en ik moet ermee verder doen wat ik wil. Dus kan niet beter zijn :thumb_up: @Jozef, leuke opmerking, ik geef haar vele koosnaampjes, zal Jane er ook eens bij doen en uitleggen vanwaar die komt :) Trouwens is het niet men Washingtonia die 5 meter hoog is maar wel de Phoenix canariensis. Ik zal eens foto's nemen en dan uitleggen hoe ik dat doe...

Een kapmes is gelukkig nog niet nodig, het lukt nog steeds met de armen :tong:

Thanks Mario :thai:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Jozef op 10 dec 2015 10:27

Oh natuurlijk je canariensis. Prachtige plant. Ik ben benieuwd naar je uitleg.
Wat leuk dat je meisje zo positief is over je tuin. :thumb_up: Maar zo gek is dat eigenlijk niet, jouw tuin is ook zo prachtig.

Stel je voor dat ze alleen van tuinkabouters en buxus zou houden, of erger nog heel je tuin wil betegelen . :lol:

De toekomst ziet er zonnig uit. :thumb_up:

Gr. Jozef
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 18 dec 2015 20:04

@Jozef, zoals beloofd hier de uitleg hoe ik het hok van 5m over de Phoenix bouw op men eentje plus wat foto's van het hok.
Het is eigenlijk simpel, eerst bind je natuurlijk het blad van de Phoenix mooi samen, dan steek ik vier paalhouders in de grond op de juiste afstand van elkaar, daarna vier lange palen daarin. Mijn langste palen zijn natuurlijk niet hoog genoeg meer dus verleng ik die door er nog een andere paal op vast te maken. Dat doe ik met paalhouders waarvan ik de voet heb afgeslepen zodat ik enkel de koker over heb, daar dan verschillende gaten in geboord en zo kan ik twee palen mooi aan elkaar vijzen... (schroeven)
Als dus die vier hoge palen staan dan begin ik die met verschillende tussenlatten en planken aan elkaar vast te maken op de juiste afstand van elkaar, ik werk van beneden naar boven. Eens dat allemaal een beetje stevig vast staat kan ik tegen die constructie een ladder zetten. Ik moet nu wel toegeven dat ikzelf een zeer goed evenwichtsgevoel heb en helemaal geen hoogtevrees of angst heb op een ladder. Klimmen en spiderman uithangen is altijd al een talent geweest van mij :happy_thai: Dus eens ik die ladder tegen het geheel kan zetten plaats ik die zodanig dat die stevig staat en zeker niet weg kan schuiven enz... Dan neem ik het dak op men rug (mijn dakjes blijven steeds in hun geheel en heb ik jaren geleden al gemaakt) en klauter ik helemaal naar boven tot op de voorlaatste trede en dan leg ik het dak op de palen en maak ik het vast. Daarna kan ik beginnen met de wikkelfolie rond het geheel te draaien. Die wikkelfolie maakt het geheel nog iets steviger, geeft ook iets meer isolatie (veel meer dan je zou denken), maar vooral het geeft veel steun aan de noppenfolie die er over komt wat mijn hoofdreden is van het gebruik ervan. Zonder de wikkelfolie gaat de noppenfolie meer wapperen en heen en weer bewegen door de wind of je moet al heel veel tussenlatten gaan gebruiken en de noppenfolie op heel veel plaatsen gaan vast maken. De wikkelfolie geeft dus veel steun en zo blijft alles mooi strak staan. Ik hoop dat alles een beetje duidelijk is ? Als je nog vragen hebt of iemand anders dan stel je maar... ;)
Hieronder dan wat foto's van het hok.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Jozef op 18 dec 2015 20:25

Dimi. Zeer duidelijke uitleg. :thai: En toch heb ik nog vragen.

Dat met die paalhouders is wel een vondst zeg. :thumb_up:
(Nu ik een koper heb gevonden voor mijn Butia, gaat aankomende lente mijn Phoenix canariensis de grond in. Dit exemplaar is nog een kleintje dus voorlopig kan ik vooruit.)
Ik was oorspronkelijk van plan om op zoek te gaan naar een steiger, maar dat is vergeleken met jouw oplossing veel duurder.

Zou je indien je eraan denkt in de lente ook foto's willen nemen van de paalhouders, en de constructie die je overhoudt als de voet eraf geslepen is? Of zijn de paalhouders dezelfde als op foto 1 waar de gele spankabel uitsteekt? Ik zou toch graag eens zien hoe je balken nu verlengd hebt. Een foto zegt mij dan weer meer dan je uitleg.

Zo te zien gebruik je balken van 5 bij 5 centimeter?

Ik had niet gedacht dat de wikkelfolie aan de binnenkant zou zitten? Waait bij stevige wind het bubbeltjesplastic nou niet los? Een hoop vragen. :lol:

Gr. Jozef
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 18 dec 2015 20:44

Ik heb even snel gekeken of ik nog oude foto's online had staan en jawel...

Afbeelding

Hieronder als je goed kijkt zie je hoe ik die twee palen verlengt heb met een kleiner stukje (palen waren net iets te kort :tong: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De paalhouders en palen die ik gebruik zijn 70mm x 70mm, dunner zou ik zeker niet gaan voor dergelijke hoogtes en grote constructies. Gewoon een paalhouder waar de bodem en pin (voor in de grond) af geslepen is zodat je dus enkel een holle vierkante koker over houd waar ik dan langs beide kanten een paal in kan steken, doormiddel van gaten in de zijkant kan ik dan die holle koker in beide palen vast vijzen. Als je wil kan ik morgen overdag wel nog een foto maken...
De wikkelfolie zit ook langs de buitenkant van de palen hoor, gewoon volledig rond het geheel gewikkeld en dan de noppenfolie er over, dus tussen wikkelfolie en noppenfolie zit niks tussen. ;)

Hieronder nog wat oude foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Jozef op 18 dec 2015 21:03

Geweldig wat een snelle service! Ik kom zelf nooit op klus ideeen maar als ik het eenmaal van iemand geleerd heb komt het helemaal goed. Een slijptol een afkortzaag en schroef machine heb ik standaard in de schuur liggen.. De diktes van de palen ook een goede tip. :thai:
Nogmaals dank!
Gr. Jozef
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor AIREMULP op 18 dec 2015 22:11

Dat pak je zeer netjes aan met die constructie .Dimi ik ben zo benieuwt als je al dat blad bij elkaar doet zou ik denken dat er bijna geen licht meer doordringt tot de bladeren in de kern van het geheel .
Hoe groen of juist geel komen die tevoorschijn en hoe snel kleurt dat weer bij als je in het voorjaar alles losmaakt .

Edwin
One life, live it !!
Avatar gebruiker
AIREMULP
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 02 mei 2010 17:41
Woonplaats: Apeldoorn
135 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor s.janssen op 19 dec 2015 00:14

Ziet er prof uit man!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 131 gasten