Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Yellow op 11 nov 2023 10:47

Hallo Dimi ik heb gezien dat jij op FB een vraag stelde over die perel petroleum verwarming. Ik heb er zo al 2 versleten in mijn glazen serre. De eerste jaren ging dat goed, de serre is 7 op 3,5m en ik kon dat makkelijk vorstvrij houden, soms was het zelf te warm omdat het moeilijk te regelen was. Maar op een dag kwam ik s’morgens in mijn serre en alles zag zwart, de noppenfolie die ik aan de binnenkant hangen had was allemaal roet. Dus er moet voldoende zuurstof zijn voor de verbranding en ik weet niet of het gaat lukken bij u.
Yellow
 
Berichten: 200
Geregistreerd: 21 apr 2010 20:08
Woonplaats: geel
21 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor johny op 13 nov 2023 15:24

misschien interessant voor jou in mijn bescheiden veranda andere jaren al eens verwarmd met petroleum en ook gas beide was niet aan de raden kletsnatte omgeving ben er achter gekomen dat bij verbranding beide voorgaande voor iedere liter brandstof ook 1 liter water produceert (was nog erger dan in sauna) :oops:
johny
 
Berichten: 821
Geregistreerd: 26 jan 2021 11:25
89 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 17 nov 2023 15:33

@Eduard, inderdaad en hier staat ook alle gevoelig spul in pot nog buiten hoor, maar wel droog onder afdak. Enkel tropische soorten staan al binnen op zolder...
Zolang het niet echt koud word blijft dit ook zo.
Jammer om te horen van de Medullaris, doet pijn maar niks aan te doen. :(
Je hebt er in ieder geval (en wij ook) vele jaren van kunnen genieten :thumb_up:
En ja Trachy's zijn inderdaad geen gevoelige palmen he, die hebben niet echt problemen met dit natte weer.
Moest het nu plots volgende week -10°C gaan vriezen dan is het wel een ander verhaal...

@Johny, ja zeker niet meer wachten nu en bouwen wanneer je kan. Maar inderdaad het weer werkt serieus tegen :roll: Het blijft maar regenen, ik ben ook nog steeds niet aan het laatste hok geraakt...
Als het staat ben je voorbereid en de palmen zullen je ook dankbaar zijn dat ze mogen drogen...
En bouwen met 10 a 15°C is toch ook aangenamer dan nog te moeten bouwen met 5°C buiten... ;)

@Yellow, Bedankt voor de info. Moet niet leuk geweest zijn alles zwart. Goed om weten :thai:
Zo'n petroleum vuurtje is ideaal voor ruimtes/serres e.d. inderdaad. Maar voor gebruik in een relatief beperkt hok bij een palm lijkt mij een ander verhaal, ik twijfel daar nog steeds sterk over...
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 27 dec 2023 17:30

Voor de liefhebbers heb ik alweer een zeer leuke video online staan...
Ik kreeg heel vaak de vraag hoe ik mijn grote Phoenix (bladeren) steeds bij elkaar kreeg enz...
Dus daarom heb ik dit jaar alles gefilmd voor jullie van begin tot einde :thumb_up:

Het 8 jaar oude hok was vorig jaar al te klein geworden, dus daarom moest ik dit nu ook weer verhogen. Ik ben uitgekomen op 6,30m nu :fluiten:
Door de vele bladeren, en ik weiger om te snoeien zo lang ik kan, ook weer een nieuwe manier bedacht om alles makkelijker samen te krijgen...

Alles is te zien op mijn YouTube, hopelijk vinden jullie het fijn om te zien en geeft het inspiratie en/of ideetjes...

Alvast bedankt voor het delen, liken & abonneren :thai:
Voor de niet Engelstaligen is er ook Nederlandse, Duitse of Franse ondertitels beschikbaar.

Veel plezier...



Afbeelding
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Eduard op 27 dec 2023 21:49

Ja Dimi hoe groter de palm hoe intensiever de job wordt ik had een vergelijkbare hoogte met de medullaris maar minder intens qua bouw, complimenten :thumb_up:

Bij mij ging het nog net met een ring omhoog te drukken, al moest ik meerdere pogingen ondernemen, volgend jaar met 2 personen :roll: of ik ooit aan jouw systeem toekom betwijfel ik, denk niet dat die hier zo dik wordt en vind ik de klus ook veel te zwaar, moet er niet aan denken :? Jij bent nog jong en vitaal dat ontbreekt hier :lol:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10318
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1001 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor johny op 27 dec 2023 23:21

Fijn dat je deze met ons deelt ook degene die het filmt heb al goede ideeën gezien die van pas komen niet dat ik zon grote planten heb maar systeem kan ook voor kleinere. :thumb_up: :thumb_up:
Bezit zelf een washy met stam +- 2m bladeren zijn geweldig stijf en zag geen mogelijkheid tot samen binden heb dan gekozen om 1/2 aantal te verwijderen om toch maar een hoes erover te krijgen.
Maar met jou systeem wil ik het wel een proberen volgend jaar.
Bij jou grote palmen (ook de andere) gaat het richting grote feest tent :lol: :lol: wel mooie :thumb_up:
Laatst bijgewerkt door johny op 27 dec 2023 23:23, in totaal 1 keer bewerkt.
johny
 
Berichten: 821
Geregistreerd: 26 jan 2021 11:25
89 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Mate op 27 dec 2023 23:23

Prachtig systeem en respect voor het harde werk...die van mij dansen nog lekker in de wind ;)
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
330 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Rob op 27 dec 2023 23:26

Dimi vs Phoenix 1-0.

Nice one m8!
Hoe lang had je er werk aan?

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Yellow op 28 dec 2023 17:35

Knap werk Dimi, maar wel een hele investering denk ik.
Yellow
 
Berichten: 200
Geregistreerd: 21 apr 2010 20:08
Woonplaats: geel
21 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 28 dec 2023 21:26

@Eduard, thanks, ja inderdaad, maar ik heb het ervoor over. En ja dat snap ik wel op jouw leeftijd. Maar jij doet toch ook nog veel hoor, respect :thumb_up: Volgend jaar inderdaad hulp inroepen, altijd beter voor de rug en veiliger.
Trouwens ook leuk om je eindelijk op YouTube te lezen :mrgreen: Ik had het eerst niet door... :fluiten:

@Johny, leuk om te horen thanks. Mijn hoofddoelstelling van deze video is om te inspireren & ideeën te delen... De Washi is inderdaad een vervelende, zeker met al die tanden. Je moet daar blad per blad nemen en van binnenuit beginnen. Dus aan de speer eerst en dan elk blad steeds met het touw errond gaan enzo naar buiten werken... en voorzichtig zijn met de tanden... moet je wel wat geduld voor hebben. Een ring zou ook kunnen helpen mocht je dat hebben :thumb_up:
Ik heb trouwens alles zelf gefilmd hoor (met statief) niemand was erbij...

@Mate, dank je. Ja nu is het allemaal niet nodig inderdaad, maar ik ben nu wel voorbereid op extreem winterweer. Met een kleine zou ik het ook nog durven. Maar de mijne is niet zomaar effetjes snel ingepakt... En met de vele regen de laatste weken en vele fibers tussen de stam...niet zo ideaal he. Maar toch...jij kan er wel nog van genieten nu :thumb_up:

@Rob, Thank makker. Nu zo'n 3 dagen aan gewerkt, maar het filmen e.d. nam ook veel werk & tijd in beslag. Volgend jaar lukt het me wel op 2 dagen...

@Yellow, Dank je. Het materiaal heb ik al meer dan 10 jaar gebruikt, dus zijn geld wel meer dan waard. Als je wat tweedehands kunt vinden, valt dat ook goed mee hoor ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 137 gasten