tijdens deze grijze schimmeldagen....

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

tijdens deze grijze schimmeldagen....

Berichtdoor yme op 23 dec 2019 21:17

is het fijn om andere hobby's te hebben :mrgreen:

Afbeelding

groetjes,

Yme
yme
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 04 aug 2015 20:39
Woonplaats: Amsterdam
43 bedankjes

Re: tijdens deze grijze schimmeldagen....

Berichtdoor batdah op 25 dec 2019 16:58

Mooi, is dit een aquarium?
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: tijdens deze grijze schimmeldagen....

Berichtdoor yme op 25 dec 2019 17:07

Zeker!! 50x50x50

Groetjes,

Yme
yme
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 04 aug 2015 20:39
Woonplaats: Amsterdam
43 bedankjes

Re: tijdens deze grijze schimmeldagen....

Berichtdoor batdah op 25 dec 2019 17:10

Prachtig, ik heb hier geen kennis van maar zo te zien is het zeer fraai begroeid.

Wat heb je er allemaal in staan? En hoe krijg je dat zo mooi..... :thumb_up:
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: tijdens deze grijze schimmeldagen....

Berichtdoor draco op 25 dec 2019 17:14

Fraai om te zien Yme. Ik heb hier altijd van gedroomd maar het is nooit uitgevoerd.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Re: tijdens deze grijze schimmeldagen....

Berichtdoor Dennis_S op 25 dec 2019 21:14

Schitterend!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: tijdens deze grijze schimmeldagen....

Berichtdoor yme op 26 dec 2019 11:59

dit bakje is voornamelijk beplant met Bucephalandra. dit zijn plantjes uit Borneo die groeien vanuit een rhizoom en onder water bloeien. Je bindt ze met visdraad vast aan een stuk hout of een steen. De lichtgroene plant rechtsvoor is Blyxa japonica en er staat ook nog wat javavaren in.

Het onderhouden van zo'n aquarium is echt heel makkelijk: iedereen zou dit kunnen.
Het "geheim" is weinig licht, veel voedingsstoffen (NO3,PO4,K,Mg, alle sporenelementen en natuurlijk CO2) en weinig/geen vissen. Doordat het aquarium alleen beplant is met langzaam groeiende planten worden de voedingsstoffen nauwelijks meetbaar verbruikt waardoor je een stabiele waterkwaliteit hebt.
Voor mij is het "uitgangs"water osmosewater, waaraan ik alle stoffen toevoeg die nodig zijn. Met kraanwater kan ook, maar de resultaten vind ik iets minder (iets minder gezonde planten en iets meer algen).
Verder ververs ik elke week 50% van het water, om zo de waterwaardes stabiel te houden.

En als laatste: heel veel garnalen, de zogenaamde Amano garnaal, Caridina japonica, genaamd naar de inmiddels overleden Takashi Amano: de grondlegger van dit soort aqua-scapes.

Als je er meer tijd in stopt kan het nog veel indrukwekkernder. Ik ben zelf wel fan van onderstaand aquarium (AGA contest 2016, #368).

Afbeelding

groetjes,

Yme

ps: als iemand een aquarium wilt opstarten kunnen jullie me altijd om advies vragen
Laatst bijgewerkt door yme op 26 dec 2019 12:45, in totaal 1 keer bewerkt.
yme
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 04 aug 2015 20:39
Woonplaats: Amsterdam
43 bedankjes

Re: tijdens deze grijze schimmeldagen....

Berichtdoor draco op 26 dec 2019 12:26

Mocht ik nog eens tot een flat verdoemd raken dan zou ik hier misschien troost bij kunnen vinden? Ik begrijp dat je er geen vissen in hebt Yme, een schooltje neon tetra's lijkt me overigens wel grappig in deze groene schemerwereld. Deze soort schijnt zich echter nogal enthousiast voort te planten waardoor het evenwicht wellicht verstoord raakt. Ik vermoed dat je met de welbestede zorg, deze bak nu goed in balans hebt.

groet,
Han
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Re: tijdens deze grijze schimmeldagen....

Berichtdoor yme op 26 dec 2019 12:50

Hoi Han,

Een aquarium is een goede vervanging voor een tuin. ik spreek uit eravring :lol:

Neon tetra's planten zich niet voort normaal gesproken in een aquarium. Daarvoor zijn de waterwaardes van een plantenbak niet geschikt. Maar alsnog vind ik dergelijke visjes van +/- 5 cm te groot voor een 50 cm bakje. Zeker als ze een torpedo vorm hebben.
Voorkeur zou dan uitgaan naar zogenaamde "nanovisjes" zoals Boraras brigittae. Of natuurlijk een groter aquarium :mrgreen:

groetjes,

Yme
yme
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 04 aug 2015 20:39
Woonplaats: Amsterdam
43 bedankjes

Re: tijdens deze grijze schimmeldagen....

Berichtdoor draco op 26 dec 2019 18:25

Hoe groot is het vanmorgen afgebeelde imposante aquarium. Het beekje op de achtergrond werkt verwarrend. Onder water verwacht je dit niet, maar misschien is dat juist de bedoeling.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten