Een stukje paradijs op aarde

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor videomaster op 09 okt 2009 23:27

amourath schreef:Stel je even voor, dat je hier een plantenzaak binnenstapt, naar een palm wijst en zegt "zo zou ik er 800 willen"... :mrgreen:


Nu, hier kijken ze ook raar op hoor.... de plaatselijke bevolking snapt het niet dat je iets in de tuin zet dat uiteindelijk niet eetbaar is..... :lol:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor videomaster op 10 okt 2009 13:47

We planten verder, wie kent ze niet deze steeds bloemende plant? DeBougainvillea of ton taroet jien of " ต้นตรุษจีน " fuang fah" overal aanwezig in Thailand langs wegbermen en in tuinen. Deze planten zijn heester- of kruidachtig, groenblijvend of bladverliezend, meest klimmend. In de vrije natuur worden ze tot 4 m hoog. Ze hebben danig bedoornde twijgen (ik kan er van meepraten!) en onaanzienlijke bloempjes. Ze zijn omgeven door opvallend gekleurde papierachtige schutbladen, die lang aan de plant blijven zitten.
Ik durf er geen juist getal meer opplakken, maar zo zijn er zijn er vorig jaar toch een 200-tal in de betonharde Thaise grond gestoken na de rijstoogst.... geen probleem, die kunnen wel wat verdragen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor Christophe op 10 okt 2009 15:32

De omgeving lijkt me nu zo droog. Moet je zelf water geven aan je planten, of valt het allemaal nog wel mee?

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor videomaster op 11 okt 2009 01:22

Christophe schreef:De omgeving lijkt me nu zo droog.


De foto's van de Bougainvillea zijn genomen februari 2008, een maand na de rijstoogst.... de omgeving lijkt niet droog, die is zo droog.

We leven in het droogste gebied van Thailand, en dan rond die tijd ook nog in de "koude periode", aanloop naar de warme periode wat wil zeggen dat er van oktober tot juli-augustus geen druppel water valt. Daarom schreef ik ook "de betonharde Thaise grond". Eens we daar gebouwd hebben en regelmatiger zijn kan er ook dagelijks water gesproeid worden.... daarvoor ook de waterput die er geboord is (zie een van de vorige berichten) Het bouwen zelf, zal ook nog 4 jaar duren, daar de aangevoerde grond (eerste bericht in dit topic) om het ganse te verhogen eerst dient te rusten (lees zakken)

Temperaturen.
Koude periode = nachttemp. van een 20°, dagtemp. van een 36°
Warme periode= nachttemp. van een 30°, dagtemp. tot een 43° in de zon over de 50°
Regenperiode, net zoals de warme periode, maar dan plakkerig zwoel.

foto: schaduwtemperatuur van een 36°

Afbeelding

gaat over de 50° in de zon

Afbeelding

Zelfs in de "koude periode" durf de temp naar de 42° in de schaduw gaan....

Afbeelding

Ten slotte nog twee foto's van ons grondstuk vanuit hetzelfde standpunt genomen... zoek de zeven verschillen! (eerste prijs een voetreis naar Thailand)

Afbeelding

Afbeelding
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor Exotic Life op 21 okt 2009 15:01

Thanx voor de update. Bougainvilla wordt je hier nog net niet letterlijk mee doodgegooid in het zomerseizoen.
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor dest_planten op 21 okt 2009 16:25

Hoi Videomaster,

Kun je wat stekjes opsturen van die bougainvillea's ? :lol:

Ik vind dat je tegenwoordig nog maar weinig bougainvillea's te koop ziet staan in de tuincentra. En als je er ziet zijn ze goed geprijsd (als je andere kleuren dan violetpaars wilt ).

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor videomaster op 23 nov 2009 01:02

Teneinde de nieuwe tuin te vrijwaren van ongewenste viervoeters en kruipend ongedierte, dienen we een gedeelte van de nieuwe tuin, te voorzien van een muur. Makkelijker gezegd dan gedaan.... het loopt hier niet steeds van een leien dakje.

We schrijven september vorig jaar..... er dienen vrachtwagens met bouwmateriaal ter plaatse te komen.

Waar we vorige maanden met droogtes te maken hadden, mogen we stellen dat september tot hier toe een kletsnatte maand geworden was.

Met de eigen 4x4 wagen geraakte ik nog steeds probleemloos op het grondstuk, voor een zware vrachtwagen ligt de zaak "iets" anders. De eerste wagen zat al snel vast....

Afbeelding

De tractor die ter hulp aankwam kwam snel in dezelfde situatie terecht.....

Afbeelding

desondankt de schijnbaar vaste ondergrond,ging het met de vrachtwagen die volgde al niet beter en moest een buldozer de drie voertuigen uit de nood helpen....

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk komen de ladingen toch op hun plaats en, daar ik zelf nog ter plaatse moest geraken, inspecteren we de weg..... om een idee te geven van de diepte van de modder volgende foto

Afbeelding

De carwash zal weer zijn werk hebben vandaag.....

Afbeelding

ten laatste nog een klein filmpje om aan te tonen hoe dat een schijnbaar nog berijdbare weg ondergronds kan leven..... klik hier

Wordt vervolgd.

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor Christophe op 23 nov 2009 01:11

Hey Videomaster,

Ga je een muur rond je hele tuin bouwen? Hoe lang zal deze dan worden? Na de Berlijnse muur nu de Thaise muur. Kruipend ongedierte langs de ene kant, een stukje paradijs langs de andere kant :D

De mensen lijken me in Thailand heel anders dan hier, of heb ik het mis? Aan de hand van de foto's die je soms op het forum zet lijken mensen gelukkig te zijn met eenvoudige dingen en meer van de natuur te leven ...

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor videomaster op 23 nov 2009 02:11

Christophe schreef:Ga je een muur rond je hele tuin bouwen? Hoe lang zal deze dan worden?


์ำำNeen hoor!, daarom dat ik ook schreef "een gedeelte van de nieuwe tuin"... de bijna 50.000m² zou onbegonnen werk zijn.

Christophe schreef:De mensen lijken me in Thailand heel anders dan hier, of heb ik het mis?


Je hebt het niet mis, verdere berichtgeving hier zal wel meer duidelijk worden in welke omstandigheden ze hier moeten werken, en blijven glimlachten.

De eerstvolgende berichten zullen ook niet rechtstreeks met planten te maken hebben, maar het is de enige manier om de opbouw weer te geven.
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor Christophe op 23 nov 2009 15:44

De eerstvolgende berichten zullen ook niet rechtstreeks met planten te maken hebben, maar het is de enige manier om de opbouw weer te geven.

Geen probleem hoor! Ik vind het leuk om te volgen en je doet het immers in je eigen topic ;)
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 122 gasten