Sereona repens

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Sereona repens

Berichtdoor kristof p op 11 aug 2009 22:50

begin dit jaar een mooie grote Sereona gekocht voor een weggeefprijsje (49€ :P ). de plant was niet bepaald in goede conditie maar hij begint er weer goed uit te zien. vind het werkelijk een prachtige palm. het blad is groot en stevig met erg brede segmenten...

Sereona repens (kdenk de gewone groene vorm)
Afbeelding

blad
Afbeelding

gr
Kristof
kristof p
 
Berichten: 295
Geregistreerd: 01 mei 2009 09:34
Woonplaats: koekelare (west-vlaanderen)
23 bedankjes

Re: Sereona repens

Berichtdoor TropiRo op 12 aug 2009 16:39

Ik vindt dit een hele mooie palm, ben zelf al een tijdje opzoek naar de zilvere variant. Kristof weet jij misschien de leeftijd van dit exemplaar?
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Sereona repens

Berichtdoor kristof p op 12 aug 2009 17:38

TropiRo schreef:Ik vindt dit een hele mooie palm, ben zelf al een tijdje opzoek naar de zilvere variant. Kristof weet jij misschien de leeftijd van dit exemplaar?


ik schat deze toch al minstens een 40j oud, zo niet nog een een stuk ouder. het zijn trage groeiers die maar erg langzaam een stam aanmaken. je vind ze niet veel op de markt in grotere formaten en als je ze vind kosten ze stukken van mensen. bovenstaande palm wist ik al 3j staan maar tot en met dit voorjaar was de prijs voor zo'n exemplaar 450€ wat ik toch wat teveel vond. volgens mij hebben ze er geen enkele van verkocht en daarom de prijs zo afgezwakt om er vanaf te zijn...heb er dan maar meteen 3 gekocht :P

gr
Kristof
kristof p
 
Berichten: 295
Geregistreerd: 01 mei 2009 09:34
Woonplaats: koekelare (west-vlaanderen)
23 bedankjes

Re: Sereona repens

Berichtdoor TropiRo op 12 aug 2009 19:26

Dan heb je heel veel geluk gehad voor die prijs, ze hebben er toevallig niet meer staan?
Ik zat zelf te denken dat die ongeveer 20-25 jaar oud was, 40 jaar is een heel ander verhaal, wordt dus nog heel lang wachten tot m´n zaailing van die grote is.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Sereona repens

Berichtdoor Exotic Life op 12 aug 2009 19:41

Ik begin er niet aan, mij echt TE traag, langzaam oke maar dit... :lol:

Je had er toch ook 1 in volle grond?

Robbin
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Sereona repens

Berichtdoor kristof p op 12 aug 2009 19:47

ik ging er eentje in de volle grond plaatsen maar dit is uitgesteld tot volgend voorjaar....is inderdaad traag maar hij groeit alvast sneller dan mijn Sabal minor (S. minor 1 blad, Sereona bijna 3 nieuwe bladeren dit jaar)

gr
Kristof
kristof p
 
Berichten: 295
Geregistreerd: 01 mei 2009 09:34
Woonplaats: koekelare (west-vlaanderen)
23 bedankjes

Re: Sereona repens

Berichtdoor Exotic Life op 12 aug 2009 19:49

hmmm en ik was juist van plan om volgend voorjaar een Sabal minor in de volle grond te plaatsen...
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Sereona repens

Berichtdoor kristof p op 12 aug 2009 19:53

S. minor is voor mij het traagste op aarde...maar wel compleet winterhard (verschilt natuurlijk wel van plant tot plant maar ik denk hoe trager hoe winterharder als het op S. minor aankomt :? )

gr
Kristof
kristof p
 
Berichten: 295
Geregistreerd: 01 mei 2009 09:34
Woonplaats: koekelare (west-vlaanderen)
23 bedankjes


Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 121 gasten