Mijn Palmpjes + Cactussen

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Mijn Palmpjes + Cactussen

Berichtdoor zaagmans op 06 sep 2009 16:19

Zoals ik al elders op dit forum heb gezegd: Ik heb inmiddels maar een nieuwe digital camera gekocht. Kan ik eindelijk mijn Palmen hier neerzetten;

Trachy Fortunei:

Deze heb ik begin deze zomer gekocht bij Pelckmans, prijs was 36 euro. Hij is ongeveer 1 meter hoog (inc bladeren)

Afbeelding

Chamaerops Humilis:

Deze heb ik in mei gekocht. Het is een klein exemplaar, ongeveer 50 cm hoog. Prijs was 6,95 bij Pelckmans

Afbeelding

Trachy Fortunei:

Deze heb ik in mei 2008 gekocht. Hij was toen ongeveer 30-40 cm hoog. De afeglopen winter is hij helemaal ondergesneeuwd. De bladeren waren helemaal bruin. In maart wilde ik hem eigenlijk weggooien. Ik heb de bladeren afgeknipt. In april heb ik internet gezocht of er nog wat te redden viel. Ik heb toen aan de speer getrokken. Die was helemaal vochtig van binnen en leek rot. Maarrrrr.... Na enkele weken dacht ik: Zie ik nou een groen puntje? En tot mijn grote verassing is hij weer gaan groeine. Helaas heeft hij nog maar klein blaadjes.

Maar met de heerlijke nazomerdagen in de komende weken hoop ik dat hij de komende winter gaat overleven!

Afbeelding

Cactussen

Na wat tips heb ik besloten om toch te proberen om cactussen te planten in de volle grond. Voor de prijs hoefde ik het niet te laten. Deze cactussen kostten me maar 2,95 bij Pelckmans. Helaas stond er op het labeltje niet precies welke cactussen het zijn. En ik was te naief om te denken dat de ongeinterresseerde medewerker van Pelckmans wist welke types dit waren. Maar ja, boeien. Ze zijn mooi en groeien nu nog als kool. Ik heb in het cactussenforum al gevraagd welke dit zijn.

Nantuurlijk wist ik dat cactussen scherp waren, dus ik heb goed uitgekeken voor de punten.... De grote dan ja.... Dus nadat ik ze geplant had bleken heel mijn handen vol te zitten met van die kleine brandhaartjes. Auw!... Ik heb ze echt 1 voor 1 met een pincet eruit moeten halen. De volgende dag bleken er nog steeds brandhaartjes in te zitten :lol:

Opuntia C...

Op deze zat dus een labeltje met Opuntia C. Ik krijg in het cactussenforum vast wel te horen welke dit is.

Afbeelding

Opuntia

Op deze stond alleen maar Opuntia. Deze vind ik echt schitterend. Zal dus wel weer niet overleven in onze winter, maar goed. Voor 2,95 waag ik die gok met alle plezier. Zoals gezegd, deze had fijn brandhaartjes. Maar goed, hij ziet er ook uit alsof hij wil zeggen: "Don't toch me!" :lol:

Afbeelding
zaagmans
 
Berichten: 124
Geregistreerd: 25 jul 2009 12:20
1 bedankjes

Re: Mijn Palmpjes + Cactussen

Berichtdoor Pietn op 06 sep 2009 21:32

Mooie trachy's! Ik hoop ook deze winter dat men palmpjes overleven.
Pietn
 
Berichten: 396
Geregistreerd: 19 mei 2009 23:37
Woonplaats: Marke
7 bedankjes


Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten