Nieuwe aanwinsten

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Nieuwe aanwinsten

Berichtdoor Christophe op 27 okt 2009 18:34

Bij mij ging de dwarf cavendish niet goed in de volle grond. De groei kwam niet op gang, de bladeren scheuren zeer makkelijk in en hij zag er gewoon ... niet mooi uit :( Het was nog vroeg in het jaar. Het kan dat het beter zou gaan in de zomer.

De dwarf cavendish in de serre ging echter behoorlijk goed. Geen wind, dus geen ingescheurde bladeren. Bovendien stond hij onder een schap waar er veel minder zon is. Ik heb daardoor gemerkt dat hij veel mooier komt te staan dan in de volle zon. De rode vlekken op de bladeren zijn meer 'dieprood' en de plant ziet er veel mooier uit. Ook groeide hij sneller dan het exemplaar dat in de serre wel in de zon stond. Misschien is het dus niet zo slecht om deze soort licht beschut te zetten tegen wind en zon. Jammer dat ik geen foto had van de bladeren. Mensen die hier langs kwamen viel het meteen op hoe mooi deze erbij stonden ;)

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinsten

Berichtdoor TropiRo op 27 okt 2009 20:05

Mijn cavendish stond naast de basjoo in de grond, de bladeren van de basjoo scheurden kapot met een beetje wind en die van de cavendish bleven heel.
In een serre worden Musa´s ook veel mooier, de kleur komt er mooier uit, kijk maar bij Canna-banana daar staan ze er ook schitterend bij.
Ik denk net zoals jij dat de dwarf cavendish beter groeit in de halfschaduw, de siam green heeft dat ook.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinsten

Berichtdoor KevinC op 27 okt 2009 21:08

Idd, bij C-B staat er een cavedish in bloei ;) :)
Groetjes,
Kevin
KevinC
 
Berichten: 1691
Geregistreerd: 27 sep 2009 18:30
Woonplaats: Keerbergen
60 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinsten

Berichtdoor TropiRo op 11 nov 2009 17:42

Mijn laatste aanwinsten de Coccothrinax miraguama.
Afbeelding
Afbeelding

Gr, Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinsten

Berichtdoor Christophe op 11 nov 2009 18:27

De stam is fantastisch van de Coccothrinax miraguama. Dit viel me meteen op toen ik hem voor de eerste keer zag.

Ik heb gelezen dat er naast de gewone miraguama vier variëteiten bestaan. Dit zouden ze moeten zijn. (vrij omvangrijk geslacht trouwens, de Coccothrinax)

Coccothrinax miraguama 'Arenicola'
Afbeelding

Coccothrinax miraguama 'Havanensis'
Afbeelding

Coccothrinax miraguama 'Miraguama'
Afbeelding

Coccothrinax miraguama 'Roseocarpa'
Afbeelding

Mooie hoor TropiRo!!!!!

Beetje nieuwsgierig. :) Vindt je je palmen bij liefhebbers uit de buurt (belgië, nederland) en bij bedrijven, of laat je soms ook palmen van uit de hele wereld komen.

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinsten

Berichtdoor TropiRo op 12 nov 2009 07:13

De palmen en Musa´s haal ik inderdaad bij liefhebbers en bedrijven in Nederland, Belgié en Duitsland. Alleen sommige boomvarens hebben een wereldreis erop zitten.

Welke variateit het is van de C. Miraguama weet ik niet maar hoop hiet wel ooit achter te komen. Ik sprak laatst een liefhebber uit Amerika en zijn exemplaar was na 5 jaar 7 cm gegroeit aan stam, het is dus een hele trage groeier.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinsten

Berichtdoor Christophe op 12 nov 2009 14:56

Welke variateit het is van de C. Miraguama weet ik niet

Het kan natuurlijk ook de gewone C. miraguama zijn.
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinsten

Berichtdoor TropiRo op 27 feb 2010 18:18

Mijn vriendin vindt de Bismarckia de mooiste van alle palmen en wou natuurlijk die van mij al een tijd hebben voor in haar huis...
Vorige week was ik bij een kwekerij en daar hadden ze een hele mooie en grote Bismarckia staan voor een leuke prijs, heb er toen 1 dag over moeten denken om het toch maar te gaan halen, oke dit was meer onder druk van mijn vriendin ( ik heb geen ruimte meer :? ).
Vandaag dus de Bismarckia opgehaald en mijn oude naar mijn vriendin gebracht...tsja, ze zei zelf dat ze die van mij wou hebben en heeft het er maanden over gehad, denk je dat ik luister als ze 1x zegt...die wil ik hebben!! :lol: :lol:

De Bismarckia meteen overgepot in de grootste kunstof sierpot die ik kon vinden en een warmtekabel in de pot aangebracht zodat hij lekker kan groeien.
Pakje sigaretten is om de verhouding weer te geven:
Afbeelding

Ohh... in de kwekerij viel mijn oog op een vrij grote Sabal minor met een witte waas op het blad, waarschijnlijk de louisiana variant, deze heeft ook een nieuw huisje :D .

Gr, Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinsten

Berichtdoor Christophe op 27 feb 2010 18:28

Mooi exemplaar. Eerst dacht ik .... over welk pakje sigaretten heeft ie het nu? Je ziet het haast niet staan :)

Ohh... in de kwekerij viel mijn oog op een vrij grote Sabal minor met een witte waas op het blad, waarschijnlijk de louisiana variant, deze heeft ook een nieuw huisje

Heb je daar een fotootje van (a)
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinsten

Berichtdoor TropiRo op 27 feb 2010 18:39

Foto maak ik morgen als het stopt met regenen.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten