onze tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: onze tuin

Berichtdoor Eduard op 24 okt 2023 11:19

Mooie resultaten Gunther :thumb_up: Dat ziet lekker tropisch uit zo ;)
Ik had eigenlijk niet veel hoop voor je P. canariensis.
Hier is mijn exemplaar toen na die heftige wortelsnoei gesneuveld niet meteen maar heel langzaam.
Ik heb er 2 in de volle grond staan die bij matige vorst bescherming krijgen ;)
Hoe is het met de overige boomvarens?
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10318
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1001 bedankjes

Re: onze tuin

Berichtdoor exoten vriend op 24 okt 2023 12:49

Eduard schreef:Mooie resultaten Gunther :thumb_up: Dat ziet lekker tropisch uit zo ;)
Ik had eigenlijk niet veel hoop voor je P. canariensis.
Hier is mijn exemplaar toen na die heftige wortelsnoei gesneuveld niet meteen maar heel langzaam.
Ik heb er 2 in de volle grond staan die bij matige vorst bescherming krijgen ;)
Hoe is het met de overige boomvarens?



Hallo Eduard
Ja de Phoenix groeit goed verder heb wel enkele keren palmbooster gegeven na de wortelsnoei
De boomvarens doen het goed maar er zijn wel enkele grote exemplaren verkocht waar ik nakweek van heb zoals de cyathea cooperi cyathea new calidonian cyathea medullaris cyathea atrox var atrox…door de nakweek behoud ik de soorten want velen zijn te groot om te blijven houden in mijn kleine tuin ook en scheelt ook in de winter om minder binnen en buiten te slepen ;)
Avatar gebruiker
exoten vriend
 
Berichten: 863
Geregistreerd: 06 apr 2012 10:36
Woonplaats: deerlijk
89 bedankjes

Re: onze tuin

Berichtdoor Eduard op 25 okt 2023 11:28

Hey Gunther, palmbooster heb ik nog nooit in huis gehad! Die had misschien het verschil kunnen maken na de wortelsnoei van de Phoenix c.
Van het wegdoen van de grotere boomvarens is begrijpelijk in het geval van goede standplaatsen en het bergen in de winter.
Voor mij was het de uitdaging ze groot te laten groeien ;) maar dat geeft inderdaad problemen met slepen en stallen :roll:
Hier is de grote C.medullaris zo goed als zeker afgestorven, de vogels pikken de kop leeg, ik zie nu iedere dag delen liggen op het terras! Ik heb 2 kleintjes weggezet om het nog een keertje mee te maken [hoop ik] om ze groot te zien worden, als jonge plant in kuip zijn ze ook geweldig mooi :thumb_up:
Ik ga in de komende weken ook nog een foto update maken, al moet ik wachten kan mijn rechterhand nog steeds niet goed gebruiken wegens hechtingen na een vervelende val :fluiten:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10318
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1001 bedankjes

Re: onze tuin

Berichtdoor exoten vriend op 26 okt 2023 19:59

Eduard schreef:Hey Gunther, palmbooster heb ik nog nooit in huis gehad! Die had misschien het verschil kunnen maken na de wortelsnoei van de Phoenix c.
Van het wegdoen van de grotere boomvarens is begrijpelijk in het geval van goede standplaatsen en het bergen in de winter.
Voor mij was het de uitdaging ze groot te laten groeien ;) maar dat geeft inderdaad problemen met slepen en stallen :roll:
Hier is de grote C.medullaris zo goed als zeker afgestorven, de vogels pikken de kop leeg, ik zie nu iedere dag delen liggen op het terras! Ik heb 2 kleintjes weggezet om het nog een keertje mee te maken [hoop ik] om ze groot te zien worden, als jonge plant in kuip zijn ze ook geweldig mooi :thumb_up:
Ik ga in de komende weken ook nog een foto update maken, al moet ik wachten kan mijn rechterhand nog steeds niet goed gebruiken wegens hechtingen na een vervelende val :fluiten:


Hey Eduard
Ja palmboombooster is goed spul ik gebruik het ook altijd als ik palmen verpot en de groei staat dan niet stil
Ja ik moest een keuze maken met de boomvarens en daarmee enkele weg gedaan… enkel mijn 3 volle grond exemplaren gaan niet weg… de dicksonia antarctica , dicksonia fibrosa en cyathea australis en de de dicksonia squarossa gaat ook niet weg en de cyathea dealbata ook niet deze heeft nu kleine halve meter stam en deze moet ook met de tijd in de volle grond alle andere soorten gaat de moederplant steeds weg als ik nakweek heb zodat ik de soort behoud
Ja das wel jammer van uw grote medullaris maar begrijpelijk kon niet blijven duren e..
Ik kijk al uit naar uw update… veel beterschap ivm uw hand
Groeten Gunther
Avatar gebruiker
exoten vriend
 
Berichten: 863
Geregistreerd: 06 apr 2012 10:36
Woonplaats: deerlijk
89 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 108 gasten

cron