Cactus border weg halen.

Heb jij een vraag over cactussen of succulenten? Post deze gerust in deze rubriek.

Cactus border weg halen.

Berichtdoor Tosaman op 09 sep 2013 12:26

Op 27 september a.s. wordt de schutting hier weer waterpas en te lood gezet. Hij staat helemaal scheef. Nu staat mijn bordertje met schijfcactussen ertegen aan, precies op de plek waar de schutting scheef staat. Die border moet ik dus tijdelijk weghalen.

Nu is eigenlijk mijn vraag:
Hoe pak ik eea het beste aan en hoe kan ik de cactussen het beste opslaan? Zelf moet ik de 26e de border leeghalen, de 27e werken en kan pas de 28e alles weer reconstrueƫren.

Gr.
Robert
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Avatar gebruiker
Tosaman
 
Berichten: 489
Geregistreerd: 18 mei 2010 17:05
Woonplaats: Westfriesland (tussen Hoorn en Enkhuizen).
16 bedankjes

Re: Cactus border weg halen.

Berichtdoor Ruudcactus op 09 sep 2013 21:44

Wel een slechte tijd om te verplanten, zeker omdat ze al aangeplant zijn geweest. Zorgen dat de grond en planten min of meer droog zijn tegen die tijd. de planten uitgraven en droog wegleggen de wortels een beetje inkorten indien nodig, hierna weer in de nog droge grond terug planten en zorgen dat de grond dan droog blijft de rest van de herfst/winter.
Gr
Ruud
Ruudcactus
 
Berichten: 483
Geregistreerd: 23 aug 2011 21:09
Woonplaats: Wilnis
39 bedankjes

Re: Cactus border weg halen.

Berichtdoor Tosaman op 10 sep 2013 19:27

Ben er ook goed ziek van. Die gasten hebben twee maal per jaar zo'n klantendag, waarbij ze reparatiewerkzaamheden doen. Toevallig is dat ook op 27 sep. Ik ga in ieder geval mijn best doen...
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Avatar gebruiker
Tosaman
 
Berichten: 489
Geregistreerd: 18 mei 2010 17:05
Woonplaats: Westfriesland (tussen Hoorn en Enkhuizen).
16 bedankjes


Keer terug naar Cactussen en succulenten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten