Cactus- en succulententuin in opbouw

Heb jij een vraag over cactussen of succulenten? Post deze gerust in deze rubriek.

Cactus- en succulententuin in opbouw

Berichtdoor Jim op 27 maart 2014 19:42

Mensen met heel goeie raad, laat u eens goed gaan ;)
(ondergrond, samenstelling, enz)

Afbeelding

Afbeelding
Jim
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 29 dec 2008 23:49
2 bedankjes

Re: Cactus- en succulententuin in opbouw

Berichtdoor Ruudcactus op 27 maart 2014 21:39

Wel, een laag grof zand gemixt met gebroken kiezel, grind, split, lava of puimsteen en dan nog een deel goede tuingrond waar liefst geen turf inzit, klei kan goed, zeg maar met de volgende verdeling 4 - 4 -2. Het belangrijkste is een goede afwatering en daar heb je al voor gezorgd. evt kun je de oppervlakte voorzien van wat mooie keien en wat kleiner spul.

Gr
Ruud
Ruudcactus
 
Berichten: 483
Geregistreerd: 23 aug 2011 21:09
Woonplaats: Wilnis
39 bedankjes

Re: Cactus- en succulententuin in opbouw

Berichtdoor Alexander op 13 apr 2014 17:40

Ik heb een drainagelaag gemaakt van een 10 cm dikke laag hydrokorrels. Eerst een laag worteldoek, daarop de laag met hydrokorrels en daarop weer worteldoek tegen inspoelen. En daarop een laag humusrijke zandgrond. Ik zit hier op zanderige grond. En de bovenlaag met veel kalksplit en brekerszand vermengt zo voor extra drainage.
Toch heb ik behoorlijk wat cactussen verloren ondanks de ligging in de volle zon. Ik heb me beperkt tot de meest winterharde, meest resitente soorten wat betreft nattigheid en zich bewezen soorten in Duitsland. Vergelijkbaar klimaat voor een deel.
Misschien is de laag grond te dik, te veel hangwater in de winter. Ook heb je hier in de herfst en winter veel regen in de kuststrook. Zit hier 7 km van de kust.

Baal er wel van want ik had mooi soorten gekocht een paar jaar geleden.

Groet,

Alexander
Alexander
 
Berichten: 872
Geregistreerd: 16 jun 2011 16:45
Woonplaats: Leidschendam, Nederland
33 bedankjes


Keer terug naar Cactussen en succulenten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

cron