Pteris wallichiana rhizomen

In deze rubriek kan je al je vragen posten over boomvarens zoals Dicksonia, Cyathea, Cibotium, ... en andere varens.

Re: Pteris wallichiana rhizomen

Berichtdoor Alexander op 19 jul 2014 05:44

shusui schreef:Alexander, ik zal je foto's van EPS hier even delen als je het goed vind.
Zo kunnen de palmvrienden ze ook zien ;)

Groeten,
Sven

Alexander schreef:Here are some pictures of Pteris wallichiana in an open sunny habitat at arround 2800 meters arround the mountainlake Thamir Tal. Its not far from the Kalamuni Pas on the way to Munsyari.

Pictures are from November 6, 2011.

Alexander

Afbeelding
The lake Thamir Tal with Pteris wallichiana in the back.

Afbeelding
Pteris wallichiana growing in full sun.

Afbeelding
And here another one from the same area.


Afbeelding
And here a picture of my Pteris wallichiana I took June 25, 2014. Its up to 170 cm tall!
And flowering Magnolia grandiflora BBB in the back.



Sven

Hartstikke bedankt! Hoe doe je dat?

Alexander
Alexander
 
Berichten: 872
Geregistreerd: 16 jun 2011 16:45
Woonplaats: Leidschendam, Nederland
33 bedankjes

Re: Pteris wallichiana rhizomen

Berichtdoor shusui op 19 jul 2014 05:58

De tekst is gewoon gekopiërd en de foto's zijn er met de URL in geplakt.
De URL vind je door rechtermuisklik op foto, en dan hangt het af van de browser, bij chrome kan je gewoon de URL kopiëren, bij IE ga je naar eigenschappen en daar selecteer en kopier je de URL.
Dan plak je de URL in de tekst die je wil posten en je plaatst hem tussen [img]hierkomtdeURL[/img] tekens.

Zo heb ik het gedaan.

Jij zelf zou ook op bijvoorbeeld EPS op edit kunnen klikken bij de behorende post.
Dan kan je normaal ook heel de tekst en de juiste URL code's voor de foto's in 1 keer kopiëren en elders posten.
Daarna gewoon je edit venster op EPS sluiten en er is niets aan je oorspronkelijke post gebeurd.

Wat ook kan is een quote nemen van de post die je wil kopiëren, daar staan normaal ook de URl codes in die je moet hebben, maar dat kan niet op EPS omdat zij de foto's niet opnieuw laten zien in quotes.
Iets van bijvoorbeeld palmvrienden delen naar andere fora zou op die manier wel kunnen (zoals je ziet komen al de foto's terug in bovenstaande quote).

Gr,
Sven
Avatar gebruiker
shusui
 
Berichten: 1727
Geregistreerd: 05 maart 2010 00:14
Woonplaats: Geetbets
193 bedankjes

Re: Pteris wallichiana rhizomen

Berichtdoor draco op 19 jul 2014 12:05

Mijn exemplaren van Pteris wallichiana staan nog altijd in de kas waar het nu bloedheet wordt tot 40 °C. Ze zuipen dan ook als een kolenbrander. De bovenstaande foto's van de habitat geven de indruk dat het daar kurkdroog kan zijn en warm (?). Desalniettemin staan de Pteris er ogenschijnlijk frisgroen bij.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Re: Pteris wallichiana rhizomen

Berichtdoor Alexander op 20 jul 2014 04:16

draco schreef:Mijn exemplaren van Pteris wallichiana staan nog altijd in de kas waar het nu bloedheet wordt tot 40 °C. Ze zuipen dan ook als een kolenbrander. De bovenstaande foto's van de habitat geven de indruk dat het daar kurkdroog kan zijn en warm (?). Desalniettemin staan de Pteris er ogenschijnlijk frisgroen bij.

Gewoon in de tuin planten. Onzin om in die hete kas te laten staan. Pteris wallichiana hoeft helemaal niet heet te staan voor goede groei.
Plant hem in humusrijke grond en goed water geven dan gaat hij als een speer.

Alexander
Alexander
 
Berichten: 872
Geregistreerd: 16 jun 2011 16:45
Woonplaats: Leidschendam, Nederland
33 bedankjes

Re: Pteris wallichiana rhizomen

Berichtdoor jaak op 20 jul 2014 11:27

Ik had mijn exemplaar wat te ondiep geplant en op aanraden van Alexander waarvoor dank dieper geplant in humusrijke grond,en inderdaad hij is in gang geschoten,uiteraard ben ik superblij :thumb_up:

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes

Re: Pteris wallichiana rhizomen

Berichtdoor draco op 20 jul 2014 13:33

Alexander schreef:
draco schreef:Mijn exemplaren van Pteris wallichiana staan nog altijd in de kas waar het nu bloedheet wordt tot 40 °C. Ze zuipen dan ook als een kolenbrander. De bovenstaande foto's van de habitat geven de indruk dat het daar kurkdroog kan zijn en warm (?). Desalniettemin staan de Pteris er ogenschijnlijk frisgroen bij.

Gewoon in de tuin planten. Onzin om in die hete kas te laten staan. Pteris wallichiana hoeft helemaal niet heet te staan voor goede groei.
Plant hem in humusrijke grond en goed water geven dan gaat hij als een speer.

Alexander


Je hebt volkomen gelijk Alexander, maar ik heb weinig andere keuze omdat het hier overal bomvol staat. Misschien de Pteris dan voorlopig maar in de schaduw onder de Robinia zetten. In het najaar wil ik een deel van de tuin vernieuwen en kan de Pteris de grond in.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Re: Pteris wallichiana rhizomen

Berichtdoor Alexander op 20 jul 2014 15:31

jaak schreef:Ik had mijn exemplaar wat te ondiep geplant en op aanraden van Alexander waarvoor dank dieper geplant in humusrijke grond,en inderdaad hij is in gang geschoten,uiteraard ben ik superblij :thumb_up:

Groeten, Jaak

Mooi, goed dat te horen!

Alexander
Alexander
 
Berichten: 872
Geregistreerd: 16 jun 2011 16:45
Woonplaats: Leidschendam, Nederland
33 bedankjes

Re: Pteris wallichiana rhizomen

Berichtdoor Alexander op 26 jul 2014 05:27

Voor diegene die Pteris wallichiana hebben, het is belangrijk hem met droog warm weer veel water te geven. In het herkomstgebied is de zomer de regentijd. In Kalamuni valt er jaarlijks zo, n 1500 mm regen. En het meeste daarvan in de periode juni-augustus! In de Bilt valt er iets van 800 mm in een heel jaar.

Alexander
Alexander
 
Berichten: 872
Geregistreerd: 16 jun 2011 16:45
Woonplaats: Leidschendam, Nederland
33 bedankjes

Re: Pteris wallichiana rhizomen

Berichtdoor griphuz op 28 jul 2014 09:14

Dat wil ik graag even be-amen.
Een vriend uit Engeland kweekt deze Pteris al jaren en is hem uiteindelijk verloren door verdroging!

Groetjes,
Remko.
Geïnteresseerd in varens?
Kijk eens op http://nederlandse-varenvereniging.nl/forum/
Avatar gebruiker
griphuz
 
Berichten: 630
Geregistreerd: 29 okt 2009 12:41
48 bedankjes

Re: Pteris wallichiana rhizomen

Berichtdoor Alexander op 29 jul 2014 05:31

Hier groeid hij als kool! En een stuk hoger dan ze in het wild waren! Een super varen voor de Lage Landen!

Alexander
Alexander
 
Berichten: 872
Geregistreerd: 16 jun 2011 16:45
Woonplaats: Leidschendam, Nederland
33 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Boomvarens en varens

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten