Hoi Chris dat maakt niet uit, zolang het over de soort gaat en alles wat daar mee te maken heeft is het O.K. Ik had vandaag ook de tent rap opengezet voor zover dat gaat [het bovenste gedeelte gaat niet open dan zou ik het moeten wegnemen en aangezien dit op 3,70h zit laat ik dat mooi zitten] ,morgen weer kans op sneeuw! Maar ja 18ºC vanmorgen om 11.30 uur niet best na het luchten terug naar 9ºC wat beter is , die hoge temp. wat Michael soms haalt is heel slecht voor de boomvarens, die lopen te vroeg uit met een grote kans dat die veren straks weer allen gaan hemelen, hij moet keuzes maken hij heeft daar ook warm minnende planten staan
@ Remko, ik heb toch een vermoede dat jullie allemaal van die korte stammetjes hebben van de kweker daar hoor ik niet veel goeds over, en dat van het rot door watergift vind ik echt larie koek, Ik imiteer de Nieuw- Zeelandse winter in mijn stalling en tent , dat houd in een temp. tussen O en 10ºC en lekker vochtig mijn stalling heeft een vochtgehalte van 95%.
Een Nieuw -Zeelandse winter houd in bijna dagelijks regen /miezer weer bij een gemiddelde van 5ºC. wel moet er voor verluchting gezorgd worden dat doe ik door middel van een tafelventilator geschakeld door een klokje wat ieder uur een kwartier blaast, en zo krijgt schimmel geen kans.
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC