Hoi het voorjaar heeft eindelijk zijn intreden gedaan, en dat merken de planten ook meteen op de een maakt eerst een rokje aan door zijn oude bladeren af te stoten zoals de Dicksonia fibrosa dat doet, normaal laat ik dat nooit zien daar de stam te kort is om het te laten hangen zelf zie ik liever de stam! het rokje dient om de bovenstam vochtig te houden, maar bij mij staat die onder het schaduwdoek dus echt nodig is het niet,

De Cyatea tomentosissima is ook op wat kleine schimmel plekjes na goed uit de stalling gekomen, groeid ook gelijk verder nu 50cm stam, ben benieuwd wat daar bij komt dit jaar?

de kleine Dicksonia squarrosa is zijn moeder plant nu echt voorbij met grote kruin 2 m en 1 m stamhoogte,

De cyathea australis heeft de plek ingenomen van de washingtonia, en kan daar zijn kunsten vertonen,

de kleine cyathea medullaris is weer mooi ongeschonden de kas uitgekomen, en staat dan ook meteen te pronken naast zijn grotere kale neef!

De grote doet het ondanks het afvriezen van het groene blad erg goed rol nr. 4 komt al in beweging, dus misschien over 6 weken weer een mini kruin,

De rest gaat ook goed , ik moet eerst de hele varenkweek van het logeer adres gaan halen daar zitten nog wat nieuwe soorten bij die ook naar buiten gaan, tot de volgende.
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC