Boomvarens toch weer naar buiten

In deze rubriek kan je al je vragen posten over boomvarens zoals Dicksonia, Cyathea, Cibotium, ... en andere varens.

Boomvarens toch weer naar buiten

Berichtdoor rabbit op 20 nov 2009 09:45

Sinds begin oktober tijdens een paar nachtvorsten heb ik mijn cyathea soorten naar binnen gehaald en op zolder gezet.

maar aangezien de temperaturen van afgelopen weken en het ziet ernaar uit dat de temperatuur de aaankomende tijd ook nog zo blijft heb ik besloten om de varens weer naar buiten te zetten.

Op zolder blijven ze maar aan het groeien omdat de temperatuur denk ik toch te hoog is.

Zelfs het nieuwe blad van dit jaar krijgt al bruine randjes ik denk dat dat komt door te lage luchtvochtigheid terwijl ze toch op schaaltjes staan en ze regelmatig sproei

Het zal een hele klus worden om ze weer buiten te zetten maar als het maar beter is voor de planten.



Gr,Bert
Roept de koekoek in mei,dan is april voorbij.
Avatar gebruiker
rabbit
 
Berichten: 536
Geregistreerd: 21 jun 2009 20:46
6 bedankjes

Re: Boomvarens toch weer naar buiten

Berichtdoor Christophe op 20 nov 2009 15:35

Ik heb mijn banaantjes alvast weer buiten (in de serre) gezet. Binnen deden ze het echt niet goed. Ze gingen helemaal kapot door te weinig licht :(

Als ze er doorkomen breng ik ze naar canna banana om te overwinteren, maar ze zien er niet zo goed uit momenteel.

Mijn Dicksonia is gewoon buiten blijven staan en doet het verbluffend goed. Hij blijft nog langzaam doorgroeien met de zachte temperaturen.

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Boomvarens toch weer naar buiten

Berichtdoor dest_planten op 22 nov 2009 02:35

Hoi,

Mijn boomvarens ( in pot ) staan ook nog altijd buiten. Zolang er geen vorst wordt voorspeld, haal ik ze nog niet binnen.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Boomvarens toch weer naar buiten

Berichtdoor shorty66 op 24 nov 2009 19:45

mijn boomvaren staat buiten in volle grond.heeft vorige winter wel afgezien.maar is er toch aan het doorkomen.was wel een lange en koude winter hé.

gtjs shorty
shorty66
 

Re: Boomvarens toch weer naar buiten

Berichtdoor rabbit op 01 dec 2009 22:32

Aangezien ze nachtvorst voorspellen mijn boomvarens vanavond maar weer binnen gezet,behalve de twee D.Antartica.
Het vriest hier op het moment al 1graad.

Gr,Bert
Roept de koekoek in mei,dan is april voorbij.
Avatar gebruiker
rabbit
 
Berichten: 536
Geregistreerd: 21 jun 2009 20:46
6 bedankjes

Re: Boomvarens toch weer naar buiten

Berichtdoor Eduard op 01 dec 2009 23:11

Hallo Bert, welke soorten heb je staan ? Ik heb alles nog buiten staan ,ze hebben zelfs die -4 van afgelopen Oktober goed doorstaan, en zoals jij al aangeeft dat ze in een te warme ruimte uitdroging verschijnselen krijgen ,voor kleintjes is het een ander verhaal , daar de potjes kleiner zijn ze ook veel sneller afkoelen . Ik hoop dan ook dat we het tot Kerstmis kunnen trekken!
Groet. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10318
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1001 bedankjes

Re: Boomvarens toch weer naar buiten

Berichtdoor rabbit op 02 dec 2009 18:50

[*Hallo Bert, welke soorten heb je staan ?]
Hallo Eduard,
Ik heb staan 2xC.Cooperii 1xC.Dealbata 1xC.Medullaris 1xC.Brownii 1xC.Tomentosissima 1xC.Australis 1xC.Incisoserrata 1xBlechnum Gibbum 2xD.Antartica.
Ik wilde de gok niet wagen om ze buiten te laten staan op de D.Antartica's na dan.

Gr,Bert
Roept de koekoek in mei,dan is april voorbij.
Avatar gebruiker
rabbit
 
Berichten: 536
Geregistreerd: 21 jun 2009 20:46
6 bedankjes


Keer terug naar Boomvarens en varens

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten