door s.janssen op 17 okt 2013 19:55
Misschien hetzelfde als bij palmen, droog kunnen ze veel meer hebben dan vochtig met vorst. Ik pieker er nog steeds over hoe ik mijn basjoo dit jaar ga overwinteren, vorig jaar heb ik mijn bananen overwintert op een donkere zolder die achteraf veel te warm bleek te zijn, helaas dachten sommige dat ze ook nog is flink water moesten hebben..Redelijk wat stammen verloren dus.
Dit jaar twijfel ik weer of ik mijn basjoo ga inpakken of uitgraven en op save spelen. Volgende maand gaan er 3 drukke maanden van start, 1 hele dag per week thuis en met beetje pech valt de vorst en sneeuw in de verkeerde periode. De stam van mijn basjoo is richting de 150cm en mijn ouders zitten niet te wachten op een vergelijkbare koker in de tuin die flink boven de schutting uitsteekt.
Kleine bananen overwinter ik op mijn slaapkamer, ensete ventricosum's en Musa sikkemensis gaan de garage in.
Lastig!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832