Winterbescherming cactussen en Agaves

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Winterbescherming cactussen en Agaves

Berichtdoor Joery op 16 sep 2014 07:35

Vanaf wanneer kan ik het best mijn cactussen en agaves die in volle grond staan beschermen tegen regen?

MVG
Joery
 
Berichten: 196
Geregistreerd: 03 sep 2013 21:28
Woonplaats: Dendermonde
9 bedankjes

Re: Winterbescherming cactussen en Agaves

Berichtdoor draco op 16 sep 2014 11:08

Voor de najaarsregens die voor volgende week worden aangekondigd. De planten in de volle grond zijn nu tegen het eind van deze droge periode goed afgehard. Mijn Agaves staan in de kas en kregen vorige week voor het laatst water.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Re: Winterbescherming cactussen en Agaves

Berichtdoor Ivan op 16 sep 2014 18:58

ik heb enkel cactussen en geen agaves, ben er meestal erg vlot bij maar staan hier voorlopig nog zonder bescherming tegen winterse neerslag
Ivan
 
Berichten: 1041
Geregistreerd: 31 aug 2011 08:51
65 bedankjes

Re: Winterbescherming cactussen en Agaves

Berichtdoor s.janssen op 16 sep 2014 21:46

Beetje het weer in de gaten houden, tot nu toe hebben we nog een mooie nazomer. Welke cactussen en agaves heb je in de volle grond staan? Meeste soorten die wij in de volle grond hebben staan kunnen best wat hebben. Gaat het weer slechter worden zorg dan dat de succulenten droog de winter in gaan.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Winterbescherming cactussen en Agaves

Berichtdoor Joery op 16 sep 2014 22:09

Ik heb enkele opuntia soorten, Agave havardiana en chrysantha in volle grond staan. Vanaf donderdag geven ze hier kans op enkele buien. Misschien al een dakje boven het cactustuintje plaatsen zodat de regen er niet aankan.
Joery
 
Berichten: 196
Geregistreerd: 03 sep 2013 21:28
Woonplaats: Dendermonde
9 bedankjes

Re: Winterbescherming cactussen en Agaves

Berichtdoor Marjanne op 06 nov 2014 19:07

Mijn agave montana en ook diverse andere soorten hebben nu een doorzichtige plastic krat gekregen als bescherming.
Steen erop tegen wegwaaien en klaar.
Blijft de grond die er direct omheen ligt ook een stuk droger.
Mocht het erg gaan vriezen dan vul ik ze op met stro.
Marjanne
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 02 jan 2012 20:14
Woonplaats: Amersfoort
20 bedankjes

Re: Winterbescherming cactussen en Agaves

Berichtdoor s.janssen op 07 nov 2014 00:11

Pas wel op met druppels die op de planten kunnen vallen, en veel luchten natuurlijk!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes


Keer terug naar Winterbescherming

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten