wie is al begonnen ???

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: wie is al begonnen ???

Berichtdoor videomaster op 29 dec 2009 00:12

Christophe schreef:Het is dus 30°C overdag en 16°C s'nachts? Hier kunnen wij momenteel alleen maar van dromen :roll:

Zoals ik schreef....voor ons is het ook frisjes :?

Volgens Bankok Post Zou El Niño er wel eens voor kunnen zorgen dat we een hete zomer gaan krijgen.

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 29 dec 2009 18:29

Met kerst heb ik een weerstation gehad en hou sinds die tijd de temperaturen goed in de gaten.
Voorheen moest ik altijd een beetje schatten wat de echte temperatuur in de tuin was en ging uit van een weerstation dat hier 900 meter vandaan ligt bij een groot park/plas alleen ben er nu achter gekomen dat ik daar totaal niet van kon uitgaan. Afgelopen nacht was het grootste verschil, in het park werd afgelopen nacht rond 2 uur - 2.1 graden gemeten en toen was het bij mij in de tuin 2.9 graden, de temperatuur is later nog wel gezakt naar 2.4 graden maar het verschil mag er wezen. De laatste dagen zat er ook al een verschil tussen van minimaal 2 graden. Op dit moment is de temperatuur in het park -1.7 graden en in de tuin 2.5 graden. De tuin ligt gunstiger dan ik dacht :D.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor Pater-ik op 29 dec 2009 20:44

TropiRo schreef:Met kerst heb ik een weerstation gehad

Hey TropiRo wat voor weerstation heb je gekregen? Wat voor functie's staan er op?
Ik gebruik deze
weerstation.jpg
weerstation.jpg (5.71 KiB) 4399 keer bekeken

Indien nodig kan ik er meerdere buitensensoren laten aan synchroniseren.
Grtjs
Patrick
Pater-ik

23 bedankjes

Berichtdoor Davy op 29 dec 2009 21:55

TropiRo schreef: De laatste dagen zat er ook al een verschil tussen van minimaal 2 graden. Op dit moment is de temperatuur in het park -1.7 graden en in de tuin 2.5 graden..

Of het weerstation heeft een foutenmarge :?

Waar staat de sensor enz. Ook steeds opletten voor koude die "valt". Koude lucht is zwaarder en hangt boven de grond. Hoe hoog hangt de snesor enz.

In ieder geval: ik ben blij voor jou! Weeral eens bewezen dat standplaats heel veel doet!Wat bij de ene kan kan bij de andere niet. Die vorstbestendigheid van planten moeten we dus met een korrel zout nemen.
Davy

12 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 29 dec 2009 22:25

Het is geen foutmarge, hij kan maximaal 1 graad afwijken en heb hem voor de zekerheid een aantal keer gereset. Het gaat om een Oregon WMR200 weerstation met 6 buiten sensoren ( uit te breiden naar 10) en van die 6 pakt hij de gemiddelde temperatuur, ik kan ze ook apart aflezen. 4 sensoren hangen op ongeveer 1,5 meter hoogte en de andere 2 bij de stam van de Butia en Brahea waar ze niet in contact komen met zonlicht of regen, wind echter wel.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor Davy op 29 dec 2009 22:33

TropiRo schreef:Het is geen foutmarge, hij kan maximaal 1 graad afwijken en heb hem voor de zekerheid een aantal keer gereset. Het gaat om een Oregon WMR200 weerstation met 6 buiten sensoren ( uit te breiden naar 10) en van die 6 pakt hij de gemiddelde temperatuur, ik kan ze ook apart aflezen. 4 sensoren hangen op ongeveer 1,5 meter hoogte en de andere 2 bij de stam van de Butia en Brahea waar ze niet in contact komen met zonlicht of regen, wind echter wel.

Waauw......Mega. Je kan dus zelfs apart zien hoe warm het bij de palmen is.Je zou dus evengoed zo'n sensor in de verpakking van een palm kunnen steken om te zien hoe warm het er nu effectief is onder onze doeken lichtslangen enz
Davy

12 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 29 dec 2009 22:37

Ik wil ook zo'n weerstation :(
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Pater-ik op 29 dec 2009 22:39

Christophe schreef:Ik wil ook zo'n weerstation :(

Mooi maar het prijskaartje is er ook naar :o
Pater-ik

23 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 29 dec 2009 22:43

Pater-ik schreef:
Christophe schreef:Ik wil ook zo'n weerstation :(

Mooi maar het prijskaartje is er ook naar :o

En dat is ....
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 29 dec 2009 22:45

@Davy, dat klopt, je kan de sensor plaatsen waar je wilt. Bij dit model slaat hij om de paar minuten alle informatie op en bewaard dit 1 maand, je kan dus bijna alles terug vinden.

Christophe, deze mogelijkheden hebben een simpel model ook, als je een weerstation zoekt moet je erop letten dat je meerdere buiten sensors kan aankoppelen.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterbescherming