Jubaea chilensis in de winter

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Jubaea chilensis in de winter

Berichtdoor Davy op 21 feb 2010 13:11

Formidabel! Jij hebt een zuiderse tuin zeker ;)
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes

Re: Jubaea chilensis in de winter

Berichtdoor Dejagere op 01 maart 2010 14:12

Mijn Jubaea staat nog steeds in zijn tent;verwarming ligt overdag af;dankzij de zon 23 gr in de tent.Grond in de tent was opnieuw zeer droog,heb hem gieter lauw water gegeven.Vorige nacht buitentemp 1 gr geweest,in de tent minimum 7 gr.Volgende nachten gaat het opnieuw vriezen Tot misschien -3 gr.Ik ga verwarming de komende dagen snachts aan laten zo denk ik de groei aan te houden.Act groeisnelheid speren 3 mm dag.
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: Jubaea chilensis in de winter

Berichtdoor Dejagere op 12 maart 2010 13:48

Jubaea nog steeds in tent;vandaag dik vliesdoek verwijdert,er is enkel nog een dun vliesdoek aanwezig nu,lichtslang nog aanwezig :enkel snachts aan .Groei op dit ogenblik 2 mm per dag.Temp in de tent vandaag dankzij zonnige voormiddag opgelopen tot 22 gr.Als de temp volgende week boven 10 gr gaat ben ik van plan enkel nog het dak als bescherming te laten,hopelijk eindelijk warmer.
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: Jubaea chilensis in de winter

Berichtdoor Dejagere op 16 maart 2010 16:19

Het dak van de Jubaea vandaag ook afgebroken,winterbescherming dus volledig weg.Jubaea ziet er nog hetzelfde uit van voor de winter,1 veer bij,bij een veer 5 tal bladsegmente wat bruin.Geen noemenswaardige beschadiging dus.Hopelijk blijven de temp nu zacht.
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: Jubaea chilensis in de winter

Berichtdoor Christophe op 16 maart 2010 17:54

Dejagere schreef:Het dak van de Jubaea vandaag ook afgebroken,winterbescherming dus volledig weg.Jubaea ziet er nog hetzelfde uit van voor de winter,1 veer bij,bij een veer 5 tal bladsegmente wat bruin.Geen noemenswaardige beschadiging dus.Hopelijk blijven de temp nu zacht.

Dat klinkt in ieder geval héél goed! Super toch om zo'n plant bij ons in de volle grond te hebben staan hé ;) Wil ik ook wel (a)

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Jubaea chilensis in de winter

Berichtdoor Davy op 17 maart 2010 21:56

Christophe schreef:
Dejagere schreef:Het dak van de Jubaea vandaag ook afgebroken,winterbescherming dus volledig weg.Jubaea ziet er nog hetzelfde uit van voor de winter,1 veer bij,bij een veer 5 tal bladsegmente wat bruin.Geen noemenswaardige beschadiging dus.Hopelijk blijven de temp nu zacht.

Dat klinkt in ieder geval héél goed! Super toch om zo'n plant bij ons in de volle grond te hebben staan hé ;) Wil ik ook wel (a)

Christophe



Ja maar het is niet zo simpel tot nu toe...Ik wacht nog steeds op enig teken van groei.... :evil:
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes

Re: Jubaea chilensis in de winter

Berichtdoor Christophe op 17 maart 2010 22:59

Ja maar het is niet zo simpel tot nu toe...Ik wacht nog steeds op enig teken van groei....

Hey Davy,

Ik zat een beetje op een berichtje over je Jubaea te wachten. Wou je zelfs al een mailtje sturen :)

Zit de speer nog vast? Ziet hij er verder nog een beetje goed uit?

Groeten,
Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Jubaea chilensis in de winter

Berichtdoor Dejagere op 18 maart 2010 13:38

Jubaea nu 3 dagen bloot,prachtig weer ,volop zon,geen wonder dat mijn Jub.verder groeit 2mm per dag.Ik heb even naar mijn topsnelheid van vorige zomer gekeken,de week met meeste groei was 7mm per dag,dus in feite is de groei van nu traag te noemen.
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: Jubaea chilensis in de winter

Berichtdoor Davy op 18 maart 2010 23:59

Christophe schreef:
Ja maar het is niet zo simpel tot nu toe...Ik wacht nog steeds op enig teken van groei....

Hey Davy,

Ik zat een beetje op een berichtje over je Jubaea te wachten. Wou je zelfs al een mailtje sturen :)

Zit de speer nog vast? Ziet hij er verder nog een beetje goed uit?

Groeten,
Christophe


Ja de speer zit nog muurvast. Alle grote bladeren zijn frisgroen. Die ene speer is bovenaan verdord de onderkant nog steeds groen. De speer er naast enkel de top een bruine rand. daar ook de rest mooi groen.
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes

Re: Jubaea chilensis in de winter

Berichtdoor Christophe op 19 maart 2010 00:06

Ok, leuk om te horen ;)

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterbescherming

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten