Iemand ervaring met deze petroleumkacheltjes?

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Iemand ervaring met deze petroleumkacheltjes?

Berichtdoor Esther op 01 jan 2011 19:46

wat heb je precies voor brandstof getankt?? Het beste kan je er toch Zibro brandstof in doen of een pomp zoeken waar je TPA kunt tanken. Waarschijnlijk heb je rode diesel getankt. Stinkt als de neten en is ook nog eens bijzonder kankerverwekkend! Daarnaast branden die kacheltjes er niet mooi op. Gele vlammen kan ook duiden op teveel zuurstof, zitten er zuurstof regelaartjes op deze brandertjes?
Wij stoken met zibro kacheltjes (geen buitenkasjes maar ons huis in dit geval) en deze geven in het begin ook gele vlammen bij het aansteken. Ik laat ze goed doorfakkelen de eerste 10 minuten, dan zijn ze op temperatuur en dan pas zet ik ze lager. Dan pas hebben we ook gewone vlammen, als ze op temperatuur zijn.
Avatar gebruiker
Esther
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 18 jul 2010 11:03
Woonplaats: Zuid-Limburg
93 bedankjes

Re: Iemand ervaring met deze petroleumkacheltjes?

Berichtdoor wmuller op 05 sep 2011 21:01

Wel, ik heb nu dunne reukloze petroleum gevonden met de specificatie:
CAS nr. 64742-47-8, EEG nr. 265-150-3

De nummers zeggen mij niet zoveel maar misschien dat iemand hier meer verstand van heeft wat goed is voor parasene kacheltjes.

...... en duur was het wel; 3,- E /liter !

Het Parasenkacheltje staat nu buiten proef te branden, mag tot morgenochtend blijven staan. Het regelen van de vlamhoogte gaat met deze brandstof veel normaler dan met die dikkere ramp-petroleum van afgelopen winter.
wmuller
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 01 jan 2011 11:25
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterbescherming

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron