uitgraven bananen

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: uitgraven bananen

Berichtdoor p e t e r op 10 nov 2011 19:02

Ik combineer meestal de grote opkuis van de tuin (haag scheren, bladeren opruimen van het gras) met het inpakken van de M. Basjoo's. Zo heb je reeds in het begin van het seizoen mooie grote stammen. In het voorjaar gaan dan deze bladeren die reeds veel in volume gezakt zijn naar de compostbak of naar het containerpark.

Uitgraven is inderdaad sneller maar zo kan ik ze ter plaatse beschermen en krijg je een mooie grote pol.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: uitgraven bananen

Berichtdoor TropiRo op 11 nov 2011 08:50

Aangezien dat de temperatuur hier nog niet onder de 5 graden is geweest en het de eerste 2 weken erna uitziet dat het niet gaat gebeuren blijven de sapientum, st helens hybride, dajiao, itinerans, sikkimensis manipur/ red tiger en de gewone form gewoon in de volle grond tot de eerste vorst daarna worden ze uit de grond gehaald en in een plastic zak gedaan om droog, donker en vorstvrij te overwinteren bij 5-8 graden.
De tropische soorten heb ik vorige week naar hun verwarmde in de kas verhuist.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterbescherming

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten