Water geven, hoe en hoe lang?

Als je vragen of berichten hebt over orchideeën mag je ze in deze rubriek plaatsen.

Water geven, hoe en hoe lang?

Berichtdoor jessepess op 03 maart 2013 23:06

Hallo,

Ik heb een aantal eenvoudige orchideeën, diegene die je bij een supermarkt doorgaans kunt kopen (phalaneops...)
Doorgaans maak ik een dompelbad voor ze met wat voeding, waar ik ze dan een paar uur in hang. Erg bewerkelijk...zijn er snellere methoden?

Vriendelijke groet,

Jessepess
jessepess
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 04 maart 2012 02:32
0 bedankjes

Re: Water geven, hoe en hoe lang?

Berichtdoor s.janssen op 03 maart 2013 23:11

Ik bemest mijn orchideeën bijna nooit, orchideeën zijn epifyt en leven vaak in bomen met weinig aarde. Eerlijk gezegd heb ik in november een orchidee gekregen maar daarvoor gingen ze om 1 of andere redenen dood. Na flink ingelezen te hebben is het nu toch gelukt om van november tot heden in bloei te houden. Toch wel beetje trots! (a)

Ik geef weinig water, 1x per week controleer ik het veenmos, is die vochtig sla ik over en controleer ik paar dagen weer. Is het mos kurkdroog dan zet ik de plant in schaaltje met regenwater. Half uur later is het op en zet ik de plant terug. Klaar is kees!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Water geven, hoe en hoe lang?

Berichtdoor RdB op 04 maart 2013 10:00

Ik dompel ze elke week een minuut of zo, is ook al genoeg. Als ze nog vochtig zijn sla ik een weekje over.

Ruud
Avatar gebruiker
RdB
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 28 nov 2012 14:42
10 bedankjes

Re: Water geven, hoe en hoe lang?

Berichtdoor jessepess op 04 maart 2013 21:12

ah, bedankt. Dat scheelt al :)
jessepess
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 04 maart 2012 02:32
0 bedankjes

Re: Water geven, hoe en hoe lang?

Berichtdoor turtleboy op 05 maart 2013 19:12

een maal per week dompelen in lauw regenwater en een maal per maand orchid mest.
zo doe ik dat. ;) bloeien vrijwel constant dus zal ik wel goed bezig zijn. :)
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes


Keer terug naar Orchideeën

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten