Miltonia orchidee

Als je vragen of berichten hebt over orchideeën mag je ze in deze rubriek plaatsen.

Miltonia orchidee

Berichtdoor mariekex op 02 apr 2013 14:30

ik heb mij dit weekend een miltonia orchidee gekocht.
beetje per ongeluk want ik zocht een Cymbidium orchidee.
Een verkoper van een bloemenwinkel zei tegen mij dat een orchidee met dunne bladeren en grote mooie bloemen bijna geen verzorging nodig hadden en bloeien van armoede.
volgende winkel kwam ik natuurlijk een orchidee tegen met lange dunne bladeren en ontzettend mooie bloemen dus maar onwetend mee genomen.

Thuis opgezocht en word het beschreven als 1 van de moeilijkere soorten.
Fijn natuurlijk, ik kan nog geen Phalaenopsis in leven houden..
dan maar informatie opzoeken en hopelijk hou ik ze toch in leven.
Ik ben dol op orchideeën maar toch lijk ik steeds iets verkeerd te doen :?

Ik heb deze met pot in een grotere bloempot gestoken en rondom mos gedaan.
Ik heb gelezen dat je deze 2x per dag moet sproeien, Hoe sproei je dan? De hele plant of enkel de wortels/het potje. Of is het verstandig dat ik het mos eens goed nat sproei?
Moet ik hem dan ook 1x per week onderdompelen? en voedingsstoffen?? want die heb ik nog liggen voor de phalaenopsis.
Hij staat ook nog niet in bloei maar heeft nog steeds knoppen. IK hoop dat ik hem in bloei krijg.

Hij staat best fris (18-20°c) Hij staat 's morgens & smiddags in de zon (niet rechtstreeks& ze staan in het oosten)
Is dit voldoende?
Ook heeft hij bruine plekjes op de knopjes.
zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

Afbeelding
Afbeelding
Op deze foto zie je de vlekjes. waar die 2 knopjes bij elkaar zijn zie je bij het bovenste een vlekje en bij het onderste is het bij de rand van de bloemblaadjes
Afbeelding

Afbeelding
mariekex
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 15 okt 2011 13:07
Woonplaats: Zwijndrecht (be)
0 bedankjes

Re: Miltonia orchidee

Berichtdoor RdB op 02 apr 2013 16:29

Zelf volg ik zoveel mogelijk de instructies van Rick: http://www.claessenorchideeen.nl/vz_miltonia.php

's Zomers hangt mijn Miltonia buiten in de schaduw, 's winters op een iets koele kamer.

Ruud
Avatar gebruiker
RdB
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 28 nov 2012 14:42
10 bedankjes


Keer terug naar Orchideeën

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten