Dendrobium nobile

Als je vragen of berichten hebt over orchideeën mag je ze in deze rubriek plaatsen.

Dendrobium nobile

Berichtdoor dest_planten op 08 sep 2010 22:38

Hoi,

Weet er iemand waar Yamamoto Dendrobiums worden verkocht in de Benelux of Duitsland ? Ik vind wel een Amerikaanse webwinkel maar ik zoek een webwinkel ofzo dichterbij.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Dendrobium nobile

Berichtdoor arpad veldhuis op 09 sep 2010 06:24

je moet even wacht stefan meestal staan deze soort voor de kerst in de tuincentra`s

gr arpad
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Re: Dendrobium nobile

Berichtdoor dest_planten op 17 sep 2010 12:53

Hoi Arpad,

Dat is toch meestal de D. nobile starclass collectie die ze verkopen rond die tijd ?

Groeten,

Stefan
Laatst bijgewerkt door dest_planten op 08 dec 2010 11:40, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Dendrobium nobile

Berichtdoor MarcelSpaans op 03 dec 2010 23:06

Yamamoto is een selektie bedrijf in Japan. Zij hebben allerlei waanzinnige kleuren. Zoals je misschien weet bloeit de Nobile vanuit de oksel van het blad. Als de knoppen groter worden
verstoren ze de sapstroom naar het blad. Met vaak als gevolg het blad verdort en afvalt.
In Japan is de gewoonte als de plant gaat bloeien de resterende bladeren verwijderen. Zo
komen de bloemen mooier uit. Allen accepteert de Europese consument dit niet. Een nederlands selektie bedrijf uit Heemstede, Floricultura heeft wat soorten naar Nederland gehaald. Deze
houden hun blad beter en doen het heel goed op de europese markt. De meest geteelde is een spierwitte met de naam Appolon en is nagenoeg jaarrond in de betere tuincentra te verkrijgen.
Er is ook de Kumiko een witte met een roze gloed aan de rand van de bloem. De planten zijn inderdaad een tijdje onder de naam Starclass verkocht maar dit is verwaterd. Zorg dat je een
plant met twee scheuten koopt. De prijs zit meestal om en nabij de 20,00 Euro. Als je ze niet
kan vinden dan kan ik je wel helpen.
MarcelSpaans
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 nov 2010 11:04
0 bedankjes

Re: Dendrobium nobile

Berichtdoor Christophe op 04 dec 2010 01:13

Ik heb ff gezocht op internet, dit zijn wel mooie bloemen
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Dendrobium nobile

Berichtdoor dest_planten op 08 dec 2010 11:39

Hoi marcel,

De kleuren die je opnoemt heb ik al. Deze heb ik zelfs voor minder dan 10 € per plant kunnen kopen. Ik zoek eigenlijk die andere kleuren uit de Yamamoto collectie. Er zijn hele mooie kleurvariaties bij maar ze zijn hier heel moeilijk te vinden. je vind ze zelfs heel moeilijk op E-bay.

Het is wel goed om te weten dat het normaal is dat er bladval is bij deze planten als ze bloemen gaan aanleggen. Ik heb dit al bij sommige van mijn Dendrobiums maar ik zie nog geen knoppen.

Maar mocht je een adresje weten waar ze nog andere kleuren verkopen, dan mag je me dit altijd laten weten. ;)

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Dendrobium nobile

Berichtdoor plantinjetuin op 08 dec 2010 14:02

bij de orchideeen hoeve hebben ze veel dendrobiums altijd maar weet niet of ze ook
hebben wat je zoekt als je mij een soort, kleur en varietijd naam geeft kan ik van de week wel even kijken voor je of ze em hebben, is nog geen 2 km bij mijn huis vandaan
plantinjetuin
 
Berichten: 230
Geregistreerd: 04 jul 2010 22:41
Woonplaats: luttelgeest
12 bedankjes

Re: Dendrobium nobile

Berichtdoor dest_planten op 10 dec 2010 11:23

plantinjetuin schreef:bij de orchideeen hoeve hebben ze veel dendrobiums altijd maar weet niet of ze ook
hebben wat je zoekt als je mij een soort, kleur en varietijd naam geeft kan ik van de week wel even kijken voor je of ze em hebben, is nog geen 2 km bij mijn huis vandaan


Hoi,

Ik zoek de volgende Dendrobium nobile hybriden :

* Den.Oriental Smile 'Fantasy'
* Den.Oriental Smile 'Butterfly'
* Den.Lucky Angel 'Smash'

Maar andere Dendrobium nobile hybriden mogen ook.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Dendrobium nobile

Berichtdoor Esther op 10 dec 2010 21:24

Avatar gebruiker
Esther
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 18 jul 2010 11:03
Woonplaats: Zuid-Limburg
93 bedankjes

Re: Dendrobium nobile

Berichtdoor De Hoog op 20 mei 2011 09:01

Goede Morgen,

Wij zijn van De Hoog Orchideeen en wij telen ongeveer 24 jaar Dendrobium Nobile`s. Ik las op de site dat er wat onduidelijkheid is over Dendrobium Nobile en Dendrobium Nobile `Star Class`. Bij deze wil ik hier uitleg over geven.
Een aantal jaar geleden heeft Floricultura (vermeerderings bedrijf)in samenwerking met de kwekers Dendrobium Nobile `Star Class`in het leven geroepen. Dit heeft men gedaan om zo de zwaarste en mooiste handel te scheiden van de rest.
Alles wat onder Dendrobium Nobile `Star Class`wordt verhandeld staat voor:
Vermeerderd door Floricultura,
De Plant beschikt over goede eigenschappen zoals, Gezonde plant, Goede Knopbezetting over de stam, Lange houdbaarheid, enz.
Dendrobium Nobile `Star Class` bestaat nu al een paar jaar en bestaat nog steeds! De Betere soorten worden nog steeds en in de verdere toekomst onder deze naam verhandeld.
Ik hoop hiermee toch wat onduidelijkheid te hebben weggenomen.
Vriendelijke groeten,
De Hoog Orchideeen
Marco de Hoog
De Hoog
Bedrijven
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 mei 2011 12:00
0 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Orchideeën

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten