Wenslijst TropiRo

In deze rubriek kunnen leden hun planten collectie en wenslijst starten met planten of zaden die ze reeds hebben (collectie) of ze nog graag wensen (wenslijst). Je kan je collectie en wenslijst achteraf nog aanpassen zodat deze up to date blijft.

Re: Wenslijst TropiRo

Berichtdoor Eduard op 17 jul 2010 23:02

Hoi, naar die marattia ben ik ook al een tijd naar op zoek, in Nieuw Zeeland onder kunnen staan! En dat voor een grondvaren, heel mooi, ik heb wel enkele mini plantjes van een soort uit Costa Rica, weet ik niet of die van naturen daar voorkomt, maar heb een paar blaadjes meegenomen uit een botanische tuin!
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10318
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1001 bedankjes

Re: Wenslijst TropiRo

Berichtdoor voschke op 18 jul 2010 07:41

hoi Ro

die Angiopteris evecta heb ik ook interesse in volgned jaar,

laat me maar iets weten als je ze hebt !

mvg,

Rob
voschke
Bedrijven
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 17 jan 2010 21:35
Woonplaats: Geulle (nl)
32 bedankjes

Re: Wenslijst TropiRo

Berichtdoor Djemba op 28 jul 2010 00:09

Okee Ro dat klinkt goed, dan hou ik mezelf aanbevolen ;-) Ik zal nog eens ff een paar foto's plaatsen van mijn bescheiden ponga- selectie.


@ Eduard,
Tja, wat een grote apparaten zijn dat he die Marattia's!! Ze zouden ook een beetje vorstbestendig zijn??? (ik dacht ze wel een graadje vorst konden hebben???)
Ik ben ze ook tegengekomen toen ik in Nieuw-Zeeland was maar ze schijnen op de rode lijst te staan en redelijk zeldzaam te wezen, maar verse sporen moeten toch verkrijgbaar zijn, of helemaal mooi zou een jong plantje zijn.
Tja, dan moet je toch wezen bij iemand die daar goede connecties heeft en misschien met enige regelmaat naar NZ gaat, of bijzonder gedreven is in het zoeken van bijzondere soorten?
Ro misschien??? of Maurice??? :D :D :D

Hoe dan ook er moet altijd iets te wensen blijven.

groetjes Djurre
Djemba
Bedrijven
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 01 maart 2010 13:58
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Planten collecties en wenslijsten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten