Inazuma's wensen lijstje.

In deze rubriek kunnen leden hun planten collectie en wenslijst starten met planten of zaden die ze reeds hebben (collectie) of ze nog graag wensen (wenslijst). Je kan je collectie en wenslijst achteraf nog aanpassen zodat deze up to date blijft.

Inazuma's wensen lijstje.

Berichtdoor Inazuma op 12 maart 2010 19:38

Langzaam gaat mijn nieuwe tuin vorm krijgen,maar het volgende staat nog op mijn wensenlijstje:

- Miscanthus sinensis ‘Zebrinus’

- Cymbidium.http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=57&t=6114

Laatst bijgewerkt door Inazuma op 17 dec 2011 21:16, in totaal 6 keer bewerkt.
Inazuma
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 08 maart 2010 20:30
Woonplaats: Helmond
24 bedankjes

Re: Inazuma's wensen lijstje.

Berichtdoor videomaster op 13 maart 2010 02:05

Wat zou dat kunnen zijn????

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Inazuma's wensen lijstje.

Berichtdoor exootje op 14 maart 2010 12:05

Ik heb zelf twee passiflora edulis planten en een dikke vijg die buiten staat met stam van 15 cm. Ik
kan die planten dan dit jaar niet leveren, er zijn vast wel mensen op dit forum die dat wel kunnen :) .

groetjes exootje
Avatar gebruiker
exootje
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 07 jan 2010 21:32
Woonplaats: Overloon (Nederland)
1 bedankjes

Re: Inazuma's wensen lijstje.

Berichtdoor videomaster op 14 maart 2010 12:40

Inazuma schreef:Verder gaan er gedachte naar passiflora,


Passiflora kan volgens deze website ook gestekt worden.... je kan er een paar meenemen als ge afkomt.

De Passiflora coccinea siert onze carport tegenwoordig sedert je laatste bezoek.

Afbeelding
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Inazuma's wensen lijstje.

Berichtdoor Inazuma op 14 maart 2010 14:45

"Ooit" in een ver verleden heb ik eens een passiflora vanuit de huiskamer naar buiten verhuist. Niets bijzondersw zo een met wit paarse bloemen die ze bij de tuincentra verkopen als kamerplant.

Echter tot afgelopen zomer is die altijd weer opgekomen na de winter periode. Nu weet ik niet of alle passieflora zo gemakkelijk te overwinteren zijn?

Afbeelding

En Videomaster een levensvatbaar scheutje van deze staat heel hoog op mijn verlanglijstje. Maar ik ben me ervan bewust dat dat in de praktijk hoogst waarschijnlijk onhaalbaar gaat zijn.
Inazuma
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 08 maart 2010 20:30
Woonplaats: Helmond
24 bedankjes

Re: Inazuma's wensen lijstje.

Berichtdoor arpad veldhuis op 14 maart 2010 16:14

Afbeelding

En Videomaster een levensvatbaar scheutje van deze staat heel hoog op mijn verlanglijstje. Maar ik ben me ervan bewust dat dat in de praktijk hoogst waarschijnlijk onhaalbaar gaat zijn. [/color][/quote]


niet tehard zeggen kijk hier maar eens http://www.kimmei.com/ik ben er een paar keer geweest maar er staan echt grote jongens bij

gr arpad
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Re: Inazuma's wensen lijstje.

Berichtdoor videomaster op 14 maart 2010 17:20

Inazuma schreef:En Videomaster een levensvatbaar scheutje van deze staat heel hoog op mijn verlanglijstje. Maar ik ben me ervan bewust dat dat in de praktijk hoogst waarschijnlijk onhaalbaar gaat zijn.


Hoezo, waarom niet? je weet ze toch staan? Maken we terug een dagtripje naar daar!

Om de rest van de leden hier op het forum te laten lekkerbekken...... de lokatie.

Wie zich even als "tarzan" geroepen voelt, kan hier even zijn hartje ophalen. Best ga je onder begeleiding van een plaatselijke gids (100 baht), die je onderweg de nodige uitleg geeft, dan wordt je op het eindpunt nog door een "stalen buffel" afgehaald (10 baht/persoon). In alle rust genieten van de wondere natuur.

Best muggenspray op je benen spuiten!... (ik kan er van meepraten)

natuurlijk (hoe kan het anders) weer een aantal foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bamboe zelf is rijkelijk te vinden onderweg naar deze grot...

Toevallig vonden we onderweg dit grottencomplex in de omgeving van Nong Hin. Googlen naar de naam van deze grotten bracht niets op, maar wikipedia schrijft:
De sanskriet term Bodhisattva is het equivalent van de pali term Bodhisatta. De term bodhisattva wordt in het Mahayana boeddhisme gebruikt, terwijl bodhisatta in het Theravada gebruikt wordt. In beide tradities verwijst het woord naar een wezen (sattva) dat naar verlichting (bodhi) streeft. Thaise mensen geloven dat koning Bhumiphol van Thailand een bodhisatta is. Ook van verschillende
hoog-gerespecteerde monniken in Thailand wordt aangenomen dat zij bodhisattas zijn. De bodhisatta die het dichtst bij het Boeddhaschap is, is Maitreya, de volgende (toekomstige) Boeddha.

Gids (met verlichting) is ter plaatse aanwezig voor de schamele som van 100 bath. Zeker de moeite waard voor een bezoek.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Inazuma's wensen lijstje.

Berichtdoor Christophe op 14 maart 2010 17:44

Wederom indrukwekkend videomaster :o Leuk om te lezen zulke berichten ;)
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Inazuma's wensen lijstje.

Berichtdoor Inazuma op 14 maart 2010 18:59

videomaster schreef:
Inazuma schreef:En Videomaster een levensvatbaar scheutje van deze staat heel hoog op mijn verlanglijstje. Maar ik ben me ervan bewust dat dat in de praktijk hoogst waarschijnlijk onhaalbaar gaat zijn.


Hoezo, waarom niet? je weet ze toch staan? Maken we terug een dagtripje naar daar!



Om meerdere redenen. Als de grond niet te hard is om er door te geraken moeten we nog een uitloper zien te vinden.
De enige manier lijkt me namelijk een rizoom met meerdere knoppen die ik thuis kan planten en dan uitgroeid.

Ik ken de Kimei, ik ben er verleden jaar inspiratie op wezen doen. Staan er nergens foto's van daar hier op het forum, ik heb er nog wel(bij interesse) ergens op mijn oude pc als het goed is.
Inazuma
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 08 maart 2010 20:30
Woonplaats: Helmond
24 bedankjes

Re: Inazuma's wensen lijstje.

Berichtdoor Inazuma op 18 apr 2010 20:09

Wensenlijstje geupdate. Veel is ondertussen al geplant.

Wat betreft de reuze bamboe in Thailand, die houd ik in gedachten als ik ooit een tuin daar ga inrichten ;)
Bij nader informeren zijn er toch veel soorten die moeite hebben met de hollandse winter.En de vivax die ik dit weekend heb geplant lijkt er heel erg veel op. Die dikte haal ik niet maar over een jaar of drie hoop ik deze wel boven de 6cm dik te hebben ook.
Inazuma
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 08 maart 2010 20:30
Woonplaats: Helmond
24 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Planten collecties en wenslijsten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten