Wenslijst Tillandsia.

In deze rubriek kunnen leden hun planten collectie en wenslijst starten met planten of zaden die ze reeds hebben (collectie) of ze nog graag wensen (wenslijst). Je kan je collectie en wenslijst achteraf nog aanpassen zodat deze up to date blijft.

Wenslijst Tillandsia.

Berichtdoor Tillandsia op 02 okt 2011 00:12

Er staat niets meer op mijn wenslijst heb de gezochte planten gevonden.

Tegen voorjaar 2012 wil ik de tuin gaan herinrichten,wil hem een tropisch aanzicht geven en zou daar graag winterharde exoten in planten(allerlie winterharde exoten zijn welkom palmen,agave,yucca musa enz... De blauwe dwergpalm,(zie foto 1) en een asclepias syriaca (zie foto 2) wil ik daar zekers bij plaatsen.Mijn moeder heeft de asclepias syriaca vele jaren gehad en ik vond die zo mooi en zijn bloemen zo lekker ruiken,de vruchten daarvan vond ik ook erg mooi,door de strenge winter van 2010 begin 2011 heeft deze het niet overleefd zodat ik elders naar een dergelijke plant moet zoeken.
Wie kan mij aan de asclepias syriaca en winterharde exoten helpen,zaden enof stekjes zijn ook welkom daar ik tegen najaar 2012 een serre ga laten plaatsen.
Dank bijvoorbaat.

Blauwe dwergpalm.
Afbeelding

Asclepias syriaca.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tillandsia op 23 okt 2011 23:25, in totaal 1 keer bewerkt.
Leef en laten leven geniet daarvan zolang het kan.
Avatar gebruiker
Tillandsia
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 22 sep 2011 02:00
Woonplaats: Mol
1 bedankjes

Re: Wenslijst Tillandsia.

Berichtdoor erna op 02 okt 2011 09:26

hallo,

Wat bedoel je juist met de ' blauwe dwergpalm ' ?
Deze op de foto is wel erg blauw..

Is het een chamaerops ceriferia ? Of een brahea armata ?
Als je eventueel zou komen naar canna banana op 30 oktober kan je heel wat exotische plantjes kopen of ruilen aan een klein prijsje.

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes


Keer terug naar Planten collecties en wenslijsten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten