Plantenmarkt in West Vlaanderen

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Plantenmarkt in West Vlaanderen

Berichtdoor erna op 16 maart 2015 12:43

Hallo,

Er zijn in West-Vlaanderen niet zo veel plantenbeurzen, daarom lijkt me dit interessant :

3de West-Vlaamse Plantendag

Op zaterdag 21 maart 2015 – bij de start van de lente! - vindt de derde West-Vlaamse Plantendag plaats. Net zoals de voorgaande jaren is de slogan nog steeds ‘Meer bloemen voor bijen!’.

De toegang is geheel gratis.

Waar? Wanneer?
De West-Vlaamse Plantendag vindt plaats op 21 maart 2015 tussen 10 en 17 uur op het Klein Seminarie – VABI (campus zuid) te Roeselare, Zuidstraat 27.

Wat?
Heel wat organisaties, plantenkwekers, overheden, imkersverenigingen... tonen je op die dag hoe we met zijn allen in eigen tuin of daarbuiten kunnen werken aan een bij-vriendelijke leefomgeving.

Het wordt een dag vol informatie en animatie. Dit jaar is er ook een unieke wedstrijd voor de plaatselijke scholen. Ze krijgen de opdracht om in totaal 80 voorzetplaten van bijenkasten zo fraai mogelijk te beschilderen. Resultaten te aanschouwen op de dag zelf!



Iedereen krijgt een gratis zakje zaad, een struikje en een sporkeplantje (weet niet wat het is maar het is gratis hé :lol: )

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Plantenmarkt in West Vlaanderen

Berichtdoor Krisser op 16 maart 2015 14:17

Bedankt om me er aan te herinneren Erna! :thai:
Ik ga er zeker eens langs.
Follow your bliss.
Krisser
 
Berichten: 441
Geregistreerd: 11 jan 2014 19:35
Woonplaats: Gistel (West-Vlaanderen BE)
82 bedankjes


Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten