open exotentuinen 2015

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: open exotentuinen 2015

Berichtdoor palmgek op 25 jul 2015 16:11

Ik hoop ook dat het meevalt voor jullie, hier lijkt het ergste nu achter de rug.
@ Dimi, kan me zo goed voorstellen dat je hier van baalt. Ben er hier ook al enigzins humeurig van :evil: Hopelijk valt het nog mee :thumb_up:
Was vandaag van plan om richting het zuiden te rijden, dit heb ik in afwachting van beter weer maar naar morgen uitgesteld. Heb zo een vermoeden dat ik niet alleen ben ;)
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3685
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: open exotentuinen 2015

Berichtdoor danny2 op 25 jul 2015 20:10

Hier in Limburg is het vrij rustig gebleven, wel de ganse dag miezerig maar niet al te veel schade.
Onze plannen waren ook richting vlaanderen, helaas waren de vooruitzichten niet zo gunstig, dacht mijn handen vol te hebben met hier ruimen.
Morgen is natuurlijk geen optie daar hier ook opentuin is...hoewel, misschien komt er niemand.....
Hoop dat bij jullie de schade ook niet te groot was....

groetjes danny
danny2
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 01 nov 2011 00:04
Woonplaats: Hasselt
148 bedankjes

Re: open exotentuinen 2015

Berichtdoor jos944 op 25 jul 2015 20:12

definitieve schade moet ik nog ff opmaken.

maar zo even zien. Appelboom deels ontworteld, veel bananenbladeren gesneuveld.
Diverse potten omgewaaid met gebroken takken.
Takken van de pruimenboom afgebroken.
Een trachy bijna van al zijn blad ontdaan doordat de eucalyptes er een paar keer flink tegen aan zwiepte.

Halve tuin meubilair in de vijver.
Gembers van 2 meter hoog afgeknakt

Paar planken uit de tuinpoort gewaaid.

Kortom. Ik denk dat ik emigreer naar een land wat niet zulke kl*te zomers heeft.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: open exotentuinen 2015

Berichtdoor erna op 25 jul 2015 20:20

Bij ons is het toch allemaal redelijk goed verlopen.
Om 9.45 u stond al een wagen aan onze deur, met 2 moedige mensen uit Limburg, die de wind trotseerden, en onze tuin bezochten.
Tegen de middag begon de wind te minderen, we hadden nog wel enkele minuutjes wat motregen, en tegen de avond kwam de zon erdoor.

In totaal 29 bezoekers, wat voor ons wel een succes was, gezien het slechte weer.

Dank aan de bezoekers, en morgen opnieuw Open Tuin.

groetjes, Erna en Rudi
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: open exotentuinen 2015

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 25 jul 2015 22:15

Vanmorgen vroeg opgestaan en meteen een blik naar buiten geworpen en het was een zeer triest zicht, echt aan het strontregenen en alle mooie musa bladeren kapot gewaaid. Even een tuincheck gedaan en behalve nog wat bloemen die op half zeven hingen en hier en daar een half stuk musa blad viel de schade nog goed mee en is gelukkig ook zo gebleven :thai:
Constant achter de laptop de buienradar in de gaten houden die wel goede voorspellingen gaf maar toch bleef het hier maar onophoudelijk te regenen, het was echt herfst, lange broek, dikke trui en jas en toch had ik het nog koud...
Na twee lange uren wachten en hopen dat het zou stoppen met regenen begon ik echt te vrezen dat dit een hopeloze zaak werd. Gelukkig kwamen vlak na de middag plots die twee zelfde moedige mannen (Steve & vriend zijn naam ben ik weer vergeten sorry) van bij Erna hier ook in korte broek :mrgreen: binnen gewandeld. Enkele minuten later waren de tweede bezoekers er ook al en zo waren we vertrokken voor een onophoudelijke doortocht aan bezoekers :thumb_up: Ik had gelukkig voor iedereen paraplu's voorzien want we hebben de eerste uren echt in de plenzende regen gestaan wat volledig de exotische sfeer weg nam. Gelukkig gaf niemand er om en heeft iedereen van alles genoten. Echt een grote dank u wel en respect voor iedereen die toch door dit rotweer is langsgekomen :thumb_up: :thai: De laatste uren werd het dan gelukkig droog en jawel, stipt als ik hier de poort sloot kwam het zonnetje er door (pestkoppen !) en konden we toch nog de geplande BBQ doorzetten (a)
Zonder dat ik het wist waren er uren voorbij gegaan, het aantal bezoekers heb ik niet geteld maar volgens mijn helpers zouden het er tussen de 15 a 20 mensen geweest zijn. Ik ben zeker tevreden en had dit helemaal niet verwacht met dit slechte weer van vandaag :thumb_up: :thai:

Morgen veel betere voorspellingen met zelfs zonnig en warm en enkel tegen de avond wat regen. Iedereen is opnieuw ook hier welkom vanaf 10u tot 18u. Hopelijk is tegen dan de tuin een beetje droog :fluiten:

Blij om te lezen dat het ook goed meegevallen is bij de andere deelnemers :thumb_up: Enkel bij jos wat meer tegenslag, niet leuk voor je man :cry: Dat emigreren zit ook al lang in men hoofd te spelen, ooit komt dat er ook wel nog eens van.

Opnieuw succes voor morgen iedereen !
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: open exotentuinen 2015

Berichtdoor jos944 op 25 jul 2015 22:47

Waterboyke schreef:Blij om te lezen dat het ook goed meegevallen is bij de andere deelnemers :thumb_up: Enkel bij jos wat meer tegenslag, niet leuk voor je man :cry: Dat emigreren zit ook al lang in men hoofd te spelen, ooit komt dat er ook wel nog eens van.

Opnieuw succes voor morgen iedereen !


Als ik kijk naar de omgeving valt het bij mij eigenlijk ook nog wel mee.

Nog geen 50 meter bij mijn huis vandaan is een boom omgewaaid boven op een Werkbusje van een loodgieter of zo.
In de straat waar die boom staat zijn langs de weg kant binnen 500 meter van mijn huis) 3 bomen omgewaaid. En wat ik zo snel zag toen ik door het dorp reed zag ik in het totaal iets van 6 bomen om liggen in een straal van nog geen 2 km.
Overal in de straat liggen afgebroken takken (en niet zulke kleintjes.)

Toen ik even naar de volkstuin was om te kijken hoe daar de schade is. (VT ligt zo een 3 meter lager dan het omringende land lag bijna alle planten bij alle tuinders plat op de grond.

Ik heb daar een pergola gebouwd (nu nog alleen frame) en zelfs de kale pergola was door de wind iets scheef gedrukt.
Inderdaad ik denk dat de storm in Noord Holland op zijn hevigst was
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: open exotentuinen 2015

Berichtdoor jaak op 25 jul 2015 23:01

leuk te horen Dimi dat het buiten het barslechte weer toch goed is meegevallen voor een eerste maal met wat geluk en beter weer morgen weer een leuke dag, ik heb 6 mensen ontvangen terwijl ik eigenlijk dacht dat er totaal niemand zou opdagen het was dus beter dan gehoopt, heel jammer met dit slechte weer dat er bij verschillende Palmvrienden schade is,hopelijk valt het al bij al wat mee en word dit snel vergeten.
Nu op naar morgen een nieuwe dag open exotentuinen,veel succes en plezier aan allen,nog even vermelden voor wie naar Oost-Vlaanderen afzakt mijn tuin en die van Dimi liggen 5 minuten uit elkaar dus allen welkom.

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes

Re: open exotentuinen 2015

Berichtdoor Rob op 26 jul 2015 01:13

Dimi, Jaak, Ik ben er morgen bij jullie beide.
Erna, met een beetje redelijk weer rijden we door naar Diksmuide, en als de tijd toelaat ga ik proberen ook bij Wilfried aan te gaan. We zullen zien.
Rob

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: open exotentuinen 2015

Berichtdoor erna op 26 jul 2015 07:07

Hallo Dimitri,

De andere man ( met korte broek) was Peter. en ze gingen inderdaad nog jouw kant op.
Jammer van de schade Jos,
Rob, je ziet maar hé, als het niet lukt ben je op andere dagen ook welkom !

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: open exotentuinen 2015

Berichtdoor chrisvm op 26 jul 2015 08:40

Hier schijnt nu de zon..houden zo!!
Gisteren beginnen regenen en waaien vanaf 10 tot kwart voor 6u.. :o
grote bloemen liggen plat en mne albizia is r kroon kwijt :cry: ..
een leegte in de tuin nu..
hopelijk vandaag beter...
grtz chris
Avatar gebruiker
chrisvm
 
Berichten: 500
Geregistreerd: 22 aug 2010 16:17
Woonplaats: westerlo.be
19 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron