Open Exoten Tuindagen

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: Open Exoten Tuindagen

Berichtdoor fordbully op 17 aug 2011 21:18

Een geluk dat op 27 en 28 augustus mooi en droog weer in het vooruitzicht is, dan gaat het toch leuk worden op de 1ste openexotentuindag :thai:
fordbully
Bedrijven
 
Berichten: 902
Geregistreerd: 03 nov 2010 17:30
Woonplaats: Gruitrode
25 bedankjes

Re: Open Exoten Tuindagen

Berichtdoor fordbully op 20 aug 2011 20:49

nog even een sfeerfoto vandaag gemaakt 8-) luieren aan het zwembad
Bijlagen
DSC02962-400.jpg
DSC02962-400.jpg (20.73 KiB) 3549 keer bekeken
fordbully
Bedrijven
 
Berichten: 902
Geregistreerd: 03 nov 2010 17:30
Woonplaats: Gruitrode
25 bedankjes

Re: Open Exoten Tuindagen

Berichtdoor Christophe op 20 aug 2011 21:12

Volgende uitstap is naar de tuin van fordbully vermoed ik :mrgreen:
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Open Exoten Tuindagen

Berichtdoor fordbully op 21 aug 2011 00:28

Christophe schreef:Volgende uitstap is naar de tuin van fordbully vermoed ik :mrgreen:



kga deze week de drank al inslaan :thumb_up:
fordbully
Bedrijven
 
Berichten: 902
Geregistreerd: 03 nov 2010 17:30
Woonplaats: Gruitrode
25 bedankjes

Re: Open Exoten Tuindagen

Berichtdoor Christophe op 23 aug 2011 22:41

Hallo iedereen,

Kreeg net het volgende berichtje van Danny van Palmeria in m'n mailbox. Het is een persbericht, vandaar dat het wat aan de late kant is ;)

Danny schreef:Het laatste weekend van augustus vinden de Open Exotentuinen 2011 plaats. Verschillende exotische privétuinen in Vlaanderen, Wallonië en Nederland zijn tijdens deze dagen dikwijls gratis te bezichtigen. Daarmee is Open Exotentuinen een van de meest internationale tuinevenementen in Europa.

Tijdens deze twee weekends zullen duizenden tuinliefhebbers enkele tientallen exotische tuinen bezoeken in een zuiderse vakantiesfeer. De meeste exotische tuinen herbergen namelijk verschillende soorten winterharde palmbomen, maar ook bananen, kiwi's, sinaasappelen, citroenen, vijgen en ander exotische juweeltjes sieren deze tuinen en terrassen. En dit liefst met zo weinig mogelijk bescherming gedurende de winter. Sommige van deze tuinen zijn ingericht met een heleboel oosterse beelden, hangbruggen, Afrikaanse hutten, enz.

Typisch aan een exotische tuin is dat deze onderhouden kan worden met heel weinig pesticiden: de meeste palmbomen en andere planten hebben nl. geen natuurlijke belagers in ons gematigd klimaat, terwijl veel inheemse planten wel last hebben van rupsen, slakken en ander ongedierte. Daarom is exotisch tuinieren heel milieuvriendelijk. Uiteraard dient de open exotentuinder vooral planten te gebruiken, die in ons klimaat niet kunnen of zullen verwilderen.

In enkele van deze Open Exotentuinen zijn ook heel zeldzame planten te vinden.

Een overzicht van de Open Exotentuinen is te vinden op http://www.openexotentuinen.be .

Zelf ga ik zondag 28 augustus waarschijnlijk naar de tuin van Johan En Lina Boeckmans-Vasquez. Ik weet nog niet om hoe laat ik er zal zijn ... :?

Wie gaan hier nog naartoe?
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Open Exoten Tuindagen

Berichtdoor p e t e r op 23 aug 2011 22:57

Ik ga er zondagavond ook naar toe, het is zo'n 24km van mij. Als er mensen zondag namiddag nog graag een terrasje komen doen bij me dan zijn ze steeds welkom.

Stuur me maar een pb dan geef ik mijn gegevens door.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Open Exoten Tuindagen

Berichtdoor Christophe op 25 aug 2011 13:00

Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Open Exoten Tuindagen

Berichtdoor p e t e r op 27 aug 2011 22:45

Is er toevallig iemand die naar Stefan (Fordbully) zijn tuin gaat en naar Grobbendonk?
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Open Exoten Tuindagen

Berichtdoor fordbully op 28 aug 2011 00:47

vandaag was al een vruchtbare dag ondanks de regenbuien waren er ook veel zonnestralen, op naar morgen. 8-) En ja hoor ... "palmen groeien ook in Belgie" ;) ;) ;)

de meesten vonden de maurelli, yucca rostrata en de albizia prachtige planten en konden het niet laten aan de jasminoides te blijven snuffelen :lol:
fordbully
Bedrijven
 
Berichten: 902
Geregistreerd: 03 nov 2010 17:30
Woonplaats: Gruitrode
25 bedankjes

Re: Open Exoten Tuindagen

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 28 aug 2011 01:23

p e t e r schreef:Is er toevallig iemand die naar Stefan (Fordbully) zijn tuin gaat en naar Grobbendonk?

Ik kom naar Grobbendonk en Christophe rijd mee met mij, ik weet niet waar Stefan (fordbully) woond maar wil er eventueel ook wel eens naartoe. Zal het morgen vragen aan Christophe, we zien wel.. :)
Moet ik wel het adres nog vinden...
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten