reis madeira

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

reis madeira

Berichtdoor Christophe78 op 21 jul 2011 21:16

Hoi ,
is iemand van jullie al naar madeira geweest??? ik ga er in september naartoe .
hebben julie bezoektips voor ginder?? weet een van jullie wat er ginder ev te vinden is???

groetjes

Christophe
Christophe78
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 01 nov 2010 20:00
Woonplaats: Aalst
0 bedankjes

Re: reis madeira

Berichtdoor paul op 21 jul 2011 22:05

Hallo,
wij gaan binnenkort voor de 3e keer naar Funchal, Madeira. Heel het eiland is een bezoek waard: met 3 daguitstappen het je wel heel het eiland gezien! Anderzijds zijn er vele wandelingen te maken langs de levada's: de bevloeiingskanaaltjes die het water van het centrale bergland naar de kustgebieden brengt. Als plantenliefhebber zijn er natuurlijk de verschillende plantentuinen, vooral in Funchal te vinden, o.a. de Botanische tuin en de exotische tuin van Monte, plus nog een aantal kleinere tuinen en niet te vergeten, de (bloemen)markt van Funchal.
Wij gaan terug voor het goede, niet te warme weer en vooral voor de tuinen. Dit jaar willen we ook alle bezienswaardigheden van Funchal zelf bezoeken. We logeren in Funchal in een hotel met een prachtige tuin. http://vpmgardens.blogspot.com/
Indien gewenst kun je mij een pm sturen.
Groeten,
Paul
paul
 
Berichten: 433
Geregistreerd: 23 okt 2008 22:07
28 bedankjes

Re: reis madeira

Berichtdoor Christophe op 22 jul 2011 00:44

Wauw, wel een plaatje hé Paul:
Afbeelding

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: reis madeira

Berichtdoor Inazuma op 22 jul 2011 05:48

Mijn broer was er pas, hij heeft verpakte zaden van een banaan en een palm voor me meegebracht. Het zijn zaden van het merk "Floriolo"
Inazuma
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 08 maart 2010 20:30
Woonplaats: Helmond
24 bedankjes

Re: reis madeira

Berichtdoor Amar op 22 jul 2011 07:26

Interessant! Wij gaan half augustus richting Madeira. Zijn er nog bepaalde gebieden aan te raden wat de natuur betreft? Of kun je er gewoon rond gaan rijden en ontdek je zelf wel de leukste plekjes? Er is ook een huurauto bij de reis genomen namelijk, dus daar verplaatsen zal geen punt zijn voor ons.
Waar kun je het beste zaden verkrijgen? Zijn er nog bijzondere soorten waar ik op moet letten?
Amar
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 17 okt 2010 23:42
Woonplaats: Culemborg
15 bedankjes

Re: reis madeira

Berichtdoor paul op 22 jul 2011 12:16

@ Christophe,
verscheidene van mijn foto's op dit forum zijn in die tuin genomen.
Als je op die website naar de GARDEN INDEX gaat, zie je alle planten die in de tuin staan!

@ Christophe 78 & Amar,
als je zelf gaat rondtoeren is een reisgids zeker belangrijk; zelf gebruiken wij de reisgids "Wat & Hoe" Madeira. Een routekaart zal wel bij de wagen zijn. Let wel dat alleen langs de zuidoostelijke kustlijn een autoweg aanwezig is; alle andere wegen zijn smal en zeer bochtig en bergachtig, opletten dus! Op enkele dagen kun je wel de voornaamste bezienswaardigheden van het eiland bezoeken.
Voor fervente wandelaars zijn enkele levada-wandelingen een must!
Een paar indrukken; let wel dat wij 2 X in juni daar geweest zijn; dus de flora kan er nu wel iets anders uitzien; dit jaar gaan we ook in augustus.

Porto Moniz, het uiterste noordwesten...
Afbeelding

in de buurt van Porto da Cruz, in het noordoosten...
Afbeelding
in de buurt van Caniçal, het uiterste oosten...
op de vorige foto is dit punt nog te zien, links aan de horizon...
Afbeelding

in de buurt van de Encumeada-pas, tussen Sao Vicente en Ribeira Brava...
Afbeelding

Pico do Areeiro...
Afbeelding

de botanische tuin...
Afbeelding

de exotische tuin van Monte met een prachtige collectie cycads...
deze tuin is veel natuurlijker aangelegd, en volgens mij dus mooier!
Afbeelding
Afbeelding
paul
 
Berichten: 433
Geregistreerd: 23 okt 2008 22:07
28 bedankjes

Re: reis madeira

Berichtdoor alloo op 22 jul 2011 21:33

Ik geloof dat er in Madeira het hele jaar door wel iets in bloei sta,ben er tweemaal geweest één maal in mei de andere keer in september.In mei heb ik wel de Jacaranda bomen in bloei gezien en dat is prachtig.Wij hadden ook twee dagen een auto gehuurd ,en dan kan men het hele eiland rondreizen mits een kaart en iemant die kan kaart lezen ,want zoals er al gezegt is de wegen zijn er smal en bochtig.De belangrijkste parken (tuinen)
-Jardin botanico
-Municipal garden
-Parque de santa catarina
-Monte palace, tropical garden (bij velen de mooiste tuin van Madiera)
Ik zal er zeker wel vergeten zijn, maar deze vier moet ge gezien hebben.

De markt (overdekt) is ook een bezoekje waard
alloo
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 04 jul 2009 16:47
Woonplaats: Mol
58 bedankjes

Re: reis madeira

Berichtdoor alloo op 22 jul 2011 21:40

En zeker niet vergeten een "espada" te gaan eten .

groetjes Fons
alloo
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 04 jul 2009 16:47
Woonplaats: Mol
58 bedankjes

Re: reis madeira

Berichtdoor paul op 23 jul 2011 18:09

... en Madera wijn drinken!
Hier vindt je nog wat tuinen http://www.europesetuinen.nl/tuinen-nl-madeira.htm
De "Quinta Jardins do Imperador" in de buurt van exotische Monte palace garden, kan ik je al afraden: heeft niet veel te bieden voor zijn geld.
De Municipal garden en Parque de Santa Catarina liggen in (of in de buurt van) het centrum en de haven, en zijn gratis toegankelijk.
Een uitstap in de omgeving van Funchal is het "Curral das Freiras" (nonnendal); maar een vrij moeilijke weg, alhoewel het gevaarlijkste stuk vorig jaar vervangen werd door een éénvakstunnel, met afwisselend verkeer (als ik mij niet vergis); wij hebben dit stuk weg (omlijnd) nog gedaan!
Afbeelding
paul
 
Berichten: 433
Geregistreerd: 23 okt 2008 22:07
28 bedankjes

Re: reis madeira

Berichtdoor alloo op 23 jul 2011 21:13

Oh ja ,Paul ,madeira wijn ,en kastanjelikeur ,en poncha, van deze laatste sta hier nog een halve fles in de kast.Ik geloof dat er naar het nonnendal een autostraten loopt ,het is nu vier jaar geleden dat ik voor de laatste maal was ,en toen werd er volop gewerkt aan de wegen.Naar Monte kan men ook van uit Funchal met de kabelbaan .Wat mij opviel in Madeira is dat er bijna geen bloemenwinkels zijn ,en dat vind ik spijtig .

groetjes Fons
alloo
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 04 jul 2009 16:47
Woonplaats: Mol
58 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron