Tuincentrum bezocht

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: Tuincentrum bezocht

Berichtdoor StijnV op 01 nov 2012 15:32

Wow, zulke prijzen ! In ieder geval proficiat dat je het bij 7 EUR hebt kunnen houden :D
StijnV
 
Berichten: 75
Geregistreerd: 17 maart 2010 14:27
Woonplaats: Loonbeek
12 bedankjes

Re: Tuincentrum bezocht

Berichtdoor shusui op 02 nov 2012 12:12

Om het nog even over de hoge prijzen te hebben van die grote cycads bv.
Ik heb een beetje gezocht naar prijzen, maar vind zo goed als niets aan info van die grote formaten.

Alleen van Cycas deboaensis heb ik een aanbieder gevonden.
http://www.cycadpalm.com/cydemutr.html

Die bij Thomas had +-20cm stam dikte / hoogte.
En op die site staan ze aan 7,5 inch (19cm) voor 1600 USD

De 860€ bij Thomas nog steeds duur , maar kan je er wel goedkoper aangeraken ?

@ Danny: Als je Bokrijk vergelijkt met andere arboreta in Vlaanderen is het voor mij heel duidelijk dat Bokrijk er met kop en schouders bovenuit steekt.
Zowel qua collectie algemeen, maar ook een zeer groot aantal exoten en speciale planten en alles dan nog eens in een prachtig aangelegde (en goed onderhouden) tuin.
Avatar gebruiker
shusui
 
Berichten: 1727
Geregistreerd: 05 maart 2010 00:14
Woonplaats: Geetbets
193 bedankjes

Re: Tuincentrum bezocht

Berichtdoor ick op 02 nov 2012 12:30

Nou, wat betreft wolluis: ik heb hier al jááren een Clivia staan die de zomers altijd buiten in de schaduw doorbrengt (overigens niet van het tuincentrum van het onderwerp afkomstig). Deze heeft het al die jaren geweldig gedaan, ieder jaar bloei en een enorme groei. Tot de plant vorig jaar na mijn vakantie aangetast bleek met wolluis, doordat hij te dicht bij een Hortensia stond die een lichte aantasting had. Sindsdien kwijnt de plant langzaam maar zeker weg.
Volgens mij komt dit door de wolluis die vooral op het jonge blad gaat zitten waardoor dat uiteindelijk zo onder de plaktroep zit dat deze doodgaan. Ik heb een paar keer een bestrijdingsmiddel gebruikt en sop de plant regelmatig zo goed en zo kwaad als dat gaat af. Maar het helpt maar een beetje, omdat ik niet overal bij kan.
In mijn ervaring heeft in ieder geval de Clivia dus wel last van een aantasting met wolluis. Dus ik zou er idd. maar wel mee oppassen om een aangetaste plant te kopen.

groet, rick
ick
 
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 sep 2010 15:34
Woonplaats: NL-Utrecht
71 bedankjes

Re: Tuincentrum bezocht

Berichtdoor ick op 02 nov 2012 12:33

Overigens wel een heel bijzonder tuincentrum, als je dat nog zo kunt noemen. Wat een boel soorten!
Ik kan me er dan ook wel iets bij voorstellen dat de prijzen vrij hoog liggen (hoewel ik ze soms wel bijna astronomisch hoog vind).
Maar om zoveel bijzondere soorten te hebben, kost ongetwijfeld meer moeite en geld dan een gemiddeld assortiment bij een gemiddeld tuincentrum ervoor moet doen.

groet, rick
ick
 
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 sep 2010 15:34
Woonplaats: NL-Utrecht
71 bedankjes

Re: Tuincentrum bezocht

Berichtdoor turtleboy op 02 nov 2012 12:59

Een aantasting van wolluizen moet je zeker niet onderschatten omdat het héél moeilijk is om ze te bestrijden ze tasten niet alleen bovengrondse delen aan maar ook de wortels van de planten,het is niet de eerste keer dat ik een plant heb moeten opruimen.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes

Re: Tuincentrum bezocht

Berichtdoor treeoflife op 15 nov 2012 19:52

Leuk die foto's shusui! Ik ga binnekort ook maar eens een bezoekje plannen ;)
treeoflife
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 14 nov 2012 22:16
1 bedankjes

Re: Tuincentrum bezocht

Berichtdoor wsnbm op 15 nov 2012 22:44

Nice pictures.

Leuk dat je ze gedeeld hebt.

Txs.

Echte liefhebbers!!!

:thumb_up:
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: Tuincentrum bezocht

Berichtdoor s.janssen op 15 nov 2012 23:17

Waarom hebben wij niet zulke tuincentra :?

Volgens mij heb je toch betere kwaliteit plant als je bij liefhebbers en kwekers op zoek gaat. Weet je tenminste wat je koopt ;)

Maar zou het personeel nou beetje kennis hebben?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Tuincentrum bezocht

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 16 nov 2012 08:35

Het personeel had weinig of geen kennis van de planten Sylvan. Zoals gewoonlijk hé ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Tuincentrum bezocht

Berichtdoor Eduard op 16 nov 2012 12:26

Ben er ook een keer geweest en vond het wel mooi qua opzet en dat ze aparte planten hebben, maar als ik al hoor van die besmetting zou ik daar niets van willen, heb een keer dopluis in mijn subtropische kas gehad en heb alles kunnen verwijderen [kas voledig kunnen ruimen] want dat is niet te bestrijden!
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10318
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1001 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten