Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor Berry op 03 jan 2012 16:01

Wat een mooie foto van die schildpad!
Ben daar helemaal weg van!


Robin, wist niet dat al die dieren samen konden? Wel een paradijs voor de dieren!
Ben benieuwd als je op jezelf zit wat je dan maakt! je maakt me nieuwschierig! :P
Echt geweldig!!
Avatar gebruiker
Berry
 
Berichten: 672
Geregistreerd: 04 okt 2011 12:42
Woonplaats: Heerlen
44 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor cpo op 03 jan 2012 16:32

Die schildpad is gefotografeerd op Curacao, we zagen ze elke dag zwemmen in de baai, de vissermannen voerde de schildpadden met visafval, vandaar dat zo dichtbij kwamen. Verder zijn de foto's gemaakt in Costa Rica, Curacao, Maleisie, Vietnam, Miami.
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor ExoRobin op 03 jan 2012 18:04

Robin, wist niet dat al die dieren samen konden? Wel een paradijs voor de dieren!
Ben benieuwd als je op jezelf zit wat je dan maakt! je maakt me nieuwschierig!
Echt geweldig!!


Het grootste gedeelte van de dieren kan inderdaad samenleven als de ruimte groot genoeg is om elkaar te ontlopen.
Daarnaast zijn het heel verschillende dieren met verschillende levensstijlen waardoor elk stukje van de kas werd bevolkt zonder dat de dieren elkaar echt in de weg zaten.

Maar de Lori van de blauwe bergen de sugargliders en de tricolor landkrabben zaten wel apart.
Die zouden de beplanting te veel kapot maken of andere dieren lastigvallen/opeten.



Wat me ook wel leuk lijkt in de toekomst (en wat zeker mogelijk moet zijn) is om een regenwoud te maken in een kas dat via mangroves overloopt in een tropische zeevijver met een ruit aan de voorkant zodat je ook onderwater alles goed kan zien.

Vooral ook omdat de meeste zeevissen veel ruimte nodig hebben en dan kan je in een grote kas meestal meer ruimte maken als in de woonkamer.

Het lastig als de kas een eindje bij het huis vandaan staat is dat je behoorlijk wat stroom moet kunnen doortrekken naar buiten voor alle techniek die daarbij komt kijken.

Het lijkt me in ieder geval echt geweldig om zoiets te maken.

Mischien kan je dan ook wel zeeleguanen houden :mrgreen: :mrgreen:


Vriendelijke groet Robin!
Avatar gebruiker
ExoRobin
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 02 nov 2011 16:27
Woonplaats: Nieuwegein
5 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor cpo op 03 jan 2012 20:20

hmmmm ja klinkt wel heel prachtig allemaal, maar is het niet zo dat tropische zeevissen nog veel uit het wild gehaald worden dmv dynamietvisserij?? Als dat zo is ben ik er heel zwaar op tegen. Zeeaquaria in huis ten koste van een flink aantal vierkante meters natuurlijk koraalrif. Ik weet het daar gaat dit topic niet over, maar ik hoop wel dat het allemaal natuur en diervriendelijk gaat, snap je?
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor Eduard op 03 jan 2012 20:40

Hoi, allemaal mooie foto's en plannen.
Ik ben heel lang bezig met deze hobby en vooral met nakweek om de wildvang te stoppen, daar wil ik niet eens van horen, en zeeleguanen zwaar beschermde diersoort die alleen op illegale manier voor veel geld te krijgen zijn.
Zelf heb ik heel slechte ervaringen met het combineren van verschillende soorten in een grote ruimte hoe groter des te dominanter sommige dan worden, zo werden bij mij in de kassen de anollisen afgemaakt door de phelsuma's , nu houd ik enkel nog een soort in een ruimte en dat gaat goed bevorderd de nakweek en behoud je wat beter het overzicht ! Al moet ik letterlijk 3 x per jaar behoorlijk snoeien.
Hier nog wat foto's van de kas en zijn bewoners de Australische wateragaam[ Lesueurii],

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Eduard.
Laatst bijgewerkt door Eduard op 04 jan 2012 01:50, in totaal 1 keer bewerkt.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10318
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1001 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor s.janssen op 04 jan 2012 00:07

Robin, leuk om de krabben te zien. Ik heb ze zelf ook gehad. Cardisoma armatum als ik het goed had! Flinke slopers die niets heel laten. Valt me mee dat je planten nog niet uit gegraven zijn!

Heel erg gaaf om die combinatie te zien met vogels, buideldieren en reptielen. Schitterend!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor Mul60 op 04 jan 2012 09:33

Eduard,

Even :off_topic: een privé vraag (zo privé is ie nu niet meer)

gisteravond op de TV...BNN, de week van Filemon. Hij bezocht een reptielen beurs en daar kwam ter sprake dat "reptielenhouders" van hard rock houden en/of een tattoo hebben.
Herken jij dit bij jezelf :lol:

Wilde zelf ook aan de leguanen maar als ik dan een tattoo moet laten zetten, dan laat maar. Houd niet zo van die prikjes
Avatar gebruiker
Mul60
 
Berichten: 720
Geregistreerd: 24 aug 2010 20:47
Woonplaats: Velden (NL)
47 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor cpo op 04 jan 2012 10:40

hahahahah redelijk off topic ja.

Hmmmm jammer is dat dat er nog steeds koste wat het kost handel is in beschermde dieren....
Petje af Eduard dat je daar vooral op let!

(en ik val niemand aan, vaak is het ook onwetendheid)
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor Mul60 op 04 jan 2012 11:31

cpo schreef:Hmmmm jammer is dat dat er nog steeds koste wat het kost handel is in beschermde dieren....
Petje af Eduard dat je daar vooral op let!


:applaus:
Avatar gebruiker
Mul60
 
Berichten: 720
Geregistreerd: 24 aug 2010 20:47
Woonplaats: Velden (NL)
47 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor ExoRobin op 04 jan 2012 11:35

Ik ben heel lang bezig met deze hobby en vooral met nakweek om de wildvang te stoppen, daar wil ik niet eens van horen, en zeeleguanen zwaar beschermde diersoort die alleen op illegale manier voor veel geld te krijgen zijn.


Van die zeeleguanen was maar een grapje :mrgreen: .
Ik zou echt niet weten wat ik met dat soort dieren aan zou moeten. Laat die maar gewoon op de Galapagos eilanden waar ze thuishoren ;) .

Zelf heb ik heel slechte ervaringen met het combineren van verschillende soorten in een grote ruimte hoe groter des te dominanter sommige dan worden, zo werden bij mij in de kassen de anollisen afgemaakt door de phelsuma's , nu houd ik enkel nog een soort in een ruimte en dat gaat goed bevorderd de nakweek en behoud je wat beter het overzicht !


Het zal er ook wel mee te maken hebben wat voor dieren je samen houdt. Bij mij heb ik nog nooit problemen gehad tussen de roodkeelanolissen en langstaarthagedissen.
Daarnaast was mijn kas maar 1 meter breed, 2 meter hoog en 2 meter lang dus kon ik ze nog redelijk makkelijk terugvinden.

En het aantal was beperkt.
Ik had bij de reptielen van elke soort maar 3 losgelaten.

De andere dieren was helemaal geen probleem want die gebruikten de kas anders.
De vogels en vlinders zaten meestal hoger en de andere dieren leefden op de grond of in het water.


hmmmm ja klinkt wel heel prachtig allemaal, maar is het niet zo dat tropische zeevissen nog veel uit het wild gehaald worden dmv dynamietvisserij?? Als dat zo is ben ik er heel zwaar op tegen. Zeeaquaria in huis ten koste van een flink aantal vierkante meters natuurlijk koraalrif. Ik weet het daar gaat dit topic niet over, maar ik hoop wel dat het allemaal natuur en diervriendelijk gaat, snap je?


Er worden helaas inderdaad nog veel soorten uit de zee gehaald maar er is al een redelijk aantal zeevissen en koralen die tegenwoordig ook redelijk worden nagekweekt.
En er zijn ook plaatsen waar mensen in de natuur koralen kweken op roosters onder water voor de verkoop en vissen duurzaam vangen zonder dat de natuurlijke popualtie er onder te lijden heeft.

Ik zou zelf nooit vissen en koralen willen waar de koraalriffen in de natuur voor worden vernietigd.

Heel erg gaaf om die combinatie te zien met vogels, buideldieren en reptielen. Schitterend!


De sugargliders ( buideldieren ) zaten wel apart anders zou er niet veel overblijven van de andere dieren.



Ik hoop dat het zo duidelijk is en er geen verwarring ontstaat.
Naast dat ik door omstandigheden dieren weg moest doen zou ik ook geen dieren aanschaffen als ik er niet goed voor kan zorgen of de natuur er onder te lijden heeft.

En wie weet kan ik ooit nog eens emigreren naar een warm en ver land om dit soort planten en dieren in de vrije natuur te bewonderen want er is niets mooiers dan dat :D :D .

Niet alleen met de natuur leven maar ook in en van.


Vriendelijke groet Robin!
Avatar gebruiker
ExoRobin
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 02 nov 2011 16:27
Woonplaats: Nieuwegein
5 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten